Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:45:18 GMT

جزئیات انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۱۵۳۲

جزئیات انتشار اوراق مالی اسلامی در سال ۹۷

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷، شرکتهای دولتی، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری ۷۰ هزار میلیارد ریال و شهرداری‌ها ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، اجازه داده می شود در سال ۱۳۹۷ با رعایت قوانین و مقررات:

الف: شرکت های دولتی و وابسته وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و همچنین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری تا سقف هفتاد هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی برای اجرای طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی خود که به تصویب شورای اقتصاد می رسد، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ب: دولت تا مبلغ دویست و شصت هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی (ریالی-ارزی) منتشر و منابع حاصل را به ردیف شماره ۳۱۰۱۰۸ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند. منابع واریزی به طرح های تملک دارایی های سرمایه ای نیمه تمام و طرح های ساماندهی دانشگاه ها مندرج در پیوست شماره (۱) و همچنین اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استانی این قانون اختصاص می یابد تا بر اساس موافقتنامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور هزینه شود. سود و هزینه های مربوط به انتشار اوراق مذکور در جدول شماره (۹) این قانون پیش بینی و قابل پرداخت می باشد.

ج: اوراق فروش نرفته طرح های بندهای (الف) و (ب) این تبصره، در سقف مطالبات معوق طرح با تایید رئیس دستگاه اجرایی، ذی حساب ذی ربط و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به تمامی طلبکاران طرح (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تامین کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه های طرح ها و پروژه ها از جمله تملک اراضی و تادیه بدهی طرح های ساماندهی دانشگاه ها) است.

د: شهرداری های کشور و سازمان های وابسته به آنها با تایید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری ها و دهیاری های کشور) تا سقف هشتاد هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری ها منتشر کنند. حداقل پنجاه درصد از سقف اوراق موضوع این بند به طرح های قطار شهری اختصاص می یابد. تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرح های قطار شهری به نسبت پنجاه درصد دولت و پنجاه درصد شهرداری ها است و تضمین پنجاه درصد سهم دولت بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور می باشد.

میزان سپرده نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانکهای عامل موضوع این بند حداکثر پنج درصد تعیین می گردد. اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تایید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به طلبکاران طرح می باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سلمان اسماعیلی در همایش روز شورا در جمع شورا‌های شهر و روستا ملایر افزود: روستا‌هایی که در محور سد کلان، بخش زند و دره جوزان هستند، ظرفیت بالای گردشگری دارند که باید شورا‌های اسلامی با همراهی دهیاران و مشارکت مردم برای توسعه این بخش‌ها تلاش کنند.

او با بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان توسعه ایجاد کرد، گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم شورا‌های اسلامی باید مردم را وارد کار کنند تا توسعه محقق شود.

فرماندار ملایر همچنین نهضت ملی مسکن را طرحی بی‌بدیل در دولت سیزدهم برشمرد و تأکید کرد: شورا‌های اسلامی باید از این فرصت مغتنم برای بزرگتر شدن شهر‌ها مردم را پای کار بیاورند تا شرایط زیست مناسبی برای شهروندان ایجاد و منجر به رشد تولید، رونق گردشگری و ایجاد درآمد شود.

شهردار ملایر هم گفت: بودجه شهرداری از سال ۱۴۰۰ از ۲۵۰ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت که با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر یک تحول خوبی در بودجه شهرداری ملایر ایجاد شد.

مجید فرجی، بودجه جاری و عمرانی شهرداری را ۴۰ به ۶۰ عنوان کرد و افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال برای هزینه‌های عمرانی پیش بینی شده است.

او تکمیل مجموعه جهان کوچک، هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال، آغاز عملیات اجرایی طرح راستان، مرکز تجارت جهانی مبل و منبت و ایجاد مرکز تجاری سرای ایرانی در ساختمان پلاک ۱۷ را از دیگر اولویت‌ها و طرح های عمرانی شهرداری برشمرد.

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها