Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،در این آئین که  باحضورسید حمید حسینی مسئول موکب امام رضا(ع) و رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون عراق برگزارشد. یحیی دنیاگرد  مسئول خادمان درمانی استان گفت : این مجموعه امردمی با هدف کمک به با شکوه تر شدن همایش جهانی اربعین حسینی  (ع) اقدام به ایجاد دو درمانگاه به تفکیک خواهران و برادران در مسیر نجف به کربلا در نقطه «عمود ۲۸۵» در موکب امام‌ رضا(ع) کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دنیاگرد افزود :این مجموعه با استعداد 15پزشک و ۵۲ پرستار، ۶ نیروی داروخانه، 8 مترجم و ۱۶ نیرو از کادر پشتیبانی تلاش کرد تا در ایام اربعین حسینی، فارغ از هیاهوی نفسانی اصحاب این دنیا، جامه تعلقات دست و پا گیر عالم ماده را از تن به درآورده،  بار سفر بسته و چون طبیبی دوّار، رهپویان طریق عشق و رستگاری را در مسیر کربلای معلا یار و غمخوار شوند، و بر زخم و آلامشان مرهم شفا و صبر و رحمت نهادند.

 وی افزود :خادمین سیدالشهدا (ع) در این ایام متوسط روزی ۱۹۰۰ نفر از زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را درمان کردند که مجموعا طی ۹  روز فعالیت درمانگاه سجادیه حدود به 17000 نفر از زائرین سرور و سالار شهیدان خدمات پزشکی و درمانی ارائه شد.

 این مسئول ادامه داد :در ۹ روز که قرارگاه جهادی سجادیه استان مازندران در مسیر نجف به کربلا استقرار داشت خدمات درمانی شامل تخلیه تاول پا، ویزیت و معاینه توسط پزشکان مجرب، خدمات تزریقات و پانسمان، سرم درمانی،مراقبت های اورژانس و تحویل داروهای مورد نیاز برای یک دوره درمانی  ارائه گردید که خادمان درمانی قرارگاه جهادی سجادیه استان در این مدت 4 مریض بدحال را احیا نموده و نیز 8 بیمار را جهت تکمیل دوره درمان به بیمارستان شهر های نجف و حیدریه اعزام کردند.

در مدت استقرار تیم درمانی و پزشکی خدمات‌دهی به بیماران قلبی، تنفسی، گوارشی، دیابتی، آنفولانزا، تب و سرماخوردگی، گرفتگی و ضعف عضلانی و دندانپزشکی ارائه شده است.

یحیی دنیاگرد بیان داشت :پزشکان و پرستان قرارگاه سجادیه استان مازندران همچنین زائرانی از کشورهای عراق، افغانستان، آلمان، هند، پاکستان، لبنان و آذربایجان را درمان نمودنید.تیم درمانی در 3 شیفت کاری 8 ساعته و به صورت شبانه روزی به خدمت رسانی به زائرین سیدالشهدا (ع) پرداختند و در هر شیفت  3 پزشک، 17 نفر پرستار و 7 نیروهای پشتیبانی به ارائه خدمات به زائرن حضرت ثارالله پرداختند.

 تمامی هزینه های این  قرارگاه با کمک مردمان خیر دیار علویان تامین گردید که با توجه به حجم کار در ارائه خدمات به زائرین حدود 4 میلیارد ریال برای خرید 170 نوع دارو ، 71 قلم  لوارم مصرفی، تهیه تجهیزات پزشکی و پشتیبانی هزینه داشته است.

 

در پایان این مراسم از خادمین درمانی استان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد

 سیدمحمد دریجانی رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد ضمن گرامیداشت مقام معلم مهم و اثرگذار در جامعه اظهار کرد: در راستای قدردانی پزشکان عمومی از معلمان یزدی در هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان یزد مصوب شد که پزشکان عمومی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز معلم، به صورت رایگان این قشر فرهنگی جامعه را ویزیت کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته و معلمان شاغل با مراجعه به مطب‌های منتخب برای این برنامه به صورت رایگان ویزیت خواهند شد که در ابتدای امر در محل مطب‌ها این امکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد با اشاره به تعداد مراکز منتخب در این طرح در سطح استان یزد بیان کرد: در راستای درمان و مشاوره پزشکی، ۱۰۰ مرکز با حداقل ۱۰۰ پزشک عمومی در چهارشنبه هفته جاری در خدمت معلمان و پیشکسوتان فرهنگی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • اعزام زائران به سفر حج از بوشهر ۴ و ۵ خرداد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند