Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از ساخت ۶۲ سد در کشور توسط این قرارگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار «عبادالله عبداللهی» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) صبح امروز در نشست خبری که در آستانه روز قرارگاه سازندگی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۶۲ سد با حجمی بالغ بر ۲۴ میلیارد متر مکعب ذخیره آب توسط قرارگاه ساخته شده و یا در حال ساخته شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ذخیره‌ کل سدهای کشور حجمی بالغ بر ۴۹ میلیارد متر مکعب است، گفت: با این حساب ۵۰ درصد مخازن سدی کشور توسط قرارگاه ساخته شده و یا خواهد شد.

سردار عبداللهی افزود: در این رابطه می‌توان به سدهای کرخه و گتوند به عنوان نمونه کارهای قرارگاه سازندگی اشاره کرد.

وی در خصوص پالایشگاه ستاره خلیج فارس که پیمانکار آن قرارگاه سازندگی سپاه بوده است، گفت: این پالایشگاه تاکنون ۲۱ میلیون لیتر فرآورده‌ تولید کرده است که از این میزان ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ بوده است.

سردار عبداللهی تصریح کرد: در خصوص تولید گاز نیز روزانه ۵۲ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌کنیم؛ در صورتی که پیش از این واردکننده گاز به کشور بودیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه در خصوص زلزله کرمانشاه و امدادرسانی این قرارگاه گفت: طی ۱۸ روز ۶ هزار و ۴۰۰ فنداسیون و ۵ هزار و ۹۰۰ سازه فلزی نصب شده است. همچنین ۵ هزار کانکس وارد منطقه شده که از آن تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ کانکس نصب شده است.

وی ادامه داد: باید یک میلیون متر مربع کانکس ساخته شود که متعهد شده‌ایم این کار را طی مدت ۴۵ روز انجام بدهیم و اگر مانعی ایجاد نشود، این کار در مدت زمان اعلام شده به سرانجام خواهد رسید.

سردار عبداللهی در خصوص بودجه قرارگاه سازندگی سپاه عنوان کرد: در بودجه ۹۷ آنچه برای قرارگاه لحاظ شده، ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش خزانه است یعنی سقف گردش این رقم است؛ نه اینکه این بودجه اختصاص یافته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پرداخت مالیات توسط این قرارگاه گفت: این قرارگاه معافیت مالیاتی ندارد و اتفاقاً به عنوان یکی از بهترین مودیان مالیاتی شناخته شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری گفت: در صورتی که دولت کشورمان و سوریه برای بازسازی سوریه، توافقی انجام دهند ما آماده حضور در سوریه هستیم.

سردار عبداللهی در بخش دیگری از این نشست خبری بیان کرد: ۲۰۰ هزار نفر به طور مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیر مستقیم با این قرارگاه همکاری دارند و تنها یک درصد افرادی که مستقیم با این قرارگاه کار می‌کنند، نیروهای کادری سپاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی سپاه در هر نقطه‌ای از کشور که به اجرای پروژه‌ای به بپردازد، تا شعاع ۷۰ کیلومتری آن به ارائه خدمات جهت رفع محرومیت می‌پردازد که تاکنون در این رابطه ۱۳ هزار پروژه محرومیت‌زدایی انجام داده‌ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه اگر روزی قرارگاه فعالیت‌ سازندگی در کشور نداشته باشد، آیا به انتقال دانش خواهد پرداخت، عنوان کرد: خدا نکند فعالیت‌های سازندگی قرارگاه متوقف شود؛ زیرا در این صورت فعالیت‌های سازندگی کشور نیز تعطیل می‌شود.

سردار عبداللهی با بیان اینکه قرارگاه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مسئولیت ساخت ۲ هزار و ۶۲۵ کیلومتر آزادراه و راه اصلی را بر عهده داشته است، گفت: از این میزان، یک هزار و ۲۴۲ کیلومتر ساخته شده و یک هزار و ۳۸۳ کیلومتر نیز در دست اجراست. گفتنی است که ۵۰ درصد پروژه‌های آزادراهی کشور توسط قرارگاه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه راه آهن نیز حدود ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر در دست اجراست و حدود یک هزار و ۱۸۵ کیلومتر ساخته شده که راه آهن چابهار به زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر از جمله آن‌هاست.  خط ریلی چابهار به زاهدان می‌تواند سالیانه هشت و نیم میلیون تن کالا جابجا کند که این یعنی جابجایی کالا با ۴۲۵ هزار تریلی در سال، پس باید تلاش کنیم این خط ترانزیتی تکمیل شود؛ البته بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های آن احداث شده اما برای تکمیل آن مشکل تامین مالی وجود دارد؛ لذا مسئول آن باید برای برطرف کردن این مشکل تلاش کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه ادامه داد: برای تسریع در تکمیل این پروژه ۲۵ درصد از سهم آن را هم قرارگاه تقبل می‌کند البته توافق اولیه از چابهار به مشهد است. پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران نیز با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت از جمله پروژه‌های این قرارگاه است که زیرساخت‌های مسیر اصفهان تا قم فراهم شده و از قم تا تهران نیز ۱۰ گروه مشغول فعالیت هستند.

سردار عبداللهی گفت: این قرارگاه همچنین تاکنون ۷ هزار کیلومتر خط انتقال آب در ۱۶ استان ساخته و علاوه بر این ۶ میلیارد لیتر مخزن بتنی و فلزی نفت و فرآورده‌های آن احداث کرده است. ساخت ۱۰ سکوی دریایی با وزن ۲۳ هزار تن، یک سکوی حفاری نیمه شناور آب‌های عمیق و حفاری ۸۸ حلقه چاه به عمق جمعاً ۴۰۰ کیلومتر از دیگر اقدامات قرارگاه سازندگی است. از سوی دیگر ۱۲۵ کیلومتر تونل مترو نیز توسط قرارگاه حفاری شده که خط ۷ مترو تهران و فاز اول مترو مشهد از جمله این اقدامات است.

فرمانده قرارگاه سازندگی بیان داشت: در ساخت ابنیه خاص نیز تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ متر مربع ابنیه ساخته شده که از آن جمله می‌توان به ساخت صحن فاطمه زهرا (س) حرم امام علی (ع)، توسعه حرم امام حسین (ع)، ساخت شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران و ساخت بیمارستان اشاره کرد.

وی در خصوص نقش قرارگاه سازندگی سپاه در توسعه بنادر گفت: طراحی و اجرای فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به ظرفیت هشت و نیم میلیون تن کالا در سال، طراحی و اجرای فازهای اول و دوم و مرحله نخست فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و احداث بندر خدماتی تنبک در سایت دو پارس جنوبی از جمله اقدامات در این حوزه است.

سردار عبداللهی خاطرنشان کرد: در عرصه ارتباطات نیز تاکنون ۲۳ هزار کیلومتر فیبر نوری توسط قرارگاه اجرا شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه عنوان کرد: این فعالیت‌ها در حالی انجام شده که برخی‌ها مطرح می‌کنند چرا قرارگاه چنین فعالیت‌هایی دارد؛ طرح چنین موضوعی اشتباه استراتژیک است، زیرا سایر کشورها نیز از پتانسیل نیروهای نظامی برای سازندگی کشورشان استفاده می‌کنند؛ لذا نباید در خصوص فعالیت‌های قرارگاه بی‌انصافی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در رابطه با شرکت صدرا خاطرنشان کرد: شرکت صدرا تا قبل از اینکه تحت پوشش قرارگاه قرار بگیرد شرکتی بود که به دلیل مشکلاتش همه از آن فرار می‌کردند اما امروز از بهترین شرکت‌ها محسوب می‌شود، به نحوی که ۴ هزار نفر در آن مشغول به کارند و آماده ساخت کشتی ۱۰۰ هزار تنی برای خلیج فارس و ۷ تنی برای دریای خزر هستند و تا ۱۰۰ دستگاه شناور هم می‌توانند، بسازند.

وی با بیان اینکه تمام این تلاش‌ها در حالی انجام می‌شود که قرارگاه ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد، گفت: تحریم‌ها هنوز برداشته نشده است و ما در برابر تحریم‌ها ایستادگی کرده‌ایم و به عقیده ما تنها راه حل مشکلات اقتصادی، توجه به توانمندی‌های داخلی است؛ به عنوان مثال اگر امروز بالغ بر ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز استحصال می‌کنیم و یا ستاره خلیج فارس تاکنون سه و نیم میلیارد لیتر فرآورده تولید کرده که یک و نیم میلیارد لیتر آن بنزین بوده، به واسطه توجه به توانمندی‌های داخلی بوده است.

سردار عبداللهی بیان داشت: برای توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بهره‌برداری کامل از آن تنها شش درصد دیگر باقی مانده که اگر منابع مالی آن توسط دولت تامین شود، طی مدت یک سال آن را می‌توانیم به صورت کامل تکمیل کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی که برای پیشرفت و آبادانی کشور انجام می‌شود را نباید با مسائل سیاسی ربط داد؛ زیرا آنچه که می‌ماند، خدمت‌رسانی بی منت به مردم است. پس همه دولت‌ها باید به این موضوع توجه کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح

سردار مجید ابن الرضا در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

 رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است بنابراین باید به جزئیات اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم ایجاد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان