Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@11:38:57 GMT

دولت ریالی به استقلال و پرسپولیس کمک نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۲۸۴۹

نشست صمیمی و هم اندیشی فرزندان سرداران شهید با دکتر سلطانی فر و دکتر ستاری معاون رییس جمهور به میزبانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. آفتاب‌‌نیوز : سلطانی‌فر ضمن ابراز خوشحالی از این نشست گفت: از شهدای زیادی خاطرات بسیاری دارم به خصوص در زمان جنگ تحمیلی که در خدمت شهید کلانتری بودیم و ایشان به من محبت و اعتماد خاصی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلطانی‌فر ورزش را مناسب ترین ابزار برای تحکیم وحدت و افزایش غرور ملی دانست و گفت: موفقیت در ورزش باعث شور و شعف ملت و یکپارچگی اقوام می شود. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با هزینه جاری حدود ۸۰ میلیارد تومان، اوقات فراغت ۴۰ الی ۵۰ میلیون نفر را پر می کنند و البته یک ریال از این هزینه ها را هم دولت نمی دهد. در کدام حوزه دیگر چنین ابزار ارزانی با این برد قوی وجود دارد؟

سلطانی‌فر توسعه ورزش همگانی را یک وظیفه بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید مردم را تشویق به ورزش کنیم تا با حفظ سلامتی آنها جلوی بسیاری از هزینه های گزاف درمانی را بگیریم. در کنار آن کار کردن روی ورزش های مادر و کشف استعدادها در مناظق محروم، روستایی، عشایری و دورافتاده ما را به سمتی می برد که در المپیک ۲۰۲۰ در کنار چهار رشته ای که در المپیک های قبلی به مدال رسیدیم در دو، سه رشته جدید مثل کاراته و سنگنوردی مدال کسب کنیم و باعث عزت و افتخار کشور شویم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص توجه ویژه این وزارتخانه به امور جوانان گفت:‌ پرکردن اوقات فراغت و ورزش کردن جوانان تقریبا در همه کشورهای دنیا به عهده وزارت ورزش است. ابزار امور دیگر مثل تامین مسکن، تحصیل و اشتغال جوانان دست ما نیست اما برنامه ریزی و هماهنگی آن با دیگر نهادها به عهده این وزارتخانه است.

وی افزود: عمده وظایف و فعالیت های ما در خصوص جوانان اعطای وام قرض الحسنه به زوج های جوان، ایجاد خانه های جوان و گسترش NGO ها که به حدود ۲۰۰۰ عدد رسیده در کنار توسعه دفاتر مشاوره ازدواج بوده است و عزم و اراده جدی داریم تا با تعامل با سایر وزارت خانه ها مشکلات این قشر را به حداقل برسانیم.

سلطانی‌فر با اشاره تصمیمات بزرگ و انقلابی دولت یازدهم برای حل مشکلات و افزایش رفاه مردم گفت: طرح تحول سلامت جهت رفاه و سلامت عمومی اقدام بسیار مهمی بود. برجام نیز یک اتفاق بزرگ بود که در مذاکرات نابرابر با قدرت های بزرگ دنیا قدرت سیاسی خود را به رخ آنها کشاندیم.

وزیر ورزش و جوانان با یاداوری ملاقات آقای دکتر روحانی با اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه گفت : در آن جلسه و درجریان مذاکرات در بهمن ۱۳۹۴ که بنده هم حضور داشتم، اولاند با صراحت گفت که گروه ۵+۱ در مورد اصل حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران اختلاف نظر نداشتند و فقط اختلاف نظر در زمان حمله بود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: مردم باید بدانند که دولت تدبیر و امید با اجرای برجام توانست بسیاری از مشکلات کشور را کم کند و این اتفاق بزرگ تاریخی با همراهی و حمایت همه مسئولان عالی رتبه رخ داد.

در ادامه این نشست صمیمانه دکتر سلطانی فر افزود: در کشور بحران های جدی مثل بحران آب، مساله محیط زیست و پسماندها را داریم. موضوع صندوق های بازنشستگی هم یک معضل بسیار مهم است. طرح هدفمند کردن یارانه ها و اصلاح قیمت حامل های انرژی بخشی از مشکلات جدی دولت را حل خواهد کرد و عزم و اراده شخص رییس جمهور مانند دوره قبل رساندن مشکلات به حداقل است.

سلطانی‌فر در پایان با تاکید به محقق شدن بسیاری از وعده های دولت و پیگیری برای تحقق مابقی وعده ها گفت:‌ از تاکیدات جدی دکتر روحانی استفاده از مدیران جوان و بانوان در راس بدنه مدیریتی کشور است تا در پایان کار دوره فعالیت دولت دوازدهم انتقال قدرت به نسل بعدی بدون نگرانی انجام شود.

در این جلسه همچنین محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تشکر از اقدامات بسیار مهم دکتر سلطانی فر در حوزه جوانان گفت: جمع فرزندان شاهد ارزشمند حاضر در این جلسه ممکن است گرایشات مختلفی در جنبه های مختلف داشته باشند اما در اعلام مواضع همیشه وحدت رویه داشته اند. امیدواریم با استمرار این جلسات گام های مهمی در حل مشکلات جوانان برداریم.

در این نشست فرزندان شهیدان گرانقدر حداد عادل، همت، کلانتری، سالاری پور، حمید باکری، عباسپور، دستواره، کریمی، محمدی عراقی، اندرزگو، نامجو، آسیانی، دادمان، ساجدی و محدث حاضر بودند.

منبع: پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی همدان سروسامان می‌گیرد

در حالی که اداره هیئت کشتی همدان به دلیل اختلافات داخلی بیش از یک سال با سرپرست حواشی بسیاری داشت، اکنون با خبر برگزاری مجمع انتخاباتی این هیئت در اردیبهشت ماه، هیئت کشتی سرو سامان می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، کشتی به عنوان ورزش نخست استان با دو مدال المپیک و چندین مدال جهانی و آسیایی از اوایل دهه 90 در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با افول مواجه شد و اگر چه مدیران توانمندی از جمله "علی رحیمی‌فر" و "حمیدرضا یاری" در این مدت در راس این هیئت قرار گرفتند، اما اختلافات داخلی در بدنه این رشته ورزشی اجازه نداد این مدیران بتوانند کشتی استان را به دوران اوج خود برگرداند.

 هیئت کشتی بدون رئیس 

اما جدا از این موارد بیش از یک سال است که هیئت استان با سرپرست اداره می‌شود و همین مسئله به حواشی این رشته ورزشی در استان افزوده است.

دوره چهار ساله "حمیدرضا یاری" به عنوان رئیس هیئت در اواخر اسفند سال 1401 به پایان رسید و "حسین میرابیان" در اردیبهشت 1402 به عنوان سرپرست هیئت انتخاب شد. در این میان نام‌نویسی از نامزدهای مجمع انتخاباتی نیز برگزار و با تایید صلاحیت یک نامزد (وحید بیگم‌جانی) همراه شد، اما این مجمع بنا به دلایلی در سال گذشته برگزار نشد.

 فدراسیون مخالف برگزاری مجمع در سال گذشته 

علی حقیقی، مدیرکل ورزش و جوانان استان‌همدان در آن برهه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، گفت: برگزاری مجامع از اختیارات رئیس فدراسیون است و دبیر به ما گفت این فراخوان را قبول ندارد و مجدد فراخوان بگذارید. ما هم درخواست جلسه حکمیت در وزارت ورزش و جوانان را داده‌ایم.

معاون توسعه ورزش همگانی و قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان نیز در آن برهه، اظهار داشت: در ابتدای سال (1402) فراخوان و ثبت نام نامزدهای آن انجام شد، اما با مخالفت فدراسیون کشتی در زمان مقرر برگزار نشد.

علی ضمیری کاملف افزود: در آخرین تماسی که مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی داشت، قرار شد نام‌نویسی از نامزدهای متقاضی شرکت در انتخابات هیئت کشتی استان تکرار شود و ثبت نام قبلی مورد تایید فدراسیون قرار نگرفت.

پس از این اتفاق در آبان‌ماه سال گذشته با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان و موافقت فدراسیون، "ولی بهاریان" به عنوان دومین سرپرست هیئت کشتی همدان انتخاب شد و تاکنون اداره امور ورزش نخست استان را برعهده دارد.

 برگزاری مجمع در 20 اردیبهشت با 3 نامزد 

حالا اداره‌کل ورزش و جوانان استان از سروسامان دادن به مدیریت کشتی در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد.

معاون ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیمف با اشاره به این که کشتی از اهمیت بالایی برای این اداره‌کل برخوردار است، گفت: با نظر فدراسیون کشتی، فراخوان جدیدی برای مجمع انتخاباتی این هیئت داده شد.

علی ضمیری ‌کامل با بیان این که پس از ثبت نام نامزدها در موعد مقرر و طی شدن مراحل تایید صلاحیت‌ها، 3 نامزد برای انتخابات ریاست هیئت کشتی استان تایید شدند، افزود: ولی بهاریان، علیرضا کرمی و مجید بیگم‌جانی سه نامزد تایید شده برای این انتخابات هستند.

وی با اشاره به این که برای اعضای مجمع دعوتنامه ارسال شده است، عنوان کرد: این مجمع 20 اردیبهشت‌ماه در تالار قرآن همدان برگزار می‌شود.

معاون ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر این که همه تلاش خود را کردیم که طبق آیین‌نامه‌ها پیش برویم، تصریح کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این مجمع یک رای دارد و طبق سنوات گذشته دخالتی در روند انتخابات نخواهیم داشت و انتخاب اصلح را به اعضای مجمع می‌سپاریم.

ضمیری کامل افزود: احتمال حضور علیرضا دبیر در این مجمع کم است و ابراهیم‌ مهربان دبیرکل فدراسیون به همدان می‌آیند.

راه نجات کشتی همدان در کنار گذاشتن اختلافات 

آنچه مسلم است افت کشتی همدان بیش از آن که محصول نداشتن رئیس هیئت یا کمبود بودجه و زیرساخت باشد، محصول اختلافات داخلی است. امیدواریم با انتخاب فرد اصلح در این انتخابات برخی از پیشکسوتان و قهرمانان استان اختلافات را کنار بگذارند و دوشادوش رئیس جدید هیئت در راه پیشرفت کشتی همدان قدم بردارند تا ورزش نخست استان به روزهای اوج خود بازگردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلطانی: استقلال خوب است اما پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!