Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌فرماندار بندرعباس از تصویب آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن (لنج تجاری) خبر داد و گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان، گمرک و دریابانی باید نسبت به اجرای این آیین‌نامه همکاری لازم را داشته باشند.

‌به گزارش ایسنا، ‌احمد پویافر در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بندرعباس، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک ولادت پیامبر  اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: قاچاق کالا باعث کاهش تولید و افزایش بیکاری و لطمه به اقتصاد ملی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا را حمایت از تولیدات داخلی دانست و افزود: باید با عمل به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و ترویج و تأکید بر موضوع مهم اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

این مقام مسئول ساماندهی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از قاچاق کالا را لازم دانست و بیان کرد: قاچاق به‌عنوان یک پدیده ضد رونق اقتصادی، علاوه بر خروج ارز و اخلال در چرخه اقتصادی جامعه، سبب ایجاد مشاغل کاذب و معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرعباس تصریح کرد: آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن (لنج تجاری) تصویب شده است و اداره کل بنادر و دریانوردی استان، گمرک و دریابانی باید نسبت به اجرای این آیین‌نامه  همکاری لازم را داشته باشند.

پویافر ادامه داد: بنادر شهرستان و مجتمع کشتی‌سازی خلیج‌فارس با داشتن اسکله‌ای با ظرفیت بالا آماده همکاری بوده که لازم است مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان گفت: در برخی از مناطق لنج‌های تجاری فعالیت می‌کنند که در آنجا اسکله و بندر احداث نشده و لازم است برای کمک به ملوانان و مرزنشینان، نمایندگانی از دستگاه‌های ذی‌ربط حضور یابند تا این آیین‌نامه اجرایی شده و در معیشت مردم تأثیرگذار باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴ تن روغن قاچاق

به گزارش صدای ایران از ایسنا،سرهنگ علی اسدالهی امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: روز گذشته ماموران ایست و بازرسی خمه شهرستان الیگودرز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون مظنون شدند و آن را متوقف کردند، در بازرسی از این خودرو چهار تن روغن خوراکی قاچاق کشف شد. ارزش این محموله توسط کارشناسان چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه، یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

او با تاکید به لزوم برخورد قاطعانه با قاچاق کالا، افزود: قاچاق کالا باعث وارد شدن ضربه به اقتصاد کشور می‌شود.

اسدالهی تاکید کرد: مردم اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • آیین تحلیل از ۲۵۰۰ کارگر شهرداری بندرعباس
  • آیین تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان