Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@00:31:23 GMT

تعادل بین حقوق بیمار و پزشک باید برقرار شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۶۴۶۲

تعادل بین حقوق بیمار و پزشک باید برقرار شود

خبرگزاری شبستان: معاون حقوق بشر وزیر دادگستری گفت: تعادل بین حقوق بیمار و پزشک از جمله ضعف در قوانین است که باید برقرار و اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمود عباسی، معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در کنگره بین المللی حقوق سلامت با اشاره به اهمیت رعایت حقوق سلامتی مردم اظهارداشت: یکی از حقوق مردم در هر جامعه توجه به نیازها و حقوق قانونی آن ها نسبت به تامین سلامت جسم و روح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در حوزه سلامت در کشور ایران با نقض قوانین و یا آشفتگی روبرو هستیم که باید این قوانین در مجلس شورای اسلامی اصلاح و به صورت کامل اجرایی شود تا اینکه یهچ یک از حقوق مردم در حوزه سلامت و بهداشت نقض نشود و در حوزه درمان هم پزشک و بیمار حقوقشان ادا شود.

 

عباسی با اشاره به اینکه قانون در اخذ رضایت پیش از عمل بیماران دچار نقض است، تصریح کرد: در حال حاضر اصلاح این موضوع باید مورد توجه و نظریه پردازی قرار گیرد تا اینکه حقوق بیمار حفظ و پزشکان حق و حقوق آن ها را ادا کنند.

 

وی ادامه داد: نقض قانونی در پرونده پزشکی مصداق بارز مشکلات قانونی است که حقوق بیمار در برخی از موارد مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته و تعدلی در این خصوص انجام نگرفته است.

 

معاون حقوق بشر وزیر دادگستری حمایت از بیماران خاص را مهم خواند و گفت: در این همایش به ابعاد مختلف نیازهای بیماران و مردم جامعه در حوزه بهداشت و درمان بررسی می شود که با همکاری نمایندگان مجلس اصلاح قوانین صورت می گیرد تا اینکه حوزه سلامت و بهداشت مورد توجه باشد.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: نظارت مستمر و تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایتمندی مردم در حوزه آرد و نان در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش آرد و نان در سفره مردم، اظهار کرد: از ابتدای شروع به‌کار در فرمانداری شاهد مراجعات مکرر مردمی در خصوص اعلام نارضایتی از فعالیت نانوایی سطح شهرستان بودیم که با توجه به اهمیت موضوع اقدام در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت بالا بردن دانش فنی خبازان در چندین مرحله با پیگیری انجام شده نسبت به پشتیبانی قانونی درخصوص آرد اقدام شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ادامه داد: به کارگروه آرد و نان شهرستان تکلیف کردیم تیمی متشکل از دبیر کارگروه و نمایندگان صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و بهداشت به منظور نظارت و بازرسی های مستمر تشکیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بشدت با متخلفان برخوردهای قانونی صورت پذیرد چراکه تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایت‌مندی مردم در اولویت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است