Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@20:14:01 GMT

بازدید شهردار تهران از خانه هنرمندان/عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۸۹۱۸

بازدید شهردار تهران از خانه هنرمندان/عکس

محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز ۱۹ آذرماه با حضور در خانه هنرمندان ضمن بازدید از این مجموعه با هنرمندان حوزه های مختلف دیدار و گفتگو کرد.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان و حسین پارسایی دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر شهردار تهران را در بازدید از تماشاخانه ایرانشهر همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدا از تماشاخانه استاد سمندریان بازدید کرد که پارسایی و رجبی معمار توضیحاتی درباره سازوکار این تماشاخانه ارایه دادند.

بعد از بازدید از سالن سمندریانU شهردار تهران از سالن استاد ناظرزاده کرمانی بازدید کرد.

در بازدید از سالن های ایرانشهر هنگام بازدید از سالن استاد سمندریان حسین پارسایی مدیر این مرکز تئاتری با ذکر این موضوع که حمید سمندریان از استادان به نام حوزه تئاتر بود به ذکر مشخصات فنی سالن پرداخت و این سالن را مورد توجه گروه های تجربه گرا و بین المللی دانست.

وی همچنین در بازدید شهردار تهران از سالن ناظرزاده کرمانی آن را سالنی برای اجراهای کلاسیک خواند که چهره های معتبری در آن به اجرای نمایش پرداخته اند.

در این بازدید رجبی معمار ابراز امیدواری کرد سالن های تئاتری در تپه های عباس آباد ایجاد شود.

بعد از بازدید از مجموعه ایرانشهر، شهردار تهران و هیات همراه از خانه هنرمندان ایران و ابتدا از گالری ممیز و سپس گالری زمستان بازدید و از عکس های نمایشگاه «۱۰ روز با عکاسان» نیز دیدن کردند.

محمدعلی نجفی در این بازدید در طبقه دوم خانه هنرمندان توقفی کنار «هفت چنار» اثر زنده یاد عباس کیارستمی داشت و مدیرعامل خانه هنرمندان توضیحاتی درباره اثر ارایه داد.

سالن استاد امیرخانی میزبان نخستین دیدار و گفتگوی شهردار تهران با هنرمندان، ر,سا و نمایندگان انجمن ها از جمله نگار نادری پور رییس انجمن مجسمه سازی، علی اشرف صندوق آبادی از اعضای هیات مدیره انجمن خوشنویسان ایران، ابراهیم حقیقی از انجمن گرافیک، معصومه مظفری رییس انجمن هنرمندان نقاش ایران، کامران ملکی از خانه سینما بود.

در ابتدای دیدار محمد سریر رییس شورای عالی خانه هنرمندان ایران در سخنانی گفت: خانه هنرمندان با عضویت بیش از ۱۲ انجمن مستقل هنری در شاخه های هنری که ۴۰ هزار هنرمند عضو آنها هستند در شاخه های مختلف به صورت حرفه ای فعالیت می کند.

وی ادامه داد: خانه هنرمندان با مدیریت فرد منتخب شهردار تهران و انجمن ها سعی در گسترش فرهنگی در کشور دارد و رفت و آمد در این مکان زیاد است. امیدواریم شهرداری تهران نگاه فرهنگی خود را گسترش دهد.

سریر به ایجاد شوراهایی در زمینه های مختلف نیز اشاره کرد.

مسعود رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان با ارایه توضیحاتی درباره روند فعالیت خانه هنرمندان عنوان کرد: خانه هنرمندان محل تعامل و هماهنگی و ترکیب توانمندی های انجمن های مختلف است که همگی این انجمن ها به ثبت قانونی رسیده اند.

وی ادامه داد: این مکان محلی منحصر به فرد، مستقل و غیرسیاسی است که به آحاد مردم تعلق دارد. امیدواریم خانه هنرمندان مقدمه ای باشد برای ایجاد یک نهاد صنفی مثل نهادهایی که جامعه پزشکان و یا مهندسان دارند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت:  تولید سه فیلم کوتاه داستانی خون، خانه من  و  تروما با موضع اجتماعی در این شهرستان تولید شد.

رحیم بایزیدی افزود: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادر آبادی و فیلم ترومابه نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شد.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم خون روایت مردی  ۳۰ ساله است که به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده و هنوز هم در توهم زندگی با اوست.

وی افزود: فیلم خانه من روایت کودکی است که قصد ساختن خانه ای برای عروسکش را دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می شود.

رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت: همچنین فیلم کوتاه  داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری دارای دو فرزند بوده که به دلیل مشغله های فراوان یکی از کودکان خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدا کردن کودک گم شده اقدام می کند.

 

 

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان