Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:09:03 GMT

اجرای طرح خطرپذیری اصفهان ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۵۴۱۱

اجرای طرح خطرپذیری اصفهان ضروری است

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: با توجه به اینکه ایران یک کشور زلزله خیز است و اصفهان هم از این امر مستثنی نیست، بنابراین اجرای طرح خطرپذیری در اصفهان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش پیش از ظهر چهارشنبه، در سمینار آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل که ویژه مدیران کل راه و شهرسازی و روسای بحران و بهسازی شهری استانها، در اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین گام در امر پیشگیری از وقوع زلزله، شناسایی مناطق خطر پذیر استان اصفهان است که در این راستا تلاش کردیم نقاطی که بیشترین وقوع حوادث طی ۱۰ سال گذشته در سطح استان را داشتیم، شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در همین راستا از تمام دستگاه های اجرایی، دهیاران و شهرداران خواستیم که مناطق آسیب پذیر را شناسایی کنند و روی اقداماتی که لازم است برای ایمن سازی این مناطق انجام دهیم، برنامه ریزی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: در طرح خطر پذیری استان اصفهان باید مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی مثل سند آمایش سرزمین که در اصفهان به اجرا گذاشته شد، لحاظ شود.

وی ادامه داد: آنچه در مدیریت بحران اهمیت دارد ایجاد مدیریت واحد است که در لوای همین مدیریت یکپارچه توانستیم در زلزله کرمانشاه به توزیع خوب امکانات، اقدام کنیم.

شیشه فروش گفت: ۱۰ سال پیش سند ایمنی ساختمان‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه در جانمایی ساخت و سازها دقت لازم شود و در مکان‌هایی که سطح ایمنی ضعیفی دارد، ساخت و سازی صورت نگیرد، مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح هادی که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اجرا گذاشته شد باید جانمایی به گونه ای صورت می گرفت که در مسیر سیل نباشد، افزود: نظارت بر نحوه ساخت و سازها بر کیفیت بتن و مصالح ساختمانی و ایجاد تشکل های فنی در هنگام ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اعلام کرد: در راستای مسئله آلودگی هوا، خشکسالی و کنترل کیفی هوا اقدام به تدوین طرحی کردیم که براساس آن باید وضعیت چهار سال گذشته با امسال مقایسه و مخاطرات را شناسایی می شد و در همین راستا، راه های پیشگیری را بررسی و به اجرا در آوردیم و همین مسئله سبب شد ما امسال، نسبت به چهار سال قبل، سه برابر روزهای سالم داشته باشیم.

وی همچنین به سند کاهش خطرات و آسیب ها با ممنوعیت جلوگیری ساخت و سازهای غیر قانونی و ناایمن در برابر زلزله اشاره و اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان باید به اجرا گذاشته شود و تمام ساخت و سازها بیمه باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم مدیریت بحران استانداری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیریت بحران استانداری مرکزی هشدار مهم صادر کرد.

در این هشدار آمده است: رخداد صاعقه‌های مرگبار در روز جمعه با ورود ناوه آشوبناک مدیترانه‌ای از ظرفیت به شدت بالایی برخوردار است که میتواند منجر به مرگ افراد به دلیل برق گرفتگی و سوختگی شدید ناشی از برخورد صاعقه شود.

اکیدا هشدار می‌دهیم طی روز جمعه از چرای دام در ارتفاعات و مناطق دشتی، انجام امورات کشاورزی در محیط‌های باز، قرارگرفتن در بلندی‌ها و و در مجاورت اجسام فلزی و کوهنوردی پرهیز کنید!

در تصویر بالا مناطق با رنگ جگری و بخصوص بنفش پتانسیل خطرناکی از جهت رخداد صاعقه‌های شدید را دارند.

محتوای این اطلاعیه را به اطلاع سایرین برسانید.

دیگر خبرها

  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • خودداری از تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا