Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان از بیت المقدس گزارش داد: این احساس وجود دارد که اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) فرو کردن بیشتر دشنه در زخم عدالت بود .

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان باپوشش اعتراض های روز گذشته(جمعه) فلسطینی ها به اقدام ترامپ در اعلام یکجانبه به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: روز جمعه خشم دیگری از مردم فلسطین اما این بار علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سی ان ان با به تصویر کشیدن ناآرامی وخشم مردم فلسطین در مناطق'بیت الحم'در کرانه باختری و بیت المقدس در ادامه گزارش داد: کاخ سفید در این باره خواستار حفظ آرامش طرفین و پایان دادن به خشونت ها در این مناطق شد.
'آروا دیمن' (Arwa Damon) گزارشگر سی ان ان درمیان معترضان فلسطینی در بیت المقدس گفت: مردم خسته از این مسائل فریاد وعده پیروزی علیه یهودیان سر دادند و شعار آنها این بود، خون خود را فدای 'الاقصی' می کنیم.
خبرنگار سی ان ان در ادامه افزود: اکنون فلسطینی ها احساس می کنند که سعودها به آنان خیانت کرده اند.
سی ان ان گزارش داد: برای فلسطینیان و مسلمانان جهان، اعلام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل به منزله این است که فلسطینی ها دیگر نمی توانند برای دولت آتی خود که دهه ها است در انتظار آن هستند، ادعایی بر بیت المقدس شرقی بعنوان پایتخت خود داشته باشند و برای مسلمانان نیز بدان معنی است که بیت المقدس دیگر مکانی برای آنان نیست.
یک شهروند فلسطینی به سی ان ان دراین باره گفت: چه نیازی است که ترامپ پرچم کشورش را دراینجا بزند، او می خواهد کل منطقه را به آتش بکشد.
خبرنگارسی ان ان در پایان افزود: این احساس وجود دارد که با این اقدام، دشنه ای در زخم عدالت هر چه بیشتر فرو رفته است، و این واقعیت مجسم می شود که رسیدن به تشکیل دو دولت و صلح به مراتب دشوارتر شده است.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته برابر با 15 آذرماه، بطور یکجانبه در نطقی 11 دقیقه ای و درحالی که به شدت در ادای عبارات با مشکل مواجه بود و درانتها نیز نتوانست God Bless US را درست بیان کند و تا به امروز این مورد مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است، بیت المقدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
اقدام یکجانبه رئیس جمهوری آمریکا تا پیش از اعلام و پس از آن و تا به امروز با واکنش های گسترده بین المللی همراه بود.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان چهارشنبه گذشته و ساعاتی پیش از اعلام رئیس جمهوری آمریکا، خواستار محترم شمردن وضعیت موجود در بیت المقدس برای پرهیز از هرگونه تنش بیشتر درمنطقه شد و آن را مکانی مقدس و منحصر به فرد برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان دانست .
پس از این اقدام واکنش های منفی بین المللی به این اقدام آغاز شد.
***نماینده اردن: تصمیم آمریکا درباره بیت المقدس باطل است
«سیما بحوث »نماینده اردن در شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه شب درخصوص تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: تصمیم واشنگتن درباره بیت المقدس به لحاظ قانونی باطل است.

***موگرینی: تصمیم ترامپ درباره قدس منطقه را ملتهب می کند
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (جمعه) در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان بر تلاش اتحادیه اروپا برای پیشگیری از تاثیرات منفی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا پیرامون قدس تاکید کرد.
موگرینی با اشاره به وضعیت منطقه که به گفته او در حال حاضر به اندازه کافی مملو از تنش ها و تقابل ها است، تصمیم جدید ترامپ را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: این تصمیم منطقه را به شکلی کاملا خطرناک ملتهب می کند.

****14عضو شورای امنیت با تصمیم ترامپ مخالفت کردن
شورای امنیت جمعه شب برای بررسی آخرین تحولات درباره بیت المقدس تشکیل جلسه داد.
نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر افول قدرت آمریکا را نشان داد و در اقدامی بی سابقه 14 عضو این شورا با تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.
چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا اعضای دائمی و بولیوی، مصر، اتیوپی، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، سنگال، سوئد، اوکراین و اروگوئه اعضای غیردائمی کنونی شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.
نشست شورای امنیت پس از آن صورت می گیردکه «دونالد ترامپ»رئیس جمهوری آمریکا روزچهارشنبه 15 آذرماه 96 تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر اعلام کرد.
اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».

**سوئد:تصمیم آمریکا را نمی پذیریم
نماینده دائم سوئد در سازمان ملل نخستین سخنران جلسه بود و به صراحت گفت: تصمیم ترامپ در مورد قدس را قبول نداریم.
اولوف اسکوک افزود: ما تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را نمی پذیریم. اروپا موضعی واحد در زمینه قدس دارد و از نظر اروپایی ها قدس پایتخت دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل است.

**بولیوی: از بین رفتن دستیابی به صلح
ساشا لورنتی نماینده بولیوی که عضو جنبش عدم تعهد است در این نشست گفت: تصمیم آمریکا فرصت های دستیابی به صلح را از بین می برد.

**چین:راه حل بحران، تشکیل دو کشور است
نماینده دائم چین در سازمان ملل هم از برپایی کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 و به پایتختی قدس شرقی حمایت کرد.
وی بار دیگر تشکیل دو کشور مستقل در سرزمین های اشغالی را راه حل بحران این منطقه دانست.

**فرانسه: حاکمیت اسرائیل بر قدس شرقی را به رسمیت نمی شناسیم
نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل هم با یادآوری موضع گیری های امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نسبت به تصمیم ترامپ، به صراحت از آن انتقاد و مخالفت کرد.
فرانسوا دولاتر تاکید کرد فرانسه حاکمیت اسرائیل بر قدس شرقی را به رسمیت نمی شناسد و آن را سرزمین اشغال شده محسوب می کند.

**انگلیس:تصمیم ترامپ ویرانگر است
نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل هم در اظهارات خود تصمیم ترامپ را یکجانبه و ویرانگر فرصت های صلح توصیف کرد.
متیو ریکرافت گفت تاکید می کنم قدس باید پایتخت مشترک دو کشور فلسطین و اسرائیل باشد. ما از تصمیم واشنگتن برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل متاسفیم و قصدنداریم سفارت مان را به قدس منتقل کنیم.قدس شرقی بخشی از سرزمین های اشغالی فلسطین است.

**مصر: جهان بیت المقدس را پایتخت اسرائیل نمی شناسد
نماینده دائم مصر در سازمان ملل متحد هم در مخالفت با تصمیم ترامپ گفت: جامعه جهانی قدس را پایتخت اسرائیل نخواهد شناخت.
عمرو عبداللطیف افزود: مصر تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتش را به این شهر محکوم می کند.
وی ادامه داد: ما امروز در برابر آزمون حاکمیت قانون بین المللی هستیم و نباید به شکست تن در دهیم.

**روسیه:آمریکا توضیح دهد
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد یادآور شد: از آمریکا خواستیم که در خصوص علل انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس توضیح دهد.

اروپام **1302**1590
مترجم شنیداری : بهروز وفاداری - انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف

فرارو- این مورخ از سال ۱۹۸۴ میلادی نتیجه تمام انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده را به درستی پیش بینی کرده است. او اعلام کرده که برای شکست بایدن در مقابل ترامپ در ماه نوامبر "اشتباهات زیادی باید رخ دهد".

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، این استاد تاریخ در دانشگاه امریکایی در واشنگتن دی سی سیستمی را ابداع کرده که آن را "سیزده کلید" می‌نامد و کتابی در دهه ۱۹۸۰ میلادی نوشت که این ایده را توضیح می‌داد. او نظریه خود را با الهام از  "ولادیمیر کیلیس" دانشمند روس زلزله شناس مطرح کرده است.

کیلیس پس از وقوع یک زلزله عظیم در ژاپن و زلزله‌ای دیگر در مرکز کالیفرنیا در سال ۲۰۰۳ که در دوره زمانی پیش بینی شده توسط تیم بین المللی وی رخ داده بودند توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

 لیچمن می‌گوید تکنیک اش او را قادر می‌سازد نتیجه آرای رای دهندگان را صرفا بر اساس عوامل تاریخی و نه با استفاده از نتایج نظرسنجی ها، تاکتیک‌ها یا رویداد‌های تبلیغاتی ترجیحی نامزد‌ها پیش بینی کند.

علیرغم نتایج نظرسنجی‌ها که نشان می‌دهند بایدن در سطح ملی با مشکل مواجه است و در چندین ایالت نوسانی عقب‌تر از نامزد رقیب اش می‌باشد لیچمن معتقد است که او کماکان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و با چالشی جدی مواجه نخواهد بود. او می‌گوید: "برای آن که بایدن در انتخابات متحمل شکست شود خیلی مسائل باید اشتباه پیش بروند".

نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهند وضعیت ترامپ در سطح ملی و در ایالت‌های کلیدی در حال تغییر جدی است لیچمن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. او می‌گوید: "آنان مسحور چیز‌های اشتباهی شده اند که همانا نتایج نظرسنجی‌ها است. نخست آن که نتایج نظرسنجی‌هایی که شش تا هفت ماه پیش از انتخابات پیش بینی کنند از نظر من ارزشی معادل صفر دارند. همواره ممکن است یک رویداد فاجعه آمیز به اندازه کافی خارج از محدوده کلید‌ها رخ دهد که می‌تواند بر انتخابات تاثیر بگذارد. در اینجا ما برای اولین بار نه فقط یک رئیس جمهور سابق بلکه یک نامزد اصلی حزب را داریم که محاکمه می‌شود و چه کسی می‌داند که اگر او محکوم شناخته شود که احتمال تحقق این سناریو نیز زیاد است چگونه ممکن است همه چیز تغییر کند".

لیچمن می‌گوید پاندمی کووید – ۱۹ یک رویداد تاریخی بود که او را وادار کرد پیروزی بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ را پیش بینی کند. او می‌افزاید: "ترامپ فکر می‌کرد کارزار انتخاباتی اولویت و اهمیت بیش تری دارد و به طور اساسی با پاندمی کووید مقابله نکرد. همین موضوع باعث باخت اش شد".

با این وجود، برخی از "کلید"ها به نفع ترامپ عمل می‌کنند. یکی از آن کلید‌ها وجود نامزد سوم است که ممکن است "رابرت اف کندی جونیور" نقش آفرین اصلی ان در رقابت انتخاباتی باشد. دو کلید دیگر مربوط به اقتصاد هستند. علیرغم آن که برخی از اعداد و آمار‌های اقتصادی ممکن است به نفع بایدن باشند، اما او از این نظر هنوز با بهبود رتبه در زمینه محخبوبیت مواجه نبوده است. ناآرامی‌های اجتماعی کلید دیگری می‌باشد که علیه بایدن عمل می‌کند. بسیاری از دانشجویان معترض ضد اسرائیل بایدن را به دلیل حمایت از اقدامات اسرائیل علیه مردم غزه، "جو نسل کُش" خطاب می‌کنند. هم جذابیت رئیس جمهور فعلی و هم کاریزمای رقیب نیز به عنوان یک کلید در نظر گرفته می‌شود و در حالی که بسیاری احساس می‌کنند هر دو نامزد بسیار پیر هستند به نظر می‌رسد سن بیش‌تر بایدن در مقایسه با ترامپ عاملی به ضرر بایدن باشد.

البته لیچمن در سال ۲۰۰۰ میلادی از نظر فنی نتیجه انتخابات امریکا را اشتباه پیش بینی کرد او پیش بینی کرده بود که "ال گور" برنده انتخابات می‌شود. البته لیچمن خود معتقد است که نتیجه آن انتخابات "به سرقت رفت" و می‌گوید ال گور رای مردم را کسب کرده بود. او می‌افزاید: "افراد زیادی هستند که دوست دارند شکست من را ببینند. واقعیت آن است که من یک انسان هستم. در نتیجه، نمی‌توان گفت که سیستم پیش بینی من هرگز دچار خطا نمی‌شود. هیچ چیز در دنیای انسانی کامل و قطعی نیست".

از جمله کلید‌ها در سیستم پیش بینی لیچمن می‌توان به این عوامل اشاره کرد: ماموریت حزب، رقابت، رئیس جمهور مستقر، نامزد سوم، وضعیت اقتصاد در کوتاه مدت، وضعیت اقتصاد در بلند مدت، تغییر سیاست، ناآرامی اجتماعی، رسوایی، شکست نظامی یا شکست در عرصه سیاست خارجی، موفقیت خارجی یا موققیت نظامی، کاریزمای مقام فعلی و کاریزمای رقیب.


دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!