Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت میر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با تأکید بر اینکه از جریان‌های دانشجویی انتظار می‌رود نماد مقاومت در برابر ظلم و مروج گفتمان انقلاب اسلامی باشند؛ خاطرنشان کرد: متأسفانه در برهه ای از زمان جریان غرب‌گرا کشور تلاش کرد تا این جریان را از آرمان‌خواهی دور کند؛ و دانشجویان را در راستای تحقق اهداف حزبی و جریانی وارد بازی‌های سیاسی بی‌اساس و بی‌پایان کرد و این مهم باعث شد تا جامعه نگاهی که در اوایل انقلاب به دانشجو داشت را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی وصایای امام دانشجویان هستند، اظهار داشت: دانشجویان به‌عنوان قوه عاقله جامعه باید تلاش کنند تا در مسیر تحقق آرمان های انقلاب و پیشرفت کشور و حل مشکلات جامعه گام بردارند و نسبت به معضلات کشور بی‌تفاوت نباشند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با انتقاد از اینکه امروز نیز عده‌ای در دانشگاه‌ها به دنبال ترویج فرهنگ غربی و بازداشتن دانشجویان از رسالت اصلی خود هستند و از طرفی مدعی پیروی از خط امام راحل نیز هستند: این جریان به رهنمودهای امام پشت کرده و خواسته و ناخواسته ابزاردست برخی احزاب سیاسی شده است.

میر مطالبه گری از مسئولین و روشنگری را از وظایف اصلی تشکل‌های دانشجویی دانست و بیان داشت این مهم در سال‌های اخیر کمتر موردتوجه دانشجویان قرارگرفته است و از طرفی شاهد این هستیم که بعضاً مسئولین نیز از پاسخگویی به دانشجویان فرار می‌کنند و نقدهای آنان را برنمی‌تابند؛ برای مثال می‌توان به سخنرانی برخی مسئولین در جمع‌های دانشگاهی اشاره کرد که با برخوردهای گزینشی مانع بیان دغدغه‌های توسط دانشجویان می‌شوند و اگر هم نقدی صورت بگیرد با آن برخورد می‌شود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: دانشجو هنوز آلوده به مسائل مالی و اجتماعی نشده و می‌تواند آزادی و توان خود را با نگاه اصلاح‌گرایانه و دلسوزانه صرف حل مشکلات جامعه و کشور کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت کسب آگاهی‌های سیاسی و هوشیاری دانشجویان و لزوم تأمل آن‌ها در مسائل سیاسی و تغییر و تحولات در عرصه سیاسی کشور و منطقه؛ اذعان کرد: عده‌ای به دنبال این بوده و هستند که تشکل‌های دانشجویی را به ابزار سیاسی صرف به نفع جناح‌ها و احزاب تبدیل کنند و دانشجو را از رسالت اصلی خود بازبدارند.

وی با تأکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی نباید برای خود مرزبندی کنند؛ خود را در حصار قرار بدهند و از جامعه و حقیقت اجتماع فاصله بگیرند بیان داشت: تشکل‌های دانشجویی وقتی می‌توانند در حل معضلات و پیشبرد اهداف مؤثر باشند که هم از جامعه و مشکلات آن‌ها به‌موقع آگاه باشند و هم بتوانند بر روی جامعه تأثیرگذار باشند.

این دانشجوی بسیجی با یادآوری ضرورت توجه دانشجویان به عمق‌بخشی به مبانی معرفتی و تقویت بنیه‌های دینی خود در کنار رشد علمی بیان داشت: یکی دیگر از آفت‌هایی که بعضاً جریان‌های دانشجویی را به خود درگیر می‌کند پرداختن بیش‌ازحد به مسائل حاشیه‌ای و دسته چندم است.

میر دراین‌باره اضافه کرد: امروز شاهد این هستیم که برخی تشکل‌های دانشجویی رسالت‌های اصلی خود را فراموش کرده و درگیر سیاست‌بازی و حواشی بی‌مورد می‌شوند جای افسوس دارد و انتظارها از جامعه دانشگاهی فراتر از این موارد است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیج هیچ‌گاه مخالف دولت نبوده و نیست، بلکه همواره به‌عنوان تشکلی فراجناحی حامی دولت بوده و برای حل مشکلات و تحقق آرمان‌های انقلاب و عمل به تکالیفی که بر عهده دارد گام برداشته است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در پایان با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از بسیج دانشجویی، تصریح کرد: کادر سازی برای انقلاب اسلامی و حضور به‌موقع درصحنه‌های موردنیاز انقلاب و کشور و نقش‌آفرینی مؤثر در این عرصه از مهم‌ترین این مطالبات است که امیدواریم بتوانیم در انجام آن‌ها موفق باشیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه

به گزارش خبرنگار مهر، در این تجمع که همزمان با سراسر کشور در پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد دانشجو معلمان، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان با اعلام حمایت خود از خیزش دانشجویان غرب انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام داشتند.

در این تجمع ذبیح الله کاوه رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هجوم پلیس آمریکا به دانشگاه اقدامی بی سابقه که با شعارهای دروغین و مردم فریب جوامع غربی که داد از آزادیخواهی می‌زدند تفاوتی بسیار داشته و نشانه‌ای بر دروغین بودن شعارهای حقوق بشری آنان است.

وی افزود: اقدام به دستگیری اساتید و دانشجویان و هجوم بردن آنان به محیط آموزشی خلاف تمامی قوانین آموزشی در جهان است و آمریکا با این کار بار دیگر نشان داد که در حمایت از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد بود، امروز همه جهانیان نظاره گر گسترش آرمان‌های انقلاب به تمام نقاط جهان هستند و بی شک صبح پیروزی نزدیک است.

در ادامه احمدرضا بسیج عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و رئیس بسیج اساتید استان بیان داشت: اتفاقاتی که امروزه در دانشگاه‌های غرب در حال رخ دادن است دارای یک ظاهر و یک باطن متفاوت می‌باشد ظاهر آن همان چیزی است که همه متوجه اند اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در اعتراض به نسل کشی مردم غزه و بلکه دیگر نقاط جهان توسط صهیونیست‌ها که با حمایت کشورهای غربی در حال انجام است اعتراض می‌کنند اما باطن قضیه این است که یک رخنه فرهنگی در غرب آن هم با همه ادعایی که غرب در مورد فرهنگ خود دارد در آن رخداده است.

بسیج افزود: علی رغم همه تهاجم فرهنگی و سیطره‌ای که جهان غرب در اختیار دارد کسانی در جهان هستند که فطرت پاکی دارند و نیازمند زمینه‌ای هستند تا متوجه شوند که اسرائیل و کشورهای غربی چه اعمالی انجام می‌دهند و قطعاً به تدریج نیروها و دل‌های بیشتری به سوی حق رهسپار خواهند شد همانطور که قرآن مجید می‌فرماید در آستانه ظهور میان جبهه حق و باطل صفی کشیده می‌شود و جبهه حق و باطل راه خود را مشخص می‌کنند.

کد خبر 6091514

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟