Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت،  فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان، در دومین همایش فرش دست‌بافت گیلان که امروز  در سالن همایش بانک ملی برگزار شد، بابیان اینکه گیلان استانی است که به دلیل همسایه بودن با کشورهای حاشیه کاسپین برای فروش محصولات صادراتی از بازار ۴۰۰میلیون نفری برخوردار است و باید از این دروازه مطمئن برای صادرات فرش دست‌بافت گیلان بهره بیشتری ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقلام فرهنگی و صنعتی گیلان اقتصاد کشور را رونق می‌بخشد و فرش نیز صنعتی  آمیخته‌ بافرهنگ ایران است و باید برای توسعه این هنر صنعت حمایت‌ها جدی‌تر شود.

او با اشاره به اینکه ایران جزء کشورهای ثروتمند دنیا محسوب می‌شود ، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود منابع مختلف سهم ما از اقتصاد جهانی ناچیز است و پرداختن به توسعه فرش دستباف می‌تواند میزان قابل‌توجهی از این سهم را در بخش صادرات غیرنفتی کشور افزایش دهد.

دلق‌پوش صنعت فرش را هنر صنعتی پویا دانست که رونق اقتصادی را برای استان به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: بانوان گیلان در صنعت فرش دست‌باف حضور پررنگی دارند و حمایت از بانوان و مردان فعال در این صنعت جزء اولویت‌های کاری ما محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه گیلان، گیلان استانی با قدمتی طولانی در پرورش کرم ابریشم و صنعت نوغانداری دارد، خاطرنشان کرد: باید به‌واسطه ابریشم ، صنعت فرش دست‌باف ابریشمی را در گیلان بیش از گذشته احیا کنیم و به‌زودی گیلان را به‌عنوان پایگاه فرش دست‌بافت ابریشمی در کشور معرفی کنیم.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان افزود: عصر امروز نمایشگاه فرش دست‌باف نیز در گیلان افتتاح می‌شود و به بافندگان فرش‌های شهرستانی غرفه رایگان اختصاص داده‌شده است تا سهولت بیشتری برای فروش محصولات داشته باشند.

فرهاد دلق‌پوش گفت: در حال حاضر بازار تابلو فرش اشباع است و لازم است فرش‌بافان گیلان به سمت تولید فرش دستباف ابریشمی بروند،تا بتوانیم فرش دست‌باف ابریشمی گیلان را درخشان به دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳هزار و ۴۰۰نفر در صنعت فرش گیلان فعال هستند و ۵۸ کارگاه فعال هستند، افزود: باید با حمایت مالی را گسترش دهیم و برای تحقق این امر می‌توان همدلی را جایگزین موازی کاری‌ها کنیم.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود