Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین نوری خواه محقق و پژوهشگر در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص تغییر سبک زندگی مردم جهان و فراگیر شدن فروشگاه‌های اینترنتی گفت: فناوری اطلاعات امروز به ابزار مدیریت دنیای مدرن تبدیل‌شده است و به دنبال آن تجارت الکترونیک هم گسترش‌یافته است.

به گفته‌ی او امروز حتی با روی کار آمدن ارزهای الکترونیک به شما این امکان را می‌دهد تا بدون محدودیت‌های بانکی و مجوزهای معمول به تجارت بپردازید، از طرف دیگر در انتخاب کالا حالا دیگر دست خریداران بازتر از گذشته است، آن‌ها می‌توانند نه‌تنها شکل ظاهری کالا بلکه جزئیات را ببینند، با کالای دیگر مقایسه کنند و به لحاظ ابعاد مختلف کیفی از کامنت های دیگر خریداران مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حوزه حمل‌ونقل کالا هم فناوری اطلاعات نقش مهمی را بازی می‌کند، اما متأسفانه در ایران هنوز نتوانسته‌ایم از این امکانات بالقوه به‌خوبی استفاده کنیم در حالی در کشوری مانند فناوری اطلاعات می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

نوری خواه اظهار کرد: در حوزه‌هایی مانند میوه، سبزی و غذا در حال حاضر بسیاری از تولید کنند مجبورند تولیداتشان را به‌وسیله‌ی دلالان بفروشند درحالی‌که اگر پای فناوری اطلاعات به این حوزه‌ها باز شود با حذف واسطه و توزیع مناسب‌تر، شاهد عرضه ارزان‌تر خواهیم بود.

او بابیان اینکه همچنان در این حوزه شاهد مشکلات فراوانی هستیم ادامه داد: ما هنوز مشکلات جدی برای شیوه پرداخت‌ها در فضای وب‌داریم چراکه باوجود سخت بودن روند صدور مجوز بسیاری مجبورند برای ساخت درگاه‌های پرداخت از واسطه‌های استفاده کنند.

نوری خواه افزود: باید بجای تصویب قوانین دست‌وپا گیر برای فعالان حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی زیرساخت‌های مناسب را برای آنان فراهم کنیم و در ازای آن انتظار داشته باشیم هویت فروشگاه‌ها مشخص باشد. باید بدانیم که اگر کاری سودآور نباشد سرمایه‌گذاران هم به سمت آن نخواهند رفت، اما به دلیل محدود نبودن فضای مجازی با یک نیازسنجی مناسب و تأمین امنیت می‌توانیم بهترین سرمایه‌گذاران را برای این فضا جذب کنیم.

این پژوهشگر بیان کرد: یک مشکل دیگر این است که قوانین امروز با سرعت رشد تکنولوژی ها سازگار نیست و درمجموع به نظر می‌رسد قوانین باید با حفظ حقوق مردم به فعالان این حوزه کمک کنند. درهرصورت قانونمند شدن این بسترها شاهد بهبود وضعیت اقتصادی نیز خواهیم بود.

به گفته او فضای مجازی امروز نیازمند انجام رگولاتوری است تا مردم بتوانند با خیال راحت خرید کنند درحالی‌که ما هنوز درگیر مسائل ابتدایی مانند ضمانت بازگشت که در دنیا معمول است هستیم و چنین مطلبی برای ما چیزی بیشتر از حرف نیست.

 

او با انتقاد از اینکه تجارت الکترونیک در ایران به کالاهای خارجی معطوف شده است گفت: برای عرضه کالاهای ایرانی در فروشگاه‌های اینترنتی عرضه شود نیاز به ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه داریم چراکه چنین سرمایه‌گذاری‌هایی جزو سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر محسوب می‌شود.

نوری خواه گفت: باید بپذیریم که همه استارتاپ ها با خطر عدم موفقیت روبه‌رو هستند اما پتانسیل مناسب و بازار بکری که در کشور ما وجود دارد همان چیزی است که شرکت‌های خارجی را به ایران می‌کشاند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اهمیت ورود کارشناسان و سرمایه‌گذاران در بحث تجارت فناوری اطلاعات ممکن است به نظر نیاید اما حضور آنان تأثیر مستقیمی بر گسترش تجارت الکترونیک دارد چراکه برای پیشرفت این کار سرمایه زیادی لازم است همچنین برای تبادل کالاها نیاز به سرمایه در گردش است گرچه امروز صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در کشور بعضی کارهای لازم را آغاز کرده‌اند.

او همچنین به اهمیت بازاریابی در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در صنعت بحث بازاریابی است اغلب تولیدکنندگان مشغول کارند اما دریافتن بازار فروش دچار مشکل می‌شوند. بسترهای فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر نشان داده که محل مناسبی برای بازاریابی و تبلیغات است.

نوری خواه در پایان گفت: در ایران هم به‌شرط حل شدن برخی مشکلات می‌توان به رسیدن به سطوح جهانی امیدوار بود، متأسفانه امروز فروشگاه‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند تصویر خوبی از تجارت الکترونیک به نمایش نمی‌گذارند، آن‌ها کالاها را با قیمتی بالاتر از سطح بازار عرضه می‌کنند و با این تفاسیر مردم دید خوبی نسبت به تجارت الکترونیک پیدا نخواهند کرد؛ اما درهرصورت اگر در سطح جهانی به این روند نگاه کنیم شاهد جریان مثبت و رو به رشدی خواهیم بود، در این هم اگر تحلیل مناسبی از فضا باشد و دولت و مجلس به شرکت خصوصی و جوان کمک کنند می‌توانیم با این روند مثبت همراه شویم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)

بانک دی به منظور تکمیل کادر فنی خود در زمینه پشتیبانی، نگهداری و توسعه سامانه‌های مرتبط با حوزه امنیت و راهبری فناوری اطلاعات، از متخصصان حوزه فناوری اطلاعات دعوت به همکاری کرد.   به گزارش روابط عمومی بانک دی، واجدین شرایط می‌توانند رزومه و مستندات خود شامل مشخصات هویتی، سوابق تحصیلی و کاری، دوره‌های آموزشی، پروژه‌های انجام شده، توانمندی‌های تخصصی و فنی خود را به پست الکترونیک ims@bank-day.ir  ارسال کنند.   شرایط عمومی:   •   خانم‏‏‏/ آقا (در خصوص آقایان دارای کارت پایان خدمت ‏‏‏‏/ معافیت غیر پزشکی)   •   دارای حداقل مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در رشته تحصیلی کامپیوتر‏‏‏‏/ فناوری اطلاعات (IT)   •   شرایط سنی ۲۲ تا‏‏ ۴۰ سال   •   دارای گواهی عدم سوء پیشینه   •   عدم اشتغال به تحصیل   •   توانایی کار گروهی   •   علاقه‌مند به توسعه شخصی   •   سکونت در شهر تهران   شرایط و قابلیت‌های اختصاصی نیروی متخصص در حوزه امنیت و راهبری فناوری اطلاعات   •   حداقل ۳‏‏‏‏ سال تجربه کاری مرتبط در امنیت اطلاعات (فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های دولتی معاف از این بند می‌‌باشند)   ۱- مسلط به مفاهیم شبکه‌های کامپیوتری و دارا بودن تجربه کاری   ۲- مسلط به مفاهیم امنیت سایبری   ۳- توانایی کار با داشبوردهای آنتی ویروس و EDR,XDR,…   ۴- آشنایی و تجربه کاری با تجهیزات شبکه مانند Firewall, UTM , WAF   ۵- آشنایی با سرویس های مایکروسافتی از جمله (Active Directory – DNS – DHCP – Exchange)   ۶- آشنایی با حملات سایبری (SQL , XSS ,Phishing, DDoS, Malware , …) و نحوه مقابله با آنان   ۷- آشنایی با مفاهیم و استانداردهای امنیت اطلاعات از جمله  ISMS   ۸- آشنایی با مقاوم‌سازی امنیتی و تنظیمات تجهیزات زیر ساختی مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری   ۹- آشنایی و تجربه کاری در حوزه تست نفوذ شبکه و نرم افزار   ۱۰- آشنایی با مفاهیم و تجربه کاری در بهره برداری از ابزارهای مرکز عملیات امنیت (SOC)   ۱۱- آشنایی و تجربه کاری در حوزه مدیریت پروژه‌های حوزه فناوری اطلاعات   ۱۲- آشنایی با چارچوب و استانداردهای مدیریت فناوری اطلاعات نظیر ITIL, COBIT , …   ۱۳- آشنایی و توانایی کار با ابزارها و روش‌های مدیریت پروژه   ۱۴- آشنایی با ابزارهای حوزه SIEM، آشنایی با روش‌های جمع آوری LOG تجهیزات و کار با آنها   ۱۵- توانایی کار به‌صورت شیفتی در مرکز عملیات امنیت  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وام بانکی 300 میلیون تومانی بانک دی با سود کم

دیگر خبرها

  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)