Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان رقم بودجه در نظرگرفته شده برای این استان در سال آینده را 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ' نعمت الله اکبری ' عصر یکشنبه در نشست خبری افزود: این بودجه شامل ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه و یک هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طبق بودجه های گذشته تنها 4.3 درصد از بودجه در اختیار استان ها قرار می گرفت و در بودجه سال ۹۷ این میزان به 24.3 در سال رسیده است.
به گفته اکبری این اقدام در راستای تمرکز زدایی بودجه انجام شده و تاثیرات مثبتی خواهد داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان اضافه کرد: دولت قصد دارد تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان توجه و تمرکز زدایی را به غیر از مباحثی همچون نظامی و انتظامی به 100 درصد افزایش دهد.
وی افزود:در بودجه سال 97، نگاه ویژه ای به اشتغالزایی، زیرساخت های حمل و نقل و محیط زیست شده است و این موارد از اصلی ترین رویکردهای دولت برای توسعه و پیشرفت به شمار می رود.
اکبری ادامه داد: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، شفافیت و انضباط مالی و همچنین تمرکز زدایی از جمله اصلاحاتی است که در بودجه سال آینده بطور جدی مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اختیارات استانها و سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی در بودجه 97 نسبت به بودجه های سال 95 و 96 افزایش یافته است و این آغازی بر تمرکز زدایی در مباحث برنامه ریزی و بودجه ریزی محسوب می شود.
اکبری افزود: در بودجه امسال به تولید و اشتغال اهمیت زیادی داده شد و این موضوع برای بودجه سال بعد نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اشتغال فراگیر و پایدار و توسعه پایدار در مناطق روستایی در بودجه امسال بطور جامع دیده شد و این امر در بودجه سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: دولت در بودجه امسال،‌ 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال فراگیر و 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال پایدار در نظر گرفته است.
به گفته وی، سهم استان اصفهان از این اعتبار‌، یک هزار و650 میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر و 364 میلیارد تومان با سود 6 درصد برای اشتغال پایدار بود.
اکبری اضافه کرد: در اشتغال و توسعه پایدار در مناطق روستایی هرساله دولت باید به پنج هزار روستا توجه کند و سهم استان اصفهان برای امسال 122 روستا بود و رقم قابل ملاحظه ای نیز برای این موضوع دیده شد.
وی بیان کرد: در این خصوص 118 روستای استان اصفهان نیز برای سال 97 باید مورد توجه قرار گیرد که اسناد آن در حال تنظیم و تدوین است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، برای افزون بر 930 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در این استان باید برنامه های مبتنی توسعه و پیشرفت اجرا شود.
وی ادامه داد: در بودجه سال 97 همچنین به عدالت اجتماعی بطور ویژه توجه شده است و دولت قصد دارد تا پایان برنامه ششم، فقر مطلق را در کشور ریشه کن کند.
اکبری خاطرنشان کرد: بر اساس بودجه سال آینده 600 تا 800 هزار خانوار بی بضاعت تحت حمایت مضاعف و توجه بیشتر قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد شفافیت و انضباط یک اقدام جدی از سوی دولت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان اضافه کرد: کاهش موازی کاری ها و دوباره کاری ها از دیگر مزایای استفاده از بودجه ریزی تمرکز زدا است.
وی افزود: در بودجه سال آینده از تعداد ۳۴۰ دستگاه و ردیف ملی، ۳۴ درصد مبتنی بر عملکرد است اما در استان ها ۱۰۰ درصد بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد خواهد بود.
اکبری با بیان اینکه ردیف‌ های متفرقه در بودجه های پیشین ناکارآمد و غیر مفید بوده است، تصریح کرد: این ردیف، در بودجه سال آینده از ۳۳۷ به ۱۳۸ ردیف کاهش پیدا کرده است.
به گفته وی همچنین دولت در بودجه سال آینده ۸۶۸ طرح ملی را به استانها واگذار کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت اشتغال تصریح کرد: ۹۰ هزار شغل برای سال آینده در استان اصفهان ایجاد خواهد شد.
او با اشاره به آمار سرشماری سال گذشته در سراسر کشور افزود: بر اساس این سرشماری جمعیت در سن کار کشور ۶۵ میلیون نفر و سایر جمعیت 14.5 میلیون نفر است.
اکبری به آمار نرخ بیکاری و بیکاری فارغ التحصیلان اشاره کرد و افزود: حدود ۳۲۸ هزار نفر جمعیت دانشجویی کشور در اصفهان مشغول به تحصیل هستند و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در این خطه 20.8 درصد است که این میزان در کشور حدود ۲۰ درصد برآورد می‌شود.
وی نرخ بیکاری در استان اصفهان را 14.6 درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری جوانان در این خطه نسبت متوسط کشوری حدود ۲۵ درصد گزارش شده است.
وی با اشاره به حمایت‌های دولت از بخش خصوصی در بودجه سال آینده گفت: به صراحت اعلام می کنیم برای پیشرفت کشور چاره ای جز مشارکت بخش خصوصی در طرح های عمرانی نداریم و در این خصوص باید از سیاست ها و فعالیت های بخش خصوصی ویژه مباحث اقتصادی خارج شویم تا فعالیت های بخش خصوصی در سایر موارد و موضوع ها نیز گسترش یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان ادامه داد: دولت قصد دارد ۶۸ هزار میلیارد تومان را برای مشارکت عمومی خصوصی تامین اعتبار کند.
وی همچنین گفت: دولت می‌خواهد برای سال آینده سازمان هدفمندی یارانه‌ها را به صندوق رفاه اجتماعی زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی تبدیل کند تا هدفمندی یارانه ها به معنای واقعی تحقق یابد.
به گفته وی، میزان بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ یک تریلیون و ۱۹۵ هزار میلیارد تومان است و این بودجه امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
اکبری در ادامه اضافه کرد: ۳۶۸ میلیارد تومان بودجه عمومی دولت و مابقی بودجه شرکت ها در نظرگرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: دولت در سال آینده باید ۹۴ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند که سهم استان اصفهان در این آمار 6.8 هزار میلیارد تومان است.
به گفته اکبری هر چه دولت بتواند مالیات‌های صحیح و دقیق تری کسب کند، رشد و پیشرفت بیشتری نیز رقم خواهد خورد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان همچنین تاکید کرد: نظام بودجه ریزی کشور را نمی توان یک شبه اصلاح کرد اما می توان آن به تدریج به سمت و سوی بهتر شدن پیشبرد.
وی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۷ استان اصفهان، بخش خصوصی در مسائل اصلی مشارکت خواهد کرد گفت: با حمایت و انگیزه بخش خصوصی و همچنین ادامه و تخصیص منابع دولتی می‌توان طرح‌های مهم آبرسانی مانند تونل سوم کوهرنگ را به سرانجام رساند.
وی خاطرنشان کرد: دولت برای سال آینده ۲۲ درصد تملک دارایی ها را در استان ها کاهش داده است و از سوی دیگر اجازه داده تا بخش خصوصی نقش بیشتری برای تامین کمبود ها ایفا کند.
اکبری یادآورشد: توجه جدی به جلب مشارکت بخش خصوصی در بودجه 97 وجود دارد و دولت از آنجایی که 71 هزار پروژه ناتمام شامل 6 هزار پروژه ملی و 65 هزار پروژه استانی دارد، تصمیم گرفته تا از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کند.
وی ادامه داد: یکهزار و 270 طرح نیمه تمام در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 400 پروژه در سال آینده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان تاکید کرد: رویکرد دولت اسن است که تصدی گری را کاهش دهد و به نقش سیاست گذاری حمایتی و نظارتی بیشتر توجه کند.
اکبری درباره تورم نیز اظهارکرد: تورم پیش بینی شده برای سال آینده 9.1 درصد و نرخ بیکاری 11.3 درصد پیش بینی شده است.
خاطرنشان می شود، لایحه بودجه سال آینده کشور صبح یکشنبه توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
ت/6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه‌ماهه نخست خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به‌دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱.۵ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۲۲۰۰ کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه‌گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت‌بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه‌شنبه بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ضرر خالص ۱۱.۹ میلیارد دلاری یا ۵.۸۹ دلار به‌ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص ۲.۳ میلیارد دلار یا ۱.۰۷ دلار به‌ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت