Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: فلسطینی‌هایی که در خارج سرزمین خود هستند، همچنان بر حق بازگشت تاکید دارند و رویای آنها برای بازگشت به سرزمینشان بسیار زود محقق می‌شود.

به گزارش جماران، به نقل از النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: من از شما به دلیل این حضور گسترده و این همبستگی وسیع قدردانی می‌کنم، شما اهل مقاومت و وفاداری هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در وهله نخست، به مردم فلسطین در اراضی اشغالی در غزه، کرانه باختری، قدس، اراضی 48 و بیت المقدس به دلیل ایستادگی تاریخی‌شان و تحرکات سریع‌شان از نخستین ساعات تصمیم خصمانه آمریکا درود می‌فرستم.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: ترامپ تصور کرد زمانی که با نهایت استکبار و قلدری، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، تمامی جهان تسلیم فرمان او می‌شوند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ترامپ تصور می‌کرد که کشورهای جهان از اروپا و همچنین جهان عرب و اسلامی برای ایستادن در کنار او از هم پیشی خواهند گرفت اما وی تنها ماند و فقط اسرائیل در کنار او مانده است. این مساله بسیار مهم است و دولت‌های عربی و اسلامی باید رویکردها برای مخالفت با این اقدام آمریکا را تحکیم بخشند.

وی تصریح کرد: باید قدردان رویکردهای تاریخی تمامی مراجع دینی اسلامی از اهل تسنن و تشیع باشیم. همچنین مراجع دینی مسیحی باید قدردان آنها باشیم. باید تمامی تحرکات مردمی، رسانه‌ای، تحصن‌ها و تظاهرات‌ها را بستاییم.

سیدحسن نصرالله گفت: در حال حاضر تظاهرات‌ها برگزار می‌شود و مردم موضع خود را در مخالفت با این تعدی آمریکا و همبستگی‌شان را با فلسطین اعلام می‌کنند و از مهمترین وظایف رسانه‌ای و روحی این است که بر رویکردها در سال‌های گذشته غلبه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: من کسانی را که در ضاحیه بیروت و تمام کسانی که از کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای جهان تظاهرات کردند خطاب قرار داده و می‌گویم که تظاهرات امروز شما در سطح بالایی از آگاهی‌ها در رویارویی با این تعدی است و شما باید ارزش حضور خودتان را در میدان‌ها و خیابان‌ها و در پایگاه‌های اجتماعی بدانید چرا که دشمنان گمان می‌کردند که شما مساله فلسطین را فراموش کرده و خسته شده‌اید.

دبیرکل حزب الله افزود: هر تظاهراتی که در هر جایی از جهان برگزار می‌شود قدرت ما را بیشتر می‌کند و این احساس را به ما می‌دهد که ما تنها نیستیم. مردم فلسطین نیازمند این حضور مردمی هستند. تظاهرات‌هایی که در حال حاضر برگزار می‌شود خاستگاهی را در رویارویی با تعدی‌ها شکل می‌دهد.

وی گفت: این تظاهرات‌ها به نحوی نوعی مقابله است. در حال حاضر ما شاهد برخی از نقض‌ها هستیم همانطور که در اعزام یک هیات بحرینی به اراضی اشغالی رخ داد، این هیات نماینده مردم بحرین و اراده بحرینی‌ها نیست بلکه نماینده نظام ظالمی است که آن را اعزام کرده است و پیام پادشاه بحرین را پیرامون صلح و تسامح و همزیستی مشترک با کسانی داده است که در حال یهودی‌سازی قدس هستند، این اقدام بیانگر اراده مردم بحرین نیست.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: مردم برای بیان همبستگی خود با قدس تظاهرات کردند و به روی آنها گلوله شلیک شد و سرکوب گشتند. این رسوایی آن نظامی است که مردم را سرکوب کرده و اجازه تظاهرات را به آنها به خاطر فلسطین نمی‌دهد و هیاتی را برای عادی‌سازی روابط با دشمن اعزام می‌کند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: فلسطینی‌هایی که در خارج سرزمین خود هستند، همچنان بر حق بازگشت تاکید دارند و رویای آنها برای بازگشت به سرزمینشان بسیار زود محقق می‌شود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در مقابل تجاوز آمریکایی و صهیونیستی علیه قدس قرار گرفته‌ایم و مجدداً بر موضع خود یعنی همان پیروزی یا شهادت تاکید می‌کنیم.

وی افزود: من از تحلیلگران و سخنرانان سیاسی می خواهم که به حرکات مردمی پیرامون قدس ارزش و اهمیت لازم را بدهند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: فایده تصمیم ترامپ این است که خوب را از بد در بین جهان عربی و اسلامی مشخص می‌کند.

وی تصریح کرد: یمنی‌ها زیر بمباران به خیابان‌ها آمدند تا همبستگی خود را با قدس اعلام کنند.

دبیرکل حزب الله افزود: ما در لبنان به توافق نظر ملی خود پیرامون قدس و پیرامون موضع‌گیری‌ها نسبت به تصمیم ترامپ می‌بالیم. ما در لبنان مجدداً بر عهد و میثاقی که بسته‌ایم برای آن که به مساله فلسطین و قدس و مقدسات وفادار بمانیم، تاکید می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما تاکید کرده بودیم که هدف آمریکا از حمایت از داعش، منحرف کردن توجه‌ها از مسئله فلسطین است. امت اسلامی باید با این تجاوز آمریکا رویارویی کرده و مسئولیت فقط بر دوش فلسطینی‌ها قرار نگیرد ما به فلسطینی‌ها می‌گوییم که اگر دیکته‌ها را نپذیرید و بر اینکه قدس پایتخت ابدی فلسطین باشد اصرار ورزید هیچ کس نمی‌تواند سرزمینتان را از شما بگیرد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد پس از تصمیم ترامپ زمان آن فرا رسیده است که بدانیم آمریکا حامی تروریسم بوده و این آمریکا بود که داعش را ایجاد کرد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما با اطمینان و یقین هرچه تمام‌تر می‌گویم که تصمیم ترامپ آغاز پایان اسرائیل خواهد بود.

خبر در حال تکمیل است

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، این مقام ارشد نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه ایالات متحده قصد دارد ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا را از اوایل ماه مه آغاز کند، گفت: حجم کمک‌های بشردوستانه‌ای که قرار است از مسیر دریایی وارد غزه شود در ابتدا حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به سرعت به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.

 بایدن که دولت وی از ابتدای حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، اصلی‌ترین پشتیبان این رژیم در ارتکاب به جنایات در این منطقه بوده است، در ماه مارس ادعا کرد که پنتاگون قصد دارد یک اسکله در نوار ساحلی غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از راه دریا به این منطقه بسازد.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر بر اساس گزارش منابع فلسطینی کل جمعیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری غزه با ناامنی غذایی مواجه هستند و وزارت بهداشت غزه با انتشار تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • راه حل فلسطین همان فرمول «‌دو دولتی» است
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله