Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان صبح امروز در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان اظهار کرد: خوشبختانه نظام اسلامی براساس طراحی بنیانگذار این نظام، نقش اصلی را به مردم داده و امام فرمودند"میزان رای ملت است" و مقام معظم رهبری رای مردم را حق الناس نامیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب در برگزاری انتخابات های مستقیم و غیرمستقیم بی نظیر است که انتخاباتی سالم و قانونی برگزار کرده که کشورهای دیگر برگزار نکرده و یا اصلا انتخابات ندارند و مطمئنا این روند ادامه خواهد داشت و همه حاکمان به رای مردم احترام خواهند گذاشت.

رزم حسینی تصریح کرد: مردم در پنجمین دوره انتخابات شورا حضور یافته و حق رای خود را اعمال و اعضایی رای اداره شهر و روستا انتخاب کردند و حکومت نیز بودجه را در اختیار شورا و دهیاری ها می گذارد.

وی با اشار به تاثیرگذاری کرمانی ها در پدید آمدن انقلاب و شخصیت های برجسته این دار در اداره نظام، بیان کرد: مطمئنا شهر کرمان به عنوان مرکزی که همواره نقش تعیین کننده ای در طول تاریخ در حوزه اقتصاد و سیاست داشته و مردم نجیب، زحمت کش و شریفی که دارد، شایستگی بالایی دارند که بتوانیم خدماتی در شان آنها انجام بدهیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: شهرداران زیادی بعد از انقلاب زحمت کشیده اند اما شهر کرمان گسترش بی رویه ای پیدا کرده و در سال 54 شهر کرمان 200 هکتار بوده و امروز 13 هزار هکتار است و جمعیت آن قبل از انقلاب زیر 100
هزار نفر و امروز 700 هزار نفر است.

وی افزود: جمعیت شهر هفت برابر و وسعیت شهر 65 برابر شده که کمترین تراکم جمعیت در هکتار را داریم و شهر در سطح کاملا گسترش یافته اما نتوانسته خدمات رسانی کند و از سوی دیگر حاشیه نشینی و ... مزید بر علت شده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه مسوولیت شهردار بسیار سنگین است، گفت: بافت قدیم شهر باید حفط شود، دولت نیز حمایت می کند و اگر طرحی با در نظر گرفتن همه جوانب ارائه شود تا ساخت و ساز در متن شهر صورت بگیرد کمک می کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی کار کم نظیری در بازسازی آثار تاریخی در استان کرمان صورت گرفته و بسیاری از کارها را بدون پول می توان انجام داد و هنر این است که بتوانیم منابع جدید خلق بکنیم و مهم این است پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

استاندار کرمان خطاب به شهردار بیان کرد: زمان به سرعت می گذرد و مردم مسوولیت را به عهده شما گذاشته اند و از شما خدمات و کارنامه می خواهند، مردم امور را رصد می کنند و به موقع تصمیمات خود را می گیرند.

وی افزود: بنده به عنوان خدمتگزار مردم کرمان بدون جانبداری حتما در جهت تقویت کار شهر کرمان از شورا و شهردار حمایت می کنم و امیدواریم شهردار در دوندگی ها کم نیاورد.

رزم حسینی تصریح کرد: باید خود را وقف شهر بکنید و در این صورت خداوند نیز کمک می کند و باید فقط به توسعه بچسبید، استان کرمان تازه راه توسعه خود را پیدا کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: ستاد بحران از اختیارات ویژه ای برخوردار است و همه نهادها تحت نظر این ستاد هستند و می‌تواند در همان جلسه مدیری را عزل و منصوب کند و نیاز به هماهنگی با هیچکدام از وزراء ندارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: استان کرمان در 50 سال اخیر چند زلزله بزرگ داشته و سالانه بیش از یک هزار زمین لرزه دارد و ستاد بحران نقش تعیین کننده ای دارد و حتما نقش آن را در این دوره پررنگ تر خواهیم
کرد و شهرداری نقش بسزایی در رعایت اصول ساختمان سازی دارد.

وی افزد: معاونت عمرانی استانداری موظف شده دستورالعمل های کاربردی برای همه نهادها و مردم برای شرایط بحرانی، قبل از بحران و پیشگیری تهیه کند و همه باید مسائل را رعایت کنند.

رزم حسینی در ادامه تصریح کرد: رسانه ها در جهت همدلی و همزبانی تلاش کنند و اگر می خواهیم استان و کشور آباد شود و پیشرفت کند، باید همدلی و وحدت باشد و وقتی بخواهد کاری در جامعه صورت بگیرد، باید ید واحده باشیم
و بحمدلله شرایط استان کرمان اینگونه است و برای توسعه استان همه با هم هستند.

استاندار کرمان گفت: شهردار باید با تلاش شبانه روزی، مدیریت جهادی و تدبیر و درایت کارها را دنبال کند. اگر شهردار اختیارات نداشته باشد، نمیتواند کار انجام دهد و این مشکل در شورای چهارم وجود داشت.

وی افزود: باید شورای شهر اختیارات به شهردار داده و نظارت خود را قوی تر کند و از او پاسخ بخواهد و باید هر مسوول متناسب با مسوولیتش اختیارات داشته باشد.

رزم حسینی اظهار کرد: وظیفه خودمان می دانیم برای شهرکرمان وقت بگذاریم زیرا یک سوم جمعیت استان در این شهر حضور دارند و مردم مطالبه می کنند.

وی با تاکید بر تلاش برای جذب سرمایه گذار، افزود: سرمایه گذار چیزی جز احترام و عزت نمی خواهد و در صورتی که به آنها احترام گذاشته شود به خوبی پیدا می شوند.

انتهای پیام/ز

ستاد بحران بدون هماهنگی وزرا می تواند عزل و نصب کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد

 در متن حکم وزیر کشور برای انتصاب شهردار کرمان آمده است: در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱ خرداد ۱۳۷۵ و  اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر کرمان، جنابعالی را به سمت شهردار کرمان منصوب می‌نمایم.

وحیدی، در این حکم، ضمن تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق، ۱۳ هدف و سیاست کلی را برای پیاده‌سازی و اجرا به شهردار کرمان ابلاغ کرده است.

حکم محسن تویسرکانی، از سوی مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور، به وی اعطا شد.

محسن تویسرکانی، ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ با ۱۰ رأی موافق و یک رأی ممتنع اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان انتخاب شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود