Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای را منصوب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن این حکم به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر ابراهیم صالحی عمران

سلام علیکم؛

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی در امر آموزش عالی و به موجب این حکم به عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای منصوب می شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار دارد که بر اساس اهداف، سیاست های دولت تدبیر و امید و برنامه های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی با بهره مندی از تجربیات مفید استادان، محققان و کارشناسان محترم و جلب مشارکت دانشگاهیان و دانشجویان عزیز و همفکری با سایر مسئولان، در جهت اعتلای نظام آموزش عالی کشور و بویژه آموزش های مهارتی و نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، به روز رسانی و بازنگری دوره های آموزشی با توجه به نیاز بازار؛ توجه به آمایش سرزمین و آمایش آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای، ارزیابی درونی و برونی و اعتبار سنجی و رتبه بندی مراکز، تبدیل چند مرکز به مراکز آموزش عالی بین المللی، توسعه همکاری با سایر سازمان های دست اندرکار آموزش مهارتی در راستای هماهنگ سازی آموزش مهارتی در سطح کل کشور گام های موثری بردارید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و و اتخاذ رویکرد توام با عقلانیت و اعتدال به عنوان سیاست های محوری دولت تدبیر و امید و با صرفه جویی در هزینه ها، پرهیز از تجمل گرایی، تقویت نظم و انضباط و قانونمندی و ارتقای علمی – فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

دکتر ابراهیم صالحی عمران، متولد سال ۱۳۴۳ در شهرستان آمل، فارغ التحصیل رشته برنامه ریزی آموزشی از دانشگاه باث انگلستان در سال ۲۰۰۱ و استاد پایه ۳۰ دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران است.

وی تاکنون علاوه بر تالیف و ترجمه بیش از ۱۰ کتاب، راهنمایی و مشاوره بیش از ۲۰۰ رساله دکتری تخصصی و پایان نامه کارشناسی ارشد، چاپ حدود ۸۰ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی، بیش از ۶۰ مقاله در همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و ۲۰ مقاله در کنفرانس های بین‌المللی ارائه داده است.

صالحی عمران در انجمن‌های علمی مرتبط با رشته تحصیلی خود عضویت دارد و هم اکنون رییس انجمن آموزش عالی ایران است. وی مدیر مسئول نشریه علمی پژوهشی "مجله آموزش عالی" و سردبیر "فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات برنامه ریزی آموزشی" و سردبیر مجله علمی "ارتباطات و اطلاعات در تحقیقات تربیتی" نیز می باشد.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران، عضو کمیته تخصصی علمی و کاربردی شورای گسترش آموزش عالی، عضو کارگروه برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عضو شورای تحقیقات و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، عضو شورای پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران، مدیرکل امور آموزشی دانشگاه مازندران، مدیر گروه علوم تربیتی، مدیر برنامه ریزی و نظارت و سنجش آموزش دانشگاه مازندران، مدیر گروه آموزشی مدیریت آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران از دیگر سوابق علمی و اجرایی وی است.

علاوه بر این دکتر صالحی عمران از دهه ۸۰ تاکنون مطالعات فراوانی در حوزه آموزش های مهارتی داشته اند به نحوی که در کارنامه اجرایی و پژوهشی وی، سهم و نقش شان در توسعه و گسترش آموزش های مهارتی در کشور به چشم می خورد. وی دبیر و عضو کمیته علمی بیش از ۲۰ همایش ملی و بین المللی و هم چنین مجری طرح پژوهشی "آسیب شناسی مدیریت آموزش‌های مهارتی کشور و ارایه مدل مطلوب برای شورای عالی انقلاب فرهنگی" بوده است. دکتر صالحی عمران بیش از ۱۰ طرح پژوهشی در حوزه‌ آموزش های عالی و مهارتی را در کارنامه خود داشته و بیش از ۱۰ بار مفتخر به کسب پژوهشگر و استاد نمونه شده است.

وی در بین صاحب‌نظران حوزه آموزش عالی و آموزش های مهارتی، چهره علمی شناخته شده ای است و تجربیات موفق وی در این حوزه ها، از ویژگی های برجسته ای است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در انتخاب دکترصالحی عمران به آن توجه خاص داشته‌اند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: احساس می‌کنیم امروز همه ما به مهارت نیاز داریم؛ تمامی افراد جامعه به مهارت‌های مختلف نیاز دارند و برای غلبه بر بیکاری، رشد و توسعه کشور و …. باید به مهارت آموزی توجه شود و‌نوع مهارت برای هر فردی متفاوت است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح درباره علت ورود نیرو‌های مسلح به موضوع مهارت آموزی افزود: امروز بیکاری یکی از معضلات جامعه ما است و نیرو‌های مسلح هرکجا که احساس کنند معضلی وجود دارد و می‌توانند کمک کنند، به موضوع ورود پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا تاکیدات فراوانی بر حوزه مهارت اموزی دارند کفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار جوان ذکور به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند که بیش از ۶۰ درصد از آنها جوانان دیپلم به بالا هستند.

سردار کمالی بیان کرد: ما شورای عالی مهارت اموزی را در نیرو‌های مسلح به ریاست رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح، ۹ وزارتخانه، ۵ سازمان و چند نهاد داریم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ۲ ماموریت کمک به اشتغال جوانان منقضی خدمت و کمک به مهارت آموزی سربازان وظیفه را در قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح دنبال می‌کنیم. 

وی گفت: ۳۶ دستگاه متولی امر مهارت آموزی و اشتغال در کشور وجود دارد که تا امروز با ۲۶ دستگاه متولی این امر تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و نیرو‌های مسلح قرار نیست گواهی و مدرکی را از جانب خود به جوانان اعطا کنند و جوانان بعد از طی کردن دوره‌های مهارتی از سوی دستگاه‌های متولی مدرک دریافت می‌کنند.

سردار کمالی بیان کرد: ما ۲ نوع مهارت عمومی و مهارت تخصصی را داریم که تمامی سربازان مهارت‌های ۵گانه عمومی را در نیرو‌های مسلح طی خواهند کرد و ما برای آموزش‌های تخصصی امسال ۲۵۰ هزار نفر آموزش تخصصی خواهند دید.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: به زودی هیچ سربازی بدون داشتن مهارت از نیرو‌های مسلح ترخیص نخواهد شد و ما برای افراد مهارت دیده مشوق‌هایی نظیر ۱ ماه کسری خدمت، انتخاب محل خدمت، بخشودگی اضافه خدمت، اعطای یک درجه بالاتر و … را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: ۶ سال است که این کار شروع شده و‌نزدیک به ۲ میلیون سرباز پای کار بوده اند و بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز نیز توانسته‌اند وارد بازار کار شوند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: همچنین ۸۵۰ نفر نیز توانسته‌اند دوره‌های مهارتی تخصصی را طی کنند و در این مدت بیش از ۲ هزار مربی تربیت کرده‌ایم و بیش از ۲۰ هزار نفر از سربازان ماهر هم توانسته‌اند وام خود اشتغالی دریافت کنند.

سردار کمالی بیان کرد: نیرو‌های مسلح برای کمک به اشتغال پای کار آمده‌اند تا مهارت اموزی جایگاه ویژه خود را در کشور پیدا کند و نیرو‌های مسلح به هیچ کاری ورود پیدا نمیکنند، مگر اینکه در آن کار سربلند بیرون بیایند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ما لایحه‌ای در زمینه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در مجلس داریم که ۲ سال است بر روی زمین مانده و انتظار داریم هرچه زودتر به آن رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی نظام وظیفه

دیگر خبرها

  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود