Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@18:51:44 GMT

نظارت بر واحدهای غذایی استان قم مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۰۵۰۱

نظارت بر واحدهای غذایی استان قم مطلوب نیست

مدیرکل استاندارد قم گفت: نظارت بر واحدهای غذایی استان قم مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، منصور فرزانه عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: استاندارد قم همواره به مباحث نظارتی خود پایبند بوده است.

وی با اشاره به لزوم رعایت قانون توسط تمامی دستگاه‌های دولتی در زمینهٔ تولید و رعایت موارد بهداشتی و کیفی موردنیاز افزود: همان‌گونه که دستگاه‌های دولتی و واحدهای تولید ملزم به رعایت و اجرای مقررات و قوانین حیطه وظایف و رسالت‌های خود بوده استاندارد نیز بر خود لازم می‌داند تا وظیفه نظارتی و کنترلی خود را همواره رعایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد قم با اشاره به برخی مشکلات به وجود آمده در زمینهٔ مباحث نظارتی در واحدهای تولیدی استان گفت: مبحث کاهش شدت انرژی که در واحدهای تولیدی اجرا شده طرحی بوده که سالیانه ارزیابی‌های مورد نظر در زمینهٔ کنترل انرژی را انجام می‌دهد که در دو سال ابتدایی در سال‌های 93 و 94 هزینه‌های تأمین اعتبارات آن توسط سازمان استاندارد کشور تأمین شد اما با قطع این اعتبارات از سال 94 به بعد پرداخت و تأمین هزینه‌های نظارتی واحدهای تولیدی بر خود این واحدها محول شده که سبب برخی اعتراض‌ها و نارضایتی‌های آن‌ها شده است.

فرزانه با تأکید بر اهمیت مسئله نظارت بر واحدهای آلاینده و کم کیفیت تولیدی عنوان کرد: طرح ممیزی کنترل نظارت در استان با قدرت در دست اقدام است و واحدهای تولیدی که میزان مصرف انرژی بیش‌ از حد مجاز داشته باشند به سازمان مرکزی برای اعمال جریمه ارجاع داده می‌شود که تاکنون اداره استاندارد قم هیچ موردی را برای این قبیل مباحث به سازمان مرکزی ارجاع نداده است.

وی با تأکید بر اهمیت کاهش هزینه‌های نظارتی بر واحدهای تولیدی تصریح کرد: بازرسی‌ها و کنترل نظارت ادواری در سال‌های آینده باید هزینه‌ای کمتر از سال نخست نظارت دریافت کنند تا با کاهش هزینه‌های تمام‌شده تولید بخشی از حجم اعتراض‌های موجود در این زمینه نیز کاهش پیدا کند.

مدیرکل استاندارد قم ادامه داد: از جمله راهکارهای مناسب کاهش هزینه‌های نظارتی نمونه‌برداری و نظارت بر تولیدات و محصولات واحدهای تولدی در بازارهای مصرف بوده که می‌تواند در نهایت به منفعت تولید در بخش هزینه‌ها منتهی شود.

فرزانه عنوان کرد: نظارت بر واحدهای غذایی استان قم مطلوب نیست چراکه بیش از 80 واحد بزرگ محصولات غذایی در قم وجود دارد که 18 واحد از آن‌ها به تولید کالباس و موارد مشابه مشغولیت دارد بنابراین شایسته است تا نظارت بر این واحدها افزایش پیدا کند اما هزینه‌های نظارتی نیز باید کاهش پیدا کند.

وی با تأکید بر رسالت مهم اداره استاندارد قم ابراز کرد: وظیفه اصلی استاندارد حفظ تعادل و حقوق بین مصرف‌کننده و تولیدکننده است و استاندارد نمی‌تواند از هیچ‌کدام از وظایفی خود کوتاهی کند و از سال 94 نیز هزینه‌های بازرسی افزایش پیدا نکرده است.

مدیرکل استاندارد قم افزود: استاندارد قم در مبحث صادرات استانی تسهیلات لازم را اتخاذ کرده اما در مورد کشور خاص عراق با توجه به برخی مشکلات به وجود آمده شرکت‌های نظارتی بین‌المللی به درخواست عراق وارد عمل شده که سبب افزایش هزینه‌های نظارتی برای تولیدکننده‌ها شده است.

انتهای پیام/

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست