Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی و توسعه استان تهران در شهرستان قرچک، افزود: نبود این شبکه های زیرساختی، مشکلات زیادی را برای صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و تولیدی این شهرک های صنعتی ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: نبود خدمات و شبکه های زیرساختی مانند آب، برق، گاز و تلفن در شهرک های صنعتی فعال استان تهران، یک ضعف جدی محسوب می شود که روند توسعه صنعتی و اقتصادی استان را دچار مشکل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار تهران افزود: شهرداری ها و دستگاههای اجرایی خدمات رسان باید ظرف چند روز آینده، مجوزهای لازم برای تامین شبکه های خدماتی زیرساختی در این شهرک های صنعتی را صادر و کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.
مقیمی گفت: دراین زمینه ضروری است تمامی دستگاه ها از جمله سازمان اوقاف برای رفع مشکلات صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در شهرک های صنعتی، همکاری وهمراهی مناسب را داشته باشند.
به گفته وی، دستگاههای مسئول باید با دریافت هزینه های مربوطه، مجوزهای موردنیاز برای تامین و ایجاد خدمات زیرساختی در بخش های صنعتی و تولیدی استان تهران را به سرعت صادر کنند.
استاندار تهران تصریح کرد: اگر قرار باشد سرمایه گذار برای گرفتن یک مجوز ساده در زمینه تامین برق و گاز، یک سال در دستگاه های اجرایی معطل شود به طور قطع، فرآیند سرمایه گذاری خود را به منطقه دیگری انتقال خواهد داد.
وی با اشاره به بازدید اخیر خود از شهرک های صنعتی استان تهران اشاره و تاکید کرد: یک سرمایه گذار اقتصادی می گفت که اگر گاز به واحد تولیدی من بدهند، ظرف 32 روز کار تولید را آغاز کرده و برای 500 نفر شغل ایجاد می کنم.
استاندار تهران تصریح کرد: توجه به این موضوع و تلاش برای ایجاد زیرساخت های خدماتی، به طور قطع منجر به رفع مشکلات موجود به ویژه در بحث ایجاد اشتغال خواهد شد.
استاندار تهران گفت: اینکه شهرداری ها مجوزهای موردنیاز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را صادر نکنند به نحوی که افراد مجبور به مراجعه به استانداری شوند، بسیار بد است.
مقیمی تصریح کرد: شهرداری ها تحت نظارت معاونت عمرانی استانداری تهران کار می کنند و باید با نظارت دقیق، این قبیل مشکلات در سطح استان به سرعت حل شود.
وی تأکید کرد: مدیر را انتخاب نکرده ایم که به مردم نه بگوید، مدیران برای حل مشکلات مردم و کار و تلاش شبانه روزی برای رشد و توسعه کشور انتخاب و منصوب شده اند.
مقیمی گفت: بنده به عنوان استاندار و عالی ترین مقام اجرایی استان در صورتی که مدیران کار مردم را انجام دهند، شخصا به مشکل مردم رسیدگی می کنم چراکه وظیفه ما خدمت به مردم برای رفع مشکلات در حوزه های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی است.
استاندار تهران اظهار کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی برای گرفتن مجوز سرمایه گذاری در راستای رونق کار و تولید نباید از دنبال مدیران باشد، بلکه مدیران اجرایی باید برای جذب سرمایه گذار، مشکلات و نیازهای آنها در چارچوب قانون در کمترین زمان ممکن حل و تامین کنند.
استاندار تهران تأکید کرد: برهمین اساس باید مشکل آب ، برق و گاز تمامی شهرک های صنعتی استان تهران در کوتاهترین زمان ممکن رفع شود تا بتوانیم شاهد رونق فعالیت های اقتصادی و تولیدی در این شهرک ها باشیم.
مقیمی تصریح کرد: در صورت وجود این قبیل مشکلات، با فرماندار شهرستان مربوطه برخورد قاطع خواهد شد.
استاندار تهران امروز - چهارشنبه - در ادامه سفرهای شهرستان خود، به شهرستان قرچک رفته است.
ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهدای شهرستان، شرکت در جلسات کاری و نشست با مدیران اجرایی و دیدار با مردم و نخبگان از جمله برنامه های سفر یک روز استاندار تهران به شهرستان قرچک است.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سیدحسن میری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7254**1625

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ ضمن تبیین اهمیت شهر مشهد و وجود بارگاه منور حضرت رضا (ع)، از رویکرد شورای شهر نسبت به هدف گزاری لازم برای توسعه متوازن شهر با محوریت بارگاه منور رضوی و تلاش‌های مدیریت شهری مشهد در خدمت رسانی شایسته به زائران و مجاوران تقدیر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دغدغه و نگاه ویژه رئیس جمهور در خدمت رسانی به زائران و تلاش برای رفع مشکلات آنان، بیان کرد: رئیس جمهور محترم در جلساتی که تاکنون با محوریت زیارت برگزار شده است، توجه ویژه به مشکلات و کمبودهای این حوزه داشتند و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادر کرده‌اند.

وی با اشاره به میزان گسترده سفرهای زائران با خودرو شخصی به مشهد مقدس، ادامه داد: رئیس جمهور محترم در خصوص رفع مشکل پارکینگ اطراف حرم دستورات لازم را به معاون اول و معاون اجرایی داده اند و بخش‌های مختلف دولت نیز آمادگی لازم را برای همکاری دارند و این نگاه در دولت، مستلزم پیگیری ویژه شورای شهر مشهد و مدیران شهری برای تحقق دستورات رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ زائران است.

مروی با تأکید بر اینکه نگاه آستان قدس رضوی بر همکاری با مدیریت شهری و گره گشایی از مشکلات مشهد است، اظهار کرد: در آستان قدس رضوی این نگاه که ما تنها مسئول حرم مطهر و صیانت از اموال و موقوفات این دستگاه قدسی هستیم، وجود ندارد؛ رویکرد این دستگاه قدسی خدمت و گره گشایی از مشکلات مردم است و با همین رویکرد، برای بازگشایی معابر پادگان لشکر ۷۷ ارتش و اراضی حاشیه شهر همکاری کرد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در خصوص مترو و حاشیه شهر نیز آستان قدس اهتمام جدی بر همکاری، کمک و گره گشایی از مشکلات دارد و تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و تا بتوانیم به شهر و مسؤولان اجرایی شهر کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی با انجام خدمات اجتماعی، تأسیس اماکن ورزشی، فرهنگی و علمی، مراکز درمانی و …، خدمات گسترده‌ای را به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) ارائه کرده؛ همچنین با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه جوانی جمعیت، به زودی بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور را در بیمارستان رضوی افتتاح خواهد کرد.

مروی با انتقاد از بلند مرتبه سازی‌های سال‌های گذشته در اطراف حرم مطهر، ابراز کرد: متأسفانه ساخت و سازها و بلند مرتبه سازی‌های ناهمگونی در اطراف حرم مطهر صورت گرفته، به گونه‌ای که بعضاً در نامگذاری‌ها و معماری‌ها عدم تطابق با فرهنگ رضوی و هویت اسلامی به وضوح قابل مشاهده است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تأکید بر اینکه زمین‌های آستان قدس موقوفه هستند و شرعاً و قانوناً نمی‌توان از حقوق موقوفه چشم پوشی کرد؛ از مسؤولان شهری و اعضای شورای شهر در خواست کرد نسبت به صیانت از املاک موقوفه حضرت رضا (ع) حساسیت لازم را داشته باشند.

وی در پایان پیشنهاد داد؛ شورای اسلامی شهر مشهد طراحی مناسبی متناسب با هویت و معنویت مشهد مقدس، برای ورودی‌های شهر بویژه فرودگاه، راه آهن، ترمینال و … داشته باشد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، گزارشی از اقدامات این شورا ارائه و در ادامه تعدادی از اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091525

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان