Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-04@22:37:30 GMT

مد و لباس به کتب درسی راه یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۷۳۶۵

مد و لباس به کتب درسی راه یابد


پرهیز از الگوهای غربی در طراحی لباس مدارس، ورود موضوعات مرتبط با حوزه مد و لباس در کتب درسی و رقابت صاحبان صنایع از موضوعات مطرح در جلسه دومین جشنواره لباس مدارس بود.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جلسه شورای برنامه‌ریزی دومین جشنواره لباس مدارس با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و نمایندگان کمیته های اجرایی این رویداد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی در این جلسه با مروری بر مباحث مطرح در دیگر جلسات، بر همکاری دوسویه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به دلیل وظایف قانونی و همچنین وزارت آموزش و پرورش به جهت مأموریت‌های قانونی تأکید کرد.

او گفت: موضوع لباس مدارس و ضرورت ساماندهی آن با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش و هماهنگی کارگاروه موجب شده تا اقدامات خوبی تا کنون شکل گرفته و سال گذشته نیز نخستین دوره جشنواره برگزار شد و اتفاقات خوبی رقم خورد.

قبادی بر لزوم معرفی ظرفیت های جدید از بستر جشنواره لباس مدارس تأکید و تصریح کرد: توجه به جنس مناسب پارچه، رنگ و طرح های جدید و در ادامه همراهی همه جانبه بخش صنعت با این رویداد می‌تواند به افزایش کیفیت این پوشاک یاری رساند.

او همچنین درباره زمان و مکان برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: طبق رایزنی های انجام شده و مشورت های نهایی در جلسات قبلی، ۲۰ فروردین لغایت ۱۰ اردیبهشت ۹۷ زمان مناسب برای برپایی دومین جشنواره لباس مدارس اعلام شد و یکی از دو محل سالن حجاب مرکز آفرینش های کودک و نوجوان و همچنین سالن نمایشگاهی بوستان گفتگو برای برگزارش جشنواره در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه، نمایندگان کمیته های مختلف دومین جشنواره لباس مدارس شامل کمیته اولیاء و مربیان و کمیته کارشناسان نظارتی و اداری مجموعه آموزش و پرورش در ذیل شورای برنامه ریزی نمایشگاه، و همچنین کمیته تعیین شاخص های فنی و حرفه ای در زمینه طراحی و تولید پارچه و لباس مناسب به ایراد سخنرانی پرداختند.

پرهیز از الگوهای غربی در طراحی لباس مدارس، ورود موضوعات مرتبط با حوزه مد و لباس در کتب درسی، لزوم تبیین ویژگی‌های لباس مطلوب برای مدارس و رقابت صاحبان صنایع و توجه به بخش های مختلف سند تحول آموزش و پرورش و توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

لزوم توجه به تفاوت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیستی در نقاط مختلف کشور و ارائه استانداردهای استانی بنا بر موقعیت اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه نیز در این جلسه مطرح شد.

جمع آوری بخشنامه‌های ابلاغی در راستای یادآوری قانون و تجمیع بخشنامه‌ها با توجه به شاخص‌های موجود در مسیر توسعه و بهبود شرایط حاکم بر عرصه پوشاک مدارس از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

true برچسب ها : مدارس کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد کتب درسی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان

عباس عزت آبادی پور گفت:با توجه به رشد چشمگیر جمعیت شهرستان سیرجان شرکت‌های معدنی و صنعتی و مراکز تولیدی و اقتصادی یاری رسان ما در ساخت مدارس باشند. 

وی افزود :ساخت ۱۱ مدرسه جدید به مساحت بیش از۷هزار  مترمربع و ۲۷ مدرسه در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی ۴۰ الی ۷۰ درصد با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و حمایت مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان سیرجان درحال انجام است.

وی بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی و ساخت ۲ چمن مصنوعی و چندین کلاس درس ورزش و انجام کف پوش سالن ورزشی، ساخت و تعمیر ۱۲ در ۱۲ مدرسه و سرویس بهداشتی در ۹ مدرسه در حال انجام است.

مدیر آموزش و پرورش سیرجان افزود:راه اندازی ۲ هنرستان هنر‌های زیبا و شهید نصیری لاری و ۲ هنرستان دیگر در آستانه راه اندازی با عنوان هنر‌های تجسمی و فنی و حرفه ای، اضافه شدن ۲ رشته جدید ایمنی و آتش نشانی و بهیاری در برخی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان سیرجان، کسب نزدیک به چهل رتبه برتر کشوری و استانی در جشنواره‌های علمی و پژوهشی، کسب ۲ مدال نقره و برنز کشوری در المپیاد‌های علمی در رشته کامپیوتر و اقتصاد، کسب ۹ رتبه تک رقمی، ۲۹ رتبه ۲ رقمی و افزایش چشمگیر رتبه‌های ۳ رقمی در کنکور سراسری نظری و فنی و حرفه‌ای از نتیجه تلاش همکاران و دانش آموزان آموزش و پرورش شهرستان سیرجان است.

عزت آبادی پور تصریح کرد: با توجه به رشد چشمگیر جمعیت شهرستان سیرجان، یک خواهش از شرکت‌های معدنی و صنعتی و مراکز تولید و اقتصادی با در نظر گرفته شدن مسئولیت‌های اجتماعی و با توجه به رشد قابل توجه جمعیت دانش آموزی به ویژه پایه اول ابتدایی و در نظر گرفتن اینکه در صورت ساخت و افتتاح ۶ مدرسه در هر سال وضعیت کنونی مدارس حفظ می‌شوند و نیز وجود استعداد‌های فراوان در زمینه‌های متعدد علمی ورزشی و مهارتی دانش آموزان نسبت به ساخت و تجهیز مدارس اماکن ورزشی و مراکز علمی و پژوهشی یاریگر و یاری رسان ما باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی