Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان-ایرنا-نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دانشگاه ها باید شرایطی بوجود آید تا دانشجویان بدون نگرانی، نظر خود را در باره عملکرد مدیران بیان کنند.

به گزارش ایرنا، 'ناهید تاج الدین' روز شنبه در برنامه پرسش و پاسخ 'تریبون آزاد' که با عنوان 'دانشگاه و وعده‌های دولت' در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، افزود: دانشگاه ها محل تبادل نظر و مکانی برای کسب خرد و دانش در سایه بررسی نظرات و تبادل آراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: قبول داریم که در دولت روحانی، وضعیت دانشگاه ها بهتر شده و رو به اعتدال رفته است اما انتظار داریم تا آقای روحانی همانگونه که گفته اند 'سرهنگ نیستند'، همچنان نیز برای دانشجویان و دانشگاه ها سرهنگ نباشند.
وی خاطرنشان کرد: دولت های نهم و دهم، دانشگاه ها و فعالیت جنبش های دانشجویی را محدود کرده بود و ستاره هایی که روی دانشجویان قرار می گرفت، بر فضای دانشگاه ها سنگینی می کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار داریم دولت روحانی همچنان با جدیت تعداد دانشجویان ستاره دار را کم کند و شرایطی در دانشگاه ها ایجاد کند که دانشجویان بدون نگرانی، نظرات خود را در باره مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه بیان کنند.
وی با بیان اینکه دانشجویان ما استبدادگریزند و فعالیت آنها در دوران انقلاب و دفاع مقدس چشمگیر بود و بخوبی توانستند فعالیت خود را به نتیجه برسانند، افزود: جنبش دانشجویی برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه هزینه داده و بار دموکراسی را تحمل کرده است.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دانشجویان ما دل در گرو آبادانی ایران دارند و این موضوع می طلبد تا زمینه فعالیت آنها در همه عرصه ها فراهم شود.
تاج الدین گفت: جامعه ما مشکلات زیادی دارد که مهمترین آنها مباحث اقتصادی و آسیب های اجتماعی است و دانشجویان باید مدیران را برای حل این مشکلات یاری کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، عملکرد دولت در چهار سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برغم همه مشکلاتی که در کشور و منطقه وجود دارد، مسیر دولت روحانی رو به جلوست.
وی با اشاره به اینکه همه مشکلات جامعه ما اقتصادی نیست، تصریح کرد: مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که اگر دلسوز نظام هستیم برای برطرف شدن این مشکلات نباید بصورت جزیره ای عمل کنیم.
وی ادامه داد: اگر همه متحد و یکدل برای رفع مشکلات جامعه تلاش کنیم، نتایج خوبی رقم خواهد خورد و ما نمایندگان مجلس و مدیران باید دست در دست هم، با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، مشکلات جامعه را برطرف کنیم.
تاج الدین از مهر علیزاده به عنوان نماینده عالی دولت در استان اصفهان نام برد و افزود: مردم استان با شناخت از مهرعلیزاده، انتظار دارند تا ایشان مسائل مربوط به توسعه استان را با جدیت دنبال کند.
وی بیان کرد: مهرعلیزاده، روحیه سازندگی دارد و امیدواریم با پیگیری مجدانه ایشان به عنوان نماینده دولت، طرح های اساسی استان نیز به سرانجام برسد.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، عملکرد این فراکسیون در یکسال و نیم گذشته را خوب ارزیابی کرد و گفت: رای آوردن لیست امید در انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهر و روستا در کلانشهرها نتیجه تاثیرگذاری فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بود.
برنامه پرسش و پاسخ تریبون آزاد با عنوان دانشگاه و وعده‌های دولت به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو با حضور محسن مهر علیزاده استاندار اصفهان و ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
در 16 آذر سال 1332، اندک زمانی پس از کودتای 28 مرداد در این سال، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به سفر 'ریچارد نیسکون' معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران اعتراض کردند که شلیک نظامیان رژیم پهلوی به سوی دانشجویان، سبب شهادت سه تن از آنان شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 16 آذر به عنوان 'روز دانشجو' در تقویم رسمی ایران جای گرفت و از آن زمان تاکنون 16 آذر در دانشگاه های کشور گرامی داشته می شود.
اصفهان با 179 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و حدود 310 هزار دانشجو، دومین استان دانشگاهی کشور پس از تهران بشمار می رود.
2093 / 6027 ** خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ نتیجه انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در سمیرم و لنجان با رقابت تنگاتنگ نامزد‌ها به دور دوم کشیده شد.


در حوزه انتخابیه سمیرم، سید محمد موسوی و رحیم کریمی و در حوزه انتخابیه لنجان نیز حسین رجایی و اکبر پولادی برای راهیابی به مجلس در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.


مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها در حوزه‌هایی که نتیجه به دور دوم موکول شده (از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰) خواهد بود.


دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت بطور همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست