Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ایین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز، دکتر قطب الدین صادقی از چهره های سرشناس و فاخر کشور را به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر سقز منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، جلال قلعه شاخانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکشنبه شب (19 آذر) در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز که در محل تالار ونوس این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تئاتر کوردی سقز بایستی به واکاوی فرهنگ و ادبیات کوردی از منظر هنر تئاتر به عنوان بخشی از بدنه تئاتر ملی بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی دکتر قطب الدین صادقی را از چهره های سرشناس و فاخر را به سمت دبیری پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز منصوب کرد و افزود: با توجه به ویژگی ها و ابعاد شخصیت علمی و هنری قطب الدین صادقی، وی شایستگی احراز دبیری پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی سقز را دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این انتصاب در راستای کیفیت بخشی، انسجام ساختاری و تقویت بعد علمی جشنواره تئاتر کردی سقر صورت می گیرد، عنوان کرد: جشنواره تئاتر سقز بایستی ویترینی برای به نمایش گذاشتن بهترین محصولات یک دوره تولیدات نمایشی مبتنی بر متون تولیدی و تازه نگاشته شده و در راستای اهداف جشنواره باشد.

 

وی با اشاره به پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره تئاتر کوردی سقز بیان کرد: آنچه که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک ضرورت بنیادین در خصوص جشنواره تئاتر کوردی است، توجه به فرهنگ و ادبیات کوردی است که انحصارا به دامنه محدودی از هنرمندان خبره محدود نخواهد شد.

 

قلعه شاخانی خاطر نشان کرد: رفتار مبتنی بر گفتمان هنری ایجاب می کند که برای رویدادی بین المللی از دانش و تجارب شخصیتی علمی با برند و جایگاهی بین الملل بهره جست و ساختار یک رویداد بین المللی در حوزه امور تصدی گری توجه به حرکت در چنین مسیری است.

 

وی با آرزوی توفیق دکتر صادقی در گام پانزدهم جشنواره تئاتر کردی سقز اظهار امیدواری کرد، که آحاد هنرمندان تئاتر کردستان با حول محور قرارگرفتن این شخصیت ارجمند تئاتر ملی کشور به آنچه رسالت هنری شان است،جامه عمل بپوشانند.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری

 سید مصطفی موتورچی -دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد- در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است:« با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان