Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:02:09 GMT

صعود ایران با حداقل 5 امتیاز در جام جهانی 2018 روسیه

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۷۲۰۴

صعود ایران با حداقل 5 امتیاز در جام جهانی 2018 روسیه

تربت حیدریه - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با بیان اینکه مواجه با تیم های قوی موجب قوی شدن و اعتبار بخشی به شخصیت فوتبال ایران می شود، گفت: پیش بینی ما آن است که در رقابت های جام جهانی فوتبال 2018 روسیه، حداقل با 5 امتیاز صعود خواهیم کرد.

عباس چمنیان روز یکشنبه در حاشیه برپایی کارگاه آموزشی دانش افزایی فوتبال و فوتسال ویژه مربیان فوتبال تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: من بسیار خوشحال شدم که ایران در این گروه قرار گرفته زیرا معتقدم بازی مقابل تیم های بزرگ فرصت طلایی برای ایران است که خود را به تیم هایی مثل اسپانیا، پرتقال و حتی مراکش نزدیک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص درس ها و تجربیاتی که از شرکت در هفدهمین دوره رقابت های جام جهانی زیر 17سال (نوجوانان) برای ایران کسب شده گفت: باخت در مقابل اسپانیا را نباید به مفهوم شکست تلقی کرد زیرا اولا همین که به عنوان تنها تیم آسیایی به این مرحله صعود کردیم، خودش یک پیروزی برای ما محسوب می شود و دوم اینکه بازی در مقابل تیم های بزرگ فرصت خوبی برای شناخت و ارزیابی تیم حریم و نیز تیم خودمان است.
چمنیان افزود: به عنوان نمونه تیم آلمان به طور قطع بعد از 4 گلی که از ما خورد، به دنبال تمرین و تکرار و شناسایی توان فنی خود می روند و نتیجه آن می شود که آن ها به طور قطع تیم بزرگسالشان هیچگاه اجازه نمی دهند ایران این تعداد گل را وارد دروازه اشان کند.
وی گفت: اما در ایران بعد از پایان چنین رقابت های بزرگی، تیم به فراموشی سپرده می شود و تیم بزرگسال ما به طور مثال توان رویارویی در مقابل تیم قدری مثل آلمان را نمی یابد.
چمنیان با بیان اینکه اما من به عنوان یک مربی و مدرس فوتبال رویه متفاوتی دارم، اظهار کرد: بعد از پایان مسابقات جام جهانی تیم زیر 17 سال طبعا رده سنی شان تغییر کرده و در اختیار تیم جوانان قرار گرفتند و اگر چه تیم جوانان ما از مرحله مقدماتی مسابقات آسیایی صعود نکرد و عملا یک خلائی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: به موازاتی که از ابتدای تیر ماه تیم زیر 17 سال را برای جام جهانی امسال آماده می کردیم، همزمان تیم زیر 16 سال نیز در اختیار ما بود که شهریور ماه امسال موفق شد با کسب چهار پیروزی و با 12 امتیاز و 15 گل زده به عنوان قهرمان گروه خود به دور نهایی مسابقات آسیایی که سال آینده در مالزی برگزار می شود، صعود کند.
چمنیان گفت: اردوی اول بعد از مسابقات مقدماتی که با موفقیت پشت سر گذاشته شد، هفته گذشته در تهران برگزار شد و اردوی دوم نیز هفته آینده از 27 آذر ماه جاری برگزار می شود.
وی افزود: برنامه من آن است همزمانی که داریم تیم را آماده می کنیم برای مسابقات نهایی سال آینده، به دنبال آن هستیم علاوه بر موفقیت در مسابقات نهایی آسیایی، مقام نایب قهرمانی سال گذشته را به قهرمانی نیز تبدیل کنیم و علاوه بر این، سهمیه جام جهانی 2019 را نیز کسب کنیم.
چمنیان اظهار کرد: البته فدراسیون فوتبال هم یک سری برنامه هایی را تدارک دیده که من نیز به موازات این برنامه ها کارم را انجام می دهم که مهمترین آن محقق کردن آرزوی 50 ساله صعود تیم ملی امید به مسابقات المپیک است.
اکنون در شهرستان تربت حیدریه 32 باشگاه ورزشی فعالند که هفت باشگاه مربوط به بانوان، 2 باشگاه ویژه آقایان و بقیه به صورت مشترک فعالیت دارند.
شمار بیمه شدگان ورزشی این شهرستان نیز چهار هزار و 670 نفر است و تعداد گروه های مردم نهاد پنج تشکل است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران گفت، شاگردان وحید شمسایی از روز اول مسابقات جام ملت‌های آسیا عهد بسته بودند با قهرمانی به ایران بازگردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی کریمی پس از بازگشت اعضای تیم ملی فوتسال به ایران با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 اظهار داشت: خدا را شکر تیم یکدل و یکدستی داشتیم. از روز اول با بازیکنان و کادر فنی عهد بستیم که فقط با جام به ایران برگردیم. آنقدر خوب کار کردیم و نتایج خوب گرفتیم که منجر به قهرمانی شد. در فینال هم تایلند که میزبان بود را، پرگل شکست دادیم. قبل از ورود به مسابقات، فکر می‌کردیم به ژاپن یعنی قهرمان دوره قبل بخوریم، ولی این تیم در مرحله گروهی حذف شد. فکر ما قهرمانی بود و اینکه جام را دوباره به ایران برگردانیم.

حسن‌زاده: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم

وی در ادامه افزود: رقابت در جام جهانی سخت است و حالا باید برای این مسابقات وقت بگذاریم. باید تیم خوب و یکدستی وارد مسابقات کنیم. تیم خوبی داریم و در رأس آن وحید شمسایی است و ان‌شاء‌الله با دست پر از جام جهانی برگردیم.

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران راجع به حمایت‌ها از این تیم تصریح کرد: مسئولان همه جوره پشت تیم بودند. وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال هم به تایلند آمدند و به تیم دلگرمی دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 2-2 مقابل بایرن مونیخ (2018/5/1) / فیلم
  • مربی سابق استقلال: با این وضعیت شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است | تیم اوسمار به هر رقیبی حداقل ۲ گل می زند
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است
  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است