Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:54:53 GMT

طرح زمستانه پلیس راه کردستان از امروز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۳۹۲۲

طرح زمستانه پلیس راه کردستان از امروز آغاز شد

سنندج – ایرنا – طرح زمستانه پلیس راه کردستان با همکاری دستگاه های دیگر از امروز همزمان با سراسر کشور با برگزاری رزمایشی در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آئین نمادین آغاز این طرح در سنندج، جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش انضباط ترافیکی و ایمنی تردد در راه های استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفر آژنگ افزود: پلیس در کنار دستگاه ها و واحدهای امدادی به منظور دسترسی سهل تر و تردد آسان تر مردم در جاده ها حضور دارد.
وی اظهار کرد: در طرح زمستانه و در شرایط برفی مدیریت بحران باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت: همکاری پلیس برای ایجاد محدودیت در برخی مسیرها در زمان برفروبی ضروری است.
آژنگ با بیان اینکه طبق آمار پزشکی قانونی میزان تلفات در هشت ماهه امسال هفت درصد افزایش یافته است، ادامه داد: میزان تلفات از نظر کمیت نسبت به استان های دیگر کم تر است اما مرگ یک نفر هم زیاد است و باید به حداقل برسد.
وی گفت: پلیس راه کردستان با 130 تیم گشتی در این طرح حضور دارد و 400 نفر از نیروهای متخصص پلیس راه هم به صورت محسوس و نامحسوس در این طرح مشارکت می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم در این آئین گفت: 250 خودروی راهداری و 200 خودروی بخش خصوصی در این طرح به کار گرفته می شود.
سید البرز حسینی افزود: 25 باب راهدارخانه و 350 نفر پرسنل مستقیم در این طرح دخیل هستند.
وی با اشاره به اینکه در مسیر مریوان راهدارخانه بسیار کم است، اظهار کرد: اکثر خودروهای راهداری فرسوده شده و تامین مالی برای نوسازی این خودروها بسیار دشوار است.
120 نفر از امدادگران هلال احمر استان کردستان هم درطرح زمستانه پلیس راه حضور دارند.
طرح زمستانه از امروز 20 آذر با همکاری دستگاه های مرتبط اجرایی شده و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.
48 درصد تصادفات برون شهری در استان کردستان به شکل واژگونی در اثر سرعت بالا و از دست دادن کنترل خودرو توسط راننده اتفاق می افتد.
عدم کنترل خودرو در اثر سرعت بالا، 33 درصد و عدم توجه به جلو 20 درصد علت تصادف ها در جاده های برون شهری استان کردستان است.
خبرنگار و انتشار: امید بهمنی
6108

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی صبح سه شنبه در مراسم زنگ سپاس معلم و گرامیداشت روز معلم در مدرسه شهیده ژیلا مقبل سنندج با تبریک روز معلم، اظهار کرد: معلمان در ایجاد آرامش در جامعه نقش مهم اساسی دارند.

وی افزود: معلمان ماننده شهیده مقبل و ۵۶۴ زن شهیده کردستان با ایثار و از خودگذشتگی ما را به این نقطه از آرامش و امنیت و دانش و علم رسانده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان معلمان را چراغ راه زندگی بشریت دانست و گفت: معلمان نقش محوری و اساسی در زندگی افراد دارند به خصوص معلمانی که در دهه پنجم جمهوری اسلامی عهده‌دار پرورش و تربیت نسل تمدن‌ساز و آینده کشور هستند.

وی با بیان اینکه گفته‌اند شغل انبیاست، عنوان کرد: شغل واژه مناسبی برای معلمی نیست چرا که معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق انگیزه و محبت است.

معاون استاندار کردستان ادامه داد: اما شغل یک معنای بسیار سطحی و قشری دارد که در برابر یک انجام وظیفه پاداشی می‌گیرد وتقلیل معلمی به شغل، جفا و ظلم در حق این عنوان است.

وی به رسالت مهم و سنگین معلمان اشاره و تصریح کرد: در دوره اخیر و با این هجمه از تهدیدها و آسیب‌ها و دشمنی‌هایی که علیه ایران و ایرانی وجود دارد رسالت معلم و معلمان بسیار سنگین‌تر و پیچیده‌تر است.

رمضانی با اشاره به اینکه نظام استکباری و اسرائیلی سعی در گمراهی و جهل بشریت دارد اعلام کرد: تمام دغدغه و تلاش نظام استکباری و به خصوص اسرائیل این است که بشیریت را در جهل و نادانی نگه دارد و نقش معلم در این برهه بسیار مهم‌تر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: معلمان ما همانگونه که به امر آموزش و دانشمندکردن دانش‌آموزان تلاش می‌کنند باید به فهم و آموزش سیاسی هم مبادرت کنند.

وی اگاهی بخشی را از دیگر ظایف مهم معلمان دانست و تصریح کرد: امروز ملت‌های مستضعف بیدار شده و زنده شده‌اند و این آگاهی‌بخشی وظیفه امروز معلمان است.

رمضانی گفت: امروز بعد از ۴۵ سال از عمر بابرکت نظام در آرامش و امنیت کامل بسر می‌بریم در حالیکه کردستان در اواخر دهه ۵۰ و دهه ۶۰ امنیت نداشت.

معاون استاندار کردستان امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون معلمان ایثار گر دانست و خاطر نشان کرد: امنیت امروز ما به یمن معلمان ایثارگرپرور و شهیدپرور مانند شهیده ژیلا مقبل است که جان خود را در راه پرورش دانش‌آموزان دادند.

کد خبر 6092897

دیگر خبرها

  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • آغاز پیش‌تولید سریال «مستوره اردلان» در کردستان
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد