Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید عصر چهارشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 25 سال از تأسیس و فعالیت این دانشگاه در کشور سپری می‌شود و در این مدت افزون بر یک میلیون و 500 هزار دانش آموخته داشته است.
وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری 550 هزار نفر بوده که حدود 150 هزار نفر نام نویسی کرده و هم اینک در 850 مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور بیان کرد: رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و در پنج حوزه شامل کشاورزی، صنعت، مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر است.
امید با اشاره به همکاری حدود 50 هزار مدرس با دانشگاه جامع علمی، کاربردی در کشور، عنوان کرد: تعداد کد رشته محل‌های این دانشگاه هم اینک حدود هشت هزار و 500 مورد است که در سال تحصیلی آینده به حدود پنج هزار مورد کاهش می‌یابد.
وی ابراز داشت: 2 هدف گذاری مهم دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور که با جدیت نیز دنبال می‌شود شامل ارتقای کیفیت آموزش و مهارت آموزی و تخصصی شدن مراکز آموزشی این دانشگاه است بدان معنا که هر مرکز آموزش‌های مهارتی خاصی را ارائه دهد.
رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور گفت: مأموریت اصلی این دانشگاه در بخش آموزش توجه جدی به مقوله مهارت آموزی و در بخش پژوهش نیز ایجاد و راه اندازی مراکز رشد و نوآوری است.
امید اظهار داشت: مجوز ایجاد مراکز رشد و نوآوری توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده شده و آمادگی لازم برای راه اندازی چنین مراکزی در دانشگاه‌های جامع علمی، کاربردی تمامی استان‌های کشور وجود دارد.
وی افزود: ایجاد مراکز رشد و نوآوری در دانشگاه جامع علمی، کاربردی زمینه ساز راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در راستای کمک به ایجاد اشتغال و تبدیل ایده به محصول است.
رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور بیان کرد: تا سال 1399 به عنوان پایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور مهارتی باشند و ظرفیت لازم برای ارائه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه جامع علمی، کاربردی نیز موجود بوده اما تعداد متقاضیان اندک است.
امید عنوان کرد: ایجاد اشتغال جزء مهمترین مسائل کنونی کشور و دغدغه اصلی دولت بوده و دانشگاه جامع علمی، کاربردی نیز با داشتن رویکرد مهارت آموزی می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری و تحقق هر چه مطلوب‌تر اقتصاد مقاومتی کمک بسزایی کند.
وی ابراز داشت: مسئولان دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور پیشنهاد تأمین 30 درصد از شهریه دانشجویان رشته‌های مهارتی این دانشگاه توسط دولت را مدتی قبل به مجلس شورای اسلامی ارائه دادند که در حال پیگیری است.
امید گفت: رشد شهریه دانشجویان این دانشگاه سالانه تنها 10 درصد بوده و در سال تحصیلی آینده نیز همین میزان افزایش پیش بینی می‌شود.
«محمدحسین امید» برای دیدار با مسئولان و کارکنان دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد و نشست با «علی محمد احمدی» استاندار این استان به یاسوج سفر کرد.
تفاهم نامه همکاری بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور برای تأمین نیروهای ماهر در استان و ارائه آموزش‌های مهارتی لازم به آنان توسط این دانشگاه امضا شد.
18 مهر 1371 سالروز تأسیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی در کشور است.
هم اینک حدود 6 هزار دانشجوی مرد و زن در 11 مرکز آموزشی دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، آیین امضای توافق‌نامه همکاری بین معاونت علمی و دانشگاه علمی و کاربردی این گروه صنعتی تولید کننده نان در راستای تأسیس دانشگاه صنعت ماشین سازی با حضور جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، سید محمدمهدی هادوی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی و مهدی خان‌محمدی، رئیس هیئت مدیره این گروه صنعتی تولید کننده نان برگزار شد.

مشایخ در آیین امضای این توافق‌نامه با اشاره به حمایت جدی از توسعه بازار و اقتصاد دانش‌بنیان در صنایع مختلف عنوان کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مأمن بخش خصوصی علاقمند به فناوری و نوآوری در تمامی حوزه‌ها است و از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رسوخ فناوری در حوزه‌های مختلف از تجهیزات پزشکی پیشرفته گرفته تا حوزه کشاورزی و غذا حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ماشین‌سازی برای ورود فناوری و نوآوری به این حوزه عنوان کرد: این همکاری با این گروه صنعتی که در زمینه ماشین‌آلات فعالیت‌هایی داشته و مسیر تربیت نیروی انسانی را نیز پیموده است، قطعاً می تواند زمینه‌ساز اقدامات و دستاوردهای ارزنده‌ای در حوزه ماشین‌سازی شود.

مشایخ یکی از ارکان مهم برای صاحب فناوری شدن در هر حوزه را تسلط بر صنعت ماشین سازی آن حوزه دانست و افزود: در سالیان گذشته، از این مهم غفلت شده و صرفاً وارد کننده ماشین آلات و سخت افزار برای پاسخ گویی به نیازهایمان بودیم. این نقیصه در دوران تحریم ‌ها اثر خود را نشان داد و اگرچه صاحب کارخانه بودیم اما پشتیبانی و توسعه در گروی پشتیبانی سازندگان تجهیزات بود. با توسعه فناوری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و رونق زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور، گام‌های اساسی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه توسعه فناوری ماشین آلات صنعتی برداشته شده و امروز، کشورهای مخاطب محصولات دانش‌بنیان ایران‌، درخواست فناوری و خط تولید محصولات دانش‌بنیان را نیز دارند و این موضوع، نشان‌دهنده آگاهی کشورها از اهمیت برخورداری از فناوری و تکمیل زنجیره ارزش صنعت در کشورشان می‌باشد.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به قدر مقدورات خود به این موضوع توجه داشته‌ایم و برنامه هایی همچون لیزینگ تجهیزات و ماشین آلات صنعتی آغاز شده است. البته باید دیگر دستگاه ها نیز به این موضوع توجه داشته باشند و تلاش های معاونت علمی به تنهایی کافی نیست.

وی با تاکید بر این که اگر می خواهیم در توسعه اقتصاد دانش بنیان موفق باشیم، باید حوزه های جا افتاده و معمول همچون آب و غذا و کشاورزی را فراموش نکنیم، افزود: موضوع امنیت غذایی برای همه کشورها امری راهبردی است و در کشور ما توسط وزارتخانه های مختلفی در حال پیگیری است. معاونت علمی نیز وظیفه خود می داند با حمایت از شرکت های شاخص و ‌توانمندی که در این حوزه دستاوردهای خوبی داشته اند، تلقی از اقتصاد دانش بنیان را گسترده کند.

هادوی، دبیر ستاد توسعه فناوری ماشین‌سازی معاونت علمی نیز در این نشست با بیان این‌که یکی از ضرورت های توسعه فناوری ماشین‌سازی، مهارت افزایی نیروی انسانی است، عنوان کرد: بدون توجه به این امر مهم، نمی توانیم شاهد جهش قابل توجه در صنایع باشیم.

وی با بیان این‌که یکی از مباحث مطرح در دنیا، ارتباط صنعت و دانشگاه است، ادامه داد: وجود نیروی انسانی دانش آموخته و زبده، لازمه توسعه ماشین آلات صنعتی است و معاونت علمی نیز توجهی ویژه به این موضوع دارد. گروه صنعتی نان سحر در زنجیره ارزش نان، ضمن آن‌که محصول نهایی را تولید می‌کند، در ساخت ماشین آلات صنعتی نیز توانمند است که نتیجه این توانمندی، کیفیت محصول نهایی و ماشین آلات تولیدی کارآمد است. بر همین اساس، قرار است در این توافق‌نامه، تجربه این گروه صنعتی در ماشین سازی را با شکل تازه‌ای در حوزه توسعه ماشین آلات و تربیت نیروی انسانی و با همکاری معاونت علمی در قالب یک مدل جامع دنبال کنیم.

کد خبر 6086493 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور