Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسین مشرف رئیس اتحادیه میوه‌فروشان استان یزد گفت: قیمت میوه بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و میوه‌ها در میدان به فروش می‌رسد، نرخ آن مشخص است و مغازه دارباید فاکتور بگیرد و در مغازه 20 تا 30 درصد طبق فاکتور سود آن راحساب و میوه به مردم عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشرف در خصوص قیمت میوه‌های موجود در بازار افزود: پرتقال واشنگتنی 4 هزار، پرتقال کوهستانی 5 هزار 500، پرتقال معمولی 2 هزار و 500، پرتقال مارسلین 2 هزار 700، سیب‌درختی 3 هزار، موز خارجی 4 هزار 500، موز ایرانی 3 هزار، نارنگی 3 هزار و 500، هندوانه هزار 550، لیموشیرین 4 هزار 500، کیوی 3 هزار 500، گریپفوروت 2 هزار 500 تومان است.

وی، قیمت سبزی‌ها و صیفی‌جات موجود در بازار را این‌گونه اعلام کرد: سبزی‌خوردن هزار 900، سبزی خورشتی هزار 150، کاهو هزار، لوبیا سبز 3 هزار، خیارسبزمعمولی 2 هزار، خیار سبز گلخانه‌ای 2 هزار 500، خیارسبززمینی 3 هزار 300، کدوحلوایی هزار 500، کدومسمایی 2 هزار 200، پیاز قرمز 2 هزار، پیاز زرد و سفید هزار 650، سیب‌زمینی هزار 100، گوجه معمولی 3 هزار، گوجه گلخانه‌ای 4 هزار، کلم‌برگ 750، کلم بروکلی 3 هزار 500، کلم گل هزار، کلم قرمز هزار 300، هویج هزار 100، فلفل دلمه معمولی 2 هزار و فلفل دلمه گلخانه‌ای یزدی را 3 هزار 100 تومان می باشد.

این مسئول افزود: 380 واحد صنفی میوه‌فروشی مجاز و پروانه دار و 400 واحد صنفی بدون مجوز پروانه کسب در استان داریم.

مشرف بابیان اینکه اتحادیه میوه‌فروشان بر نرخ میوه‌فروشی باید نظارت داشته باشد، تصریح کرد: نظارت بر صدور فاکتور که مغازه‌دار باید فاکتور فروش به مردم نشان دهد و حتماً نوع میوه و قیمت آن در فاکتور مشخص باشد را از دیگر نظارت‌های این سازمان برشمرد.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان یزد عنوان کرد: هر دو هفته یکبار اتحادیه، هر قسمتی از شهر را، از واحدهای میوه‌فروشی بازرسی می‌کند و ماهی یکباربا نماینده‌های بازرسی صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف بازرسی مشترک از واحدهای صنفی میوه‌فروشی انجام می‌دهند.

مشرف، در خصوص تأمین میوه شب یلدا اظهار داشت: یکی از میوه‌ها انار است که مخصوص شب یلدا است که در حال حاضر از انبارها بیرون می‌آورند و یکی دیگر، هندوانه است که در بعضی مناطق یخ‌زده که امسال یک مقدار نسبت به سال گذشته کمتراست ولی از این نظر کمبودی احساس نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: بیشتر میوه استان از شهرهای جیرفت، بندر، میناب، داراب، شمال، ارومیه، دزفول و کرج تأمین می‌شود و خود استان به جزء تولیدات گلخانه‌ای، تولیدی نداریم و میوه‌ها را از شهرستان‌ها وارد می‌کنیم.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان یزد در پایان، یکی از مشکلات واحدهای میوه‌فروشی را سود کم آن عنوان کرد و افزود: سود کم به خاطر خرابی و فاسدشدن میوه، پِرت میوه که همان سبد و صندوق میوه است که باید سود میوه بالاتر رود و حتماً باید گروه نظارت برده شود که ان شاءالله مصوب کنند و بالا بودن مالیات که هم درمیدان میوه تره بارو هم در مغازه‌ها دیده می‌شود.

انتهای پیام/ی

وجود 380 واحد مجاز و 400 واحد غیرمجاز میوه فروشی در یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خالی فروشی» حواله خودرو

یک مقام مسوول در بنیاد شهید و امورایثارگران اخبار معامله حواله خودرو وارداتی ایثارگران را تکذیب و تاکید کرد که نه حواله‌ای صادر شده و نه خودرویی از این مسیر وارد کشور شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در اسفندماه سال گذشته آگهی مربوط به خرید و فروش حواله جانبازان و ایثارگران با قیمت‌های میلیاردی در بسیاری از پلتفرم‌های معاملات خودرو، حاشیه ساز شد.

خودرو‌هایی که واردات آن‌ها برای جانبازان و ایثارگران مجاز اعلام شده بود شامل بنز، بی ام و، تویوتا، نیسان و ... می‌شد.

محصولات خارجی که ورود آن برای وارد کنندگان عادی غیرمجاز اعلام شده بود.

طبق آیین نامه ابلاغ شده، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد مجاز به واردات تا سقف قیمت ۲۵ هزار یورو و جانبازان ۷۰ درصد تا سقف قیمت ۳۰ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

جانبازان ۷۰ درصد ویژه (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) نیز تا سقف قیمت ۳۵ هزار یورو مجاز به واردات هستند.

در لیست جانبازان ۷۰ درصد خودرو‌های بنز و بی ام و و دیگر محصولات لوکس دیده می‌شود.

حواله واردات خودرو به جانبازان در اصل استفاده از امتیازی است که فروش آن برای صاحب حواله با سود زیادی همراه است.

بدین ترتیب در اواخر اسفندماه حواله جانبازان با قیمت‌های میلیاردی آگهی می‌شد این در شرایطی است که حالا به نظر می‌رسد در پلتفرم‌های آگهی خودرو "خالی فروشی" شده است

چرا که به گفته یک مقام مسول در بنیاد شهید اصلا حواله‌ای صادر نشده که بخواهد مورد معامله قرار گیرد.

بر این اساس تمام آگهی‌های معامله حواله نیز در سال جاری از پلتفرم‌های آگهی دهنده حذف شده است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟