Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش پارسینه، سلمان خدادادی، رییس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: «در جهت اهداف برنامه ششم توسعه، زیرساخت‌ها و نیازهای دولت در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. در لوایح پیشنهادی دولت نیز در موارد زیادی به این مهم پرداخته شده است که این امر نشان از توجه خاص مسئولان به حمایت از کسب‌وکارهای نوپا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

خدادادی افزود: «دولت در تمام استان‌ها و همچنین شهرستان‌ها، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا را در دستور کار خود قرار داده است و قوانین زیادی نیز در این زمینه تصویب شده است. خوشبختانه از جهت تجهیزات و امکانات، این مشاغل مورد حمایت دولت واقع شده‌اند؛ بنابراین با خلا قانونی در این خصوص مواجه نیستیم و در برنامه بودجه سال ۹۶ و برنامه توسعه زیرساخت‌ها نیز به این مهم توجه شده است.»

او بیان کرد: «از آنجایی که مواردی در انحصار برخی سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی قرار دارد و تجربه نشان داده است که واگذاری انحصارات موجب کاهش قدرت آن‌ها می‌شود، در زمینه حمایت از استارت‌آپ‌ها مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد؛ اما به طور کل روند جاری حاکی از آن است که این مقاومت‌ها شکسته می‌شوند و هر روز نسبت به روز قبل حمایت‌های بیشتری از استارت‌آپ‌ها می‌شود.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: «یکی از مشکلات اساسی این است که کسانی که طرح‌های خوبی دارند، با مشکل سرمایه و نقدینگی برای آغاز پروژه‌های خود مواجه‌اند. در اینجا نقش دولت بسیار تاثیرگذار است و چنانچه دولت به این بخش وارد شود، می‌تواند دست بسیاری از کارآفرینان را بگیرد و مشکلات پیش روی آن‌ها را حل کند.»

عضو خانه ملت در مورد حمایت از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر استارت‌آپی گفت: «درست است که یکی از کارکردهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، کمک به بازگشت سرمایه است؛ اما بسیاری از صندوق‌های دولتی نظیر صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی یا در آستانه ورشکستگی هستند و یا با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بنابراین نمی‌توان روی کمک این صندوق‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان حساب کرد اما در عوض، می‌توان به صندوق‌های خطرپذیر جدید و تازه‌نفسی که اخیرا شکل گرفته‌اند اطمینان بیشتری داشت و از آن‌ها حمایت کرد.»

خدادادی ادامه داد: «تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر استارت‌آپی، از بهترین اتفاقات در زمینه حمایت از کسب‌وکارهای نوپا است که از لحاظ قانونی و دولتی نیز مورد حمایت قرار گرفته‌ است. با این حال لازم است حمایت‌های بیشتری در این زمینه انجام گیرد. به عقیده من گرچه روند حمایت‌های فعلی دولت از استارت‌آپ‌ها کند است اما رویکرد مناسبی نسبت به آن‌ها وجود دارد.»

او در مورد اقتصاد دیجیتال در ایران گفت: «امروز می‌توان به کمک اقتصاد دیجیتال در ایران اتفاقات قابل توجهی را رقم زد؛ اما تنها مانع در توسعه اقتصاد دیجیتال ایران بحث سرمایه است که راه حل آن نیز همکاری بخش دولتی و خصوصی است که با کمک یکدیگر مشکل را مرتفع کنند و شاهد بارور شدن اقتصاد باشیم.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در پایان خاطرنشان کرد: «چالش اصلی فرهنگ‌سازی و نبود فرهنگ سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های فناورانه دارای نوآوری و خلاقیت، عدم حمایت کافی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر استارت‌آپی است و آنطور که باید سرمایه‌های مورد نیاز به اندازه لازم به سمت کارآفرینی استارت‌آپی نمی‌آیند که لازم است دست‌اندرکاران این حوزه با برنامه‌ریزی مناسب این مشکل را مرتفع کنند.»

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری