Web Analytics Made Easy - Statcounter


      معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اردبیل گفت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جهاددانشگاهی می توان  برای آموزش مددجویان  کمیته امداد امام خمینی (ره) می توان به نحو احسن استفاده کرد.   به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، با هدف بررسی زمینه های همکاری مشترک، جلسه هم اندیشی جهاددانشگاهی استان اردبیل و کمیته امداد امام خمینی (ره)  در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دراین جلسه صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اردبیل گفت: با توجه به اینکه  جهاددانشگاهی فعالیت های ارزشمندی در حوزه های مختلف خصوصا در حوزه سلامت باروری انجام می دهد کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز آمادگی خود را برای مشارکت و ارائه خدمات بهتر به مردم اعلام می کند.   وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی می تواند با برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان به منظور بالا بردن سطح  آگاهی و اطلاع رسانی در حوزه سلامت باروری و بانک خون بند ناف رویان با کمیته امداد همکاری کند.   معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل به استفاده از ظرفیت و حمایت خیران در رفع نیازهای زوجین نابارور اشاره و افزود: ترویج سنت‌های حسنه اسلامی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد در سطح جامعه است تا بتوانیم برخی مشکلات مربوط به آنان  را حل کنیم.   توحیدی با بیان اینکه بایستی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این نهاد برای آموزش مددجویان استفاده شود، خاطرنشان کرد: بایستی پیگیری‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های قبل وبعد از ازدواج با رویکرد سلامت برای جامعه هدف انجام گیرد.   وی ادامه داد: در خصوص زوج‌های مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروی قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل می توان با اعطای وام کم بهره و یا قرض الحسنه و تامین هزینه‌های آنها جهت ادامه مراحل درمان  و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی حمایت کرد.   در ادامه این جلسه فردین محمودی از حوزه ریاست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، افزود: جهاددانشگاهی اردبیل به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در تلاش است تا برخی مشکلات مربوط به درمان زوج ها را با همکاری دستگاه های مربوطه برطرف سازد.   وی با بیان اینکه  درصد ناباروری در استان اردبیل بیش از سایر استان‌ها گزارش شده است، اضافه کرد: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل در جهت تحقق ابلاغیه سیاست‌های افزایش جمعیت از زمان راه اندازی تاکنون ۱۹ هزار زوج پذیرش داشته که 10 درصد آن مربوط به اتباع خارجی است بطوریکه از این تعداد، 9 هزار زوج مراحل درمانی خود را پیگیری می کنند.   محمودی با اشاره به اینکه اکثر زوج‌های مراجعه کننده به این مرکز با مشکلات مالی مواجه هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه حمایت 85 درصدی از برخی زوج ها در این مرکز صورت می گیرد  نیاز است تا دستگاه های اجرای مربوطه جهت کاهش مشکلات و هزینه های برخی زوجین که شرایط حمایت مالی را دارا نمی باشند مساعدت های لازم را صورت دهند.   وی با بیان اینکه بیش از یک صد زوج در لیست انتظار اهدای تخمک و جنین هستند، ادامه داد: در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل دو نوع اهدا صورت می گیرد که با اطلاع رسانی به  افراد در خصوص عمل خدا پسندانه اهدای تخمک و جنین می توان برخی مشکلات زوج ها را حل نمود.   محمودی به محرمانه بودن اطلاعات مربوط به فرد اهدا کننده و گیرنده تخمک و جنین، اشاره و خاطرنشان کرد: فرد اهدا کننده بایستی  زیر 35 سال سن داشته باشد و خصوصیات و ویژگی‌های آن با فرد دریافت ‌کننده هماهنگی داشته باشد همچنین فرد از نظر پزشکی تحت بررسی و آزمایشات کامل قرار گیرد تا پزشک مطمئن شود این فرد، مبتلا به هیچ نوع بیماری ژنتیکی یا نقص مادرزادی نیست.   وی با اشاره به فعالیت نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در اردبیل اضافه کرد: از سال 87 تاکنون 610 نمونه خون از استان در این بانک ذخیره شده است و این سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری های صعب العلاج در بانک های خصوصی و عمومی ذخیره سازی می شود.          
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تامین ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین تامین شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: این اعتبار برای خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی هزینه شد.

۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار در هرمزگان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی