Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: عبور از چراغ زرد راهنمایی و رانندگی همانند عبور از چراغ قرمز ممنوع و در صورت عبور رانندگان علاوه بر جریمه 2 میلیون ریالی نمره منفی نیز به آنان تعلق می گیرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محسن ناصری اظهار کرد: برخی رانندگان هنگام مواجهه با چراغ زرد راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها بجای کاستن از سرعت و توقف کردن پشت خط ایست و گذرگاه عابر پیاده با فشار دادن پدال گاز برای گذشتن از تقاطع سرعت خود را افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رانندگان وسایل نقلیه ای که با چراغ زرد روبرو می شوند، نباید از خط ایست یا از تراز چراغ راهنمایی و رانندگی عبور کنند.
رئیس پلیس راهور ایلام تاکید کرد: خودروهایی که به خط ایست تقاطع و یا چراغ راهنمای و رانندگی نزدیک شده باشند که پیش از عبور از خط ایست و چراغ نتوانند به آسانی توقف کنند در صورت ورود قبلی موظفند به حرکت خود ادامه داده و با رعایت مقررات دیگر از تقاطع عبور کنند.
سرهنگ ناصری با اشاره به اینکه تقاطع ها جزء حادثه خیزترین نقاط در داخل شهرها هستند که بیشترین پتانسیل را برای روبرو شدن وسایل نقلیه با هم دارند، افزود: چراغ های راهنمایی و رانندگی با هدف حفظ جان شهروندان و تنظیم عبور و مرور در تقاطع ها نصب شده اند و کاربران ترافیک ، رانندگان و عابران پیاده موظفند برای پیشگیری از حوادث ، بطور دقیق فرامین چراغ ها را رعایت کنند.
وی با اشاره به گله مندی برخی از رانندگان نسبت به افزایش زمان چراغ قرمز در تقاطع ها گفت: زمان چراغ های سبز و قرمز راهنمایی و رانندگی بر مبنای بار ترافیکی معبر و با هدف عبور سریع و ایمن وسایل نقلیه تنظیم شده است.
وی تاکید کرد: اکثر تقاطع های مهم و پرترافیک شهر ایلام دارای چراغ راهنمایی و رانندگی هستند و در صدد آن هستیم با همکاری شهرداری چراغ عابر پیاده که فقط دارای 2 رنگ قرمز و سبز است را برای ایمنی بیشتر این دسته از کاربران در تقاطع ها و مسیر حرکت آنان نصب کنیم.

** سارق اماکن دولتی در دره شهر دستگیرشد

فرمانده انتظامی دره شهر گفت: سارق اماکن دولتی در این شهرستان با هوشیاری ماموران انتظامی دستگیر شد.
سرهنگ مهرداد علی محمدی اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره سرقت از ساختمان مخابرات روستای 'قلعه تسمه 'موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی زرین دشت قرار گرفت.
وی تاکید کرد: ماموران پاسگاه انتظامی زرین دشت پس از چند روز بررسی اطلاعاتی دقیق ، محل اختفاء اموال دولتی در منزل سارق به هویت 'م-الف'را شناسایی و با اخذ نیابت قضایی از منزل فرد مورد نظر بازرسی و اموال مسروقه را کشف و سارق را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع قضایی شدند، به مسئولان ادارات توصیه کرد: با نصب تجهیزات ایمنی و هشدارهای پلیسی راه هرگونه سوء استفاده سارقان سلب کنند.

** سارق نوجوان در چرداول دستگیر شد

فرمانده انتظامی چرداول از دستگیری یک سارق نوجوان در این شهرستان، خبر داد.
سرهنگ جهانگیر زارعی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و داخل خودرو در سطح شهر سرابله مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران این انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته و اقدامات پلیسی ، سارق را که نوجوانی 15 ساله بود ، شناسائی و دستگیر شد.
سرهنگ زارعی تاکید کرد: در بازجویی های تخصی بعمل آمده متهم تاکنون به چهار فقره سرقت داخل خودرو و منزل با همراهی یکی از دوستان خود اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان چرداول اضافه کرد: دستگیری نفر دوم نیز در دستور این انتظامی قرار دارد.
این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا گفت: از همه پداران و مادران خواستاریم بر نحوه دوست یابی و رفت و آمدهای فرزندان خود با حساسیت و دقت بیشتری نظارت کنند.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی مبارزه با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش خشکبیجار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی منطقه آزاد به یک دستگاه خودرو وانت آریسان که از مسیر شمال به جنوب در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۶ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت ارزش تقریبی این کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این رابطه متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 6098356

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • استفاده از کابل دیتا در چراغ‌های راهنمایی رانندگی
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • عکس | بیشترین تا کمترین نرخ جریمه‌ های رانندگی