Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@06:02:49 GMT

ایجاد اشتغال برای 1200 مددجوی اردبیلی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۳۳۴۳

ایجاد اشتغال برای 1200 مددجوی اردبیلی


   هزار و 236 مددجوی اردبیلی با دریافت 13 میلیارد تومان وام اشتغال در هشت‌ماهه نخست سال‌جاری وارد بازار کار شده‌اند تا با تکیه‌بر توانایی‌های خود بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، حسین دشتی با اشاره به اینکه هزار و 236 فرصت شغلی در هشت‌ماهه نخست سال‌جاری برای مددجویان تحت حمایت این استان ایجاد شده است، گفت: بیش از 13 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی براساس استعداد، توانایی‌ها و علاقه مددجویان پرداخت شد تا آنها بتوانند شغل موردنظرشان را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 950 مددجوی تحت حمایت این استان با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد وارد بازار کار شده‌اند، افزود: 286 نفر از مددجویان اردبیلی نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات کاریابی در کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی مشغول به فعالیت شده‌اند. 
دشتی با اشاره به اینکه 17 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال مددجویان تحت حمایت پشت نوبت بانک‌های عامل قرار دارد، اضافه کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار تا پایان سال در اختیار آنها قرار گیرد بطوریکه ازجمله مشکلات مددجویان اردبیلی برای دریافت وام اشتغال، نداشتن ضامن است که از بانک‌های عامل خواستاریم با رأفت بیشتری به یاری آنها بشتابند. 
مدیرکل کمیته امداد این استان با بیان اینکه بانک‌ها نهایت همکاری را با این نهاد دارند، گفت: افزایش تعامل و همکاری بانک‌های عامل موجب می‌شود تا مددجویان بیشتری وارد بازار کار شوند که این امر خوداتکایی و استقلال اقتصادی آنها را رقم خواهد زد.   وی با اشاره به اینکه هشت میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های عامل و صندوق کارآفرینی امید در اختیار مجریان طرح‌های خودکفایی این استان قرارگرفته است، بیان کرد: پنج میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی نیز از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است. 
دشتی با بیان اینکه خیران سه میلیارد و 800 میلیون تومان در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کرده‌اند، افزود: هرچقدر سپرده‌گذاری نیکوکاران در این صندوق بیشتر شود به همان میزان می‌توانیم خدمات قابل‌توجهی را به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر این استان ارائه کنیم. 
مدیرکل کمیته امداد این استان با اشاره به اینکه 45 درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی در زمینه دام‌پروری اجرا شده است، گفت: با توجه به بافت جغرافیایی استان اردبیل، ظرفیت بسیاری برای بهره‌برداری از طرح دام‌پروری در سطح این استان وجود دارد که تلاش داریم طرح‌های دام‌پروری را از حالت سنتی خود خارج کرده و با رویکرد جدیدی برای مددجویان در این زمینه اشتغال‌زایی کنیم. 
وی با بیان اینکه حدود 9 درصد از شیر و پشم این استان توسط مددجویان اردبیلی تولید می‌شود، افزود: بخش مهمی از گوشت قرمز و لبنیات اردبیل نیز توسط مددجویان تحت حمایت این استان تأمین می‌شود. 
دشتی با اشاره به اینکه 36 درصد از اشتغال ایجاد شده برای مددجویان این استان در زمینه خدمات، 16 درصد در زمینه صنایع‌دستی و 4 درصد نیز در زمینه کشاورزی و شیلات انجام گرفته است، بیان کرد: در تلاش هستیم تا با اجرای طرح‌های جدید و نوین گام‌های مؤثرتری را برای توانمندسازی و خوداتکایی خانوار تحت حمایت این استان برداریم.   مدیرکل کمیته امداد این استان با بیان اینکه سه هزار و 770 نفر از مددجویان اردبیلی نیز از کارگاه‌های مهارت‌آموزی بهره‌مند شده‌اند، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد این استان برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت محسوب می‌شود که آنها پس از اخذ گواهی مهارت با دریافت تسهیلات اشتغال می‌توانند شغل موردنظر خود را ایجاد کنند. 
وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرای طرح اشتغال پایدار و مناسب برای اقشار بی‌بضاعت جامعه است، بیان کرد: فعالیت‌های مناسبی توسط کمیته امداد استان اردبیل در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است که امیدواریم با همکاری‌های مضاعف دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و خیران بتوانیم گام‌های مؤثرتری را در این زمینه برداریم. 
دشتی با بیان اینکه درصدد هستیم تا پایان سال‌جاری تمامی اعتبارات بانکی را برای ایجاد اشتغال مددجویان اردبیلی جذب کنیم، افزود: ایجاد اشتغال خرد برای خانوار تحت حمایت این استان نتایج بسیار مهمی را به دنبال دارد که ازجمله مهم‌ترین آنها تحقق اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «عیسی بابائی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۰۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان گلستان با اذعان بر گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان تصریح کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می شوند که براین اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال  در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
 
وی افزود: ۷۵۱ نفرازابتدای شروع طرح، بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند که ۲۹۵ نفراز آنها مربوط به خرید سنوات بیمه است.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تامین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.
 
بابائی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد به منظور توانمند سازی مددجویان اظهار کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ لغایت ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه آنها پرداخت شده است و ضمنا بابت۴ نفر ازمددجویانی که قبلا خودشان سابقه بیمه پردازی کمتر از  ۱۰سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض به منظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: بیمه های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های این نهاد برای تامین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می کند.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲نفر از بیمه شده گان شامل ۱۱۰نفر از زنان سرپرست خانوار و۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی  که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی