Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: گردشگران با هدف دیدن اصالت و هویت منطقه وارد اورامان می‌شوند.

به گزارش ایسنا، «امیر قادری» دیروز (چهارشنبه 22 آذرماه) در بازدید از شهر اورامان و روستاهای تابعه آن با تأکید بر ظرفیت‌های منحصر به فرد شهر اورامان برای جذب توریست، توجه به این مهم را خواستار شد و گفت: قطعاً گردشگران برای دیدن اصالت و هویت این منطقه وارد اورامان می‌شوند و از این‌رو اجرای بسته‌های سرمایه‌گذاری با لحاظ کردن هویت منطقه هم‌چنین جذب مشارکت مردم موجب توسعه اورامان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن بازدید از روستاهای «بلبر» و «سلین» و پروژه‌های گازرسانی به این روستاها، گفت: ایجاد زیرساخت‌ها وظیفه دولت است و اگر جوانان روستایی هم با ابتکار و خلاقیت خود وارد عرصه شوند قطعاً می‌توانند این روستاها را با توجه به ظرفیت گردشگرپذیری که دارند، موفق کند.

تاکنون به 1039 روستای استان گازرسانی شده و 100 روستای دیگر هم تا پایان سال با 120 میلیارد تومان اعتبار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه به روستای نوین رفت و از برخی واحدهای مسکونی و از مدرسه خسارت‌دیده بر اثر زلزله بازدید کرد.

معاون عمرانی استاندار کردستان در ادامه به روستای ناو رفت و در مراسم مولودی‌خوانی این روستا حضور یافت.

وی در مسجد این روستا و در جمع اهالی ناو گفت: از آنجا که کشور ما حادثه خیز بوده و گسل های پیدا و پنهان زیادی دارد، لذا باید واحدهای مسکونی به شکلی اصولی و مقاوم ساخته شوند تا در برابر زلزله دچار خسارت نشوند .

قادری با اشاره به آمار  1039 روستای برخوردار از نعمت گاز در استان، افزود: علاوه بر 100 روستایی که تا پایان سال گازدار می‌شوند گازرسانی به برخی روستاهای دیگر نیز در حال مطالعه و برنامه‌ریزی برای آینده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر گاز این منطقه به طور کامل تأمین شود، محرومیت در این خطه از میان خواهد رفت و این حق مردم است.

معاون عمرانی استاندار کردستان با یادآوری ظرفیت‌های بکر روستای ناو در حوزه گردشگری، اظهار کرد: قطعاً باید اولویت بهره‌مندی از آب سد داریان استان کردستان باشد و اگرچه با احداث این سد 700 هکتار از باغات استان زیر آب رفت، اما مزایای دیگری چون امکان پرورش ماهی و باغات از طریق آب این سد وجود دارد و دولت در استان قصد دارد از طریق تعامل با وزارت نیرو در این موضوع حداکثر استفاده را از سد داریان برای اشتغال در استان و به‌ویژه روستاها انجام بدهد.

وی در پایان این سفر با حضور در روستای کلجی از واحدهای خسارت‌دیده این روستا بر اثر زلزله بازدید و دستورات لازم را در این‌باره صادر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا

پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا باحضور رضا اکبری معاون راهداری و حمل و نقل کشور افتتاح شد.

پل روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض ۴ متر، با بیش از ۱۱۱ میلیارد ریال هزینه ساخته شد.


معاون راهداری و حمل و نقل کشور در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه‌سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت دریک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشورآسفالت شده و ۳ هزار کیلومتر جاده شهری و روستایی ساخته شده است.


رضا اکبری افزود: با تلاش جهادی همکاران راهداری و حمل و نقل و پلیس راه گیلان، در مدت ۲ سال میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای استان کاهش چشمگیری یافته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری