Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در پایان آیین «چهارمین همایش گره طلایی» در تالار مرکزی شهر قم در گفت و گو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتبار مورد نیاز این طرح فراهم شود.
وی با اشاره به این که می توان مرحله نخست نمایشگاه دائمی فرش استان قم را انجام داد، ادامه داد: از لحاظ اجرا مشکلی نداریم، به لحاظ تامین منابع اعتباری باید تلاش بیشتری کنیم که بر اساس قول هایی که وزیر صنعت، معدن و تجارت داده است، بتوانیم این اعتبارات را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که فرش دستباف استان قم در جهان دارای اعتبار و جایگاه ویژه ای است، گفت: کوشش می کنیم با راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش استان قم، زمینه معرفی فرش دستباف قم به ویژه فرش ابریشم به عنوان فرش درجه یک جهان را، در داخل و خارج از کشور فراهم سازیم.
نمایشگاه دائمی فرش استان قم در آزادراه قم - تهران و نزدیک ورودی شهر قم در حال ساخت است و به گفته رضا بلندیان رئیس اتحادیه تولید و فروش فرش دستباف استان، نمایشگاه مذکور تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
صادقی در بخش دیگر سخنان خود درباره برگزاری همایش گره طلایی گفت: برگزاری این همایش در جهت تقویت فرهنگ فرش دستباف در استان می تواند موثر باشد و برگزاری نمایشگاه ها و همایش های فرش، یادآور تلاش های هنرمندان و فعالان این عرصه است و می تواند در اعتلای فرش دستباف موثر باشد.

** به نیاز مشتری و برندسازی در فرش دستباف توجه شود
مدیر آکادمی صادرات ایران نیز در این همایش گفت: کسانی در زمینه تجارت و بازرگانی موفق هستند که 70 درصد زمان و توان خود را صرف بازاریابی و فروش محصول خود می کنند.
محمدمهدی ربانی اظهار کرد: تغییرات بسیار سریع در بازار جهانی رخ می دهد و اگر نتوانیم خود را با آن وفق دهیم، نمی توانیم در بازار باقی بمانیم و با روش های قدیمی نمی توان مانند گذشته نتیجه گرفت.
وی با تاکید بر شناخت نیازها و شرایط بازار امروز گفت: تغییرات، بزرگ تر از آنی است که اکنون مشاهده می کنیم و سرعتش نیز بیشتر از آنی می باشد که ما درک می کنیم، از این رو باید هر روز در این زمینه رشد و تغییرداشته باشیم.
وی با اشاره به این که ده ها صنعت در جهان در حال از بین رفتن است گفت: صنعت فرش برای ماندگاری نیازمند مراقبت و توجه است و این صنعت و هنر به اندازه کافی ظرفیت و توانمندی برای باقی ماندن در بازار جهانی را دارد و با تعامل و همکاری می توان این صنعت را ماندگار کرد.
ربانی گفت: امروز مشتری در فضای مجازی حضور دارد، به همین علت باید بازار فرش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دنیا حضوری فعال برای معرفی و عرضه خود داشته باشد.
وی با اشاره به تغییر سلیقه و ذائقه مشتریان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان قالی باید بر اساس نیاز روز بازار به تولید بپردازند و نیز به مساله برندسازی در عرصه فرش دستباف توجه کنند.

** ثبت مالکیت معنوی فرش و مالکیت صنعتی آن جدی گرفته شود
علی اصغر خوش گفتار رئیس انجمن طراحان و نقاشان قم نیز در این همایش با تاکید بر ثبت و برند فرش دستباف گفت: تولیدکنندگان فرش دستباف موضوع مالکیت معنوی فرش و مالکیت صنعتی آن را جدی بگیرند و در این زمینه کمک های لازم را به آنها انجام می دهیم.

** فرش بانفوذترین برند کشور در جهان است
همچنین عضو اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم در این همایش گفت: بیش از یک قرن است که استادان و هنرمندان بسیاری برای این هنر و صنعت زحمت کشیده اند، از این رو برای رشد و بالندگی آن باید تلاش کنیم.
جواد کاظمی تاکید کرد: فرش بانفوذترین برند کشور و بی رقیب می باشد و به بسیاری از کشورهای جهان نفوذ کرده است و قالی ابریشم دستباف قم در جهان مشتریان خاص خود را دارد.
وی با اشاره به تنوع و کیفیت فرش ابریشم دستباف استان قم افزود: باید ویژگی و منحصر به فرد بودن فرش ابریشم دستباف قم را به جهان معرفی کرد و در این زمینه نیازمند تبلیغات مناسب برای فرش دستباف در داخل و خارج از کشور هستیم.
در پایان این همایش با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و فعالان فرش استان قم از برگزیدگان این همایش تجلیل شد.
هم اکنون 27 هزار بافنده، 350 واحد تولیدی، 130 واحد فروش، 10 کارگاه رنگرزی، 40 کارگاه قالیشویی و 31 کارگاه تعمیر و مرمت، تحت نظارت اتحادیه فرش دستباف استان قم فعالیت می کنند، هم چنین انجمن هنرمندان طراح و نقاش فرش قم دارای 200 عضو و اتحادیه تعاونی های تولیدکننده فرش دستباف روستایی استان قم دارای پنج هزار بافنده است.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

محمدی با تاکید بر اینکه به رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز فاصله زیادی با ایده آل ها داریم، تصریح کرد: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع، دچار فرسودگی هستیم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات رسانی را علی الخصوص در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: با پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور، حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع نماییم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت اشاره نمود و یادآور شد: پروژه‌ها و برنامه ریزی های خوبی در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر، طراحی و در حال اجرا هستند که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم شاهد افتتاح پیش از موعد آنها در راستای ارائه خدمات در خور هم استانی‌های گرامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده هر چند اقدامات خوبی انجام شده است از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده و در این پروژه فقط احداث تصفیه خانه آب مانده است که با توجه به اینکه ابن پروژه مشکل اعتباری ندارد امسال شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی اظهار داشت: در سال جاری در قالب این پروژه، ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تاکنون ۴ روستا تکمیل و به بهره برداری رسیده است که با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستاها مرتفع خواهد شد.

محمدی، سقایی زائرین اباعبدالله را افتخار مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه هستیم چراکه فاضلاب شهرستان مهران جوابگوی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در روز نخواهد بود که برای تصفیه خانه فاضلاب مهران نیازمند بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

در ابتدای این مراسم، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب صورت گرفته اما مشکلاتی در شبکه‌های فرسوده به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

همچنین قاسمی معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی ادامه داد: موفقیت حاصل نمی‌شود جز با تلاش و کوشش و همکاری و همیاری همه نیروها که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمند سازی شبکه. کاهش آب بدون درامد در شهرها و مخصوصاً در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه‌های خود به عنوان مدیریت تقاضا قرار دهیم.

لازم به ذکر است پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به محمدی، گزارشی از عملکرد دوره تصدی خود را ارائه کرد.

کد خبر 6092226

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است