Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@13:42:00 GMT

وجود 9 منطقه نمونه گردشگری در سوادکوه

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۹۷۳۳

وجود 9 منطقه نمونه گردشگری در سوادکوه

فرماندار سوادکوه از وجود 9 منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سوادکوه آنلاین، عبدالجواد توحیدی‌مقدم در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه که در روستای «ورسک» برگزار شد با اشاره به اینکه نباید بخشی‌نگری داشته باشیم، اظهار کرد: موضوع جلسه شورای اداری با حضور مدیرکل راه آهن شمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری درباره توسعه شهرستان سوادکوه با محوریت گردشگری و توسعه روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری همایش توسعه شهرستان سوادکوه با محوریت گردشگری که سال گذشته برگزار‌شد، شاهد نگاه ویژه‌تر به سوادکوه هستیم.

فرماندار سوادکوه افزود: اجرایی‌شدن طرح‌های گردشگری زمان‌بر است و برای بهبود شرایط باید تلاش‌شود.

توحیدی‌مقدم با بیان اینکه توسعه باید با توجه به آمایش سرزمینی اجرایی‌شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های مختلف، مردم را تشویق کنیم که به جای توجه به پشتیبانی‌های یارانه‌ای به فکر کسب و تقویت مهارت‌های در‌آمدی باشند.

وی با اشاره به اینکه بر‌طبق آمار جهانی، ایران از نظر دارا‌بودن جاذبه‎های باستانی، رتبه دهم و از نظر جاذبه‌های طبیعی، رتبه پنجم جهانی را دارد، گفت: شهرستان سوادکوه، کلکسیونی از مجموعه استعداد‌های مختلف 7 اثر سوادکوه، ثبت ملی است و برای 22 نفر موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری صادر‌شد و 9 منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان وجود‌دارد و برای 80 واحد خانه‌مسافر هم پروانه فعالیت صادر‌شد.

فرماندار سوادکوه به وجود 17 واحد پذیرایی در شهرستان سوادکوه و لزوم ارتقای کیفیت آن واحد‌ها اشاره کرد و از فعالیت 5 واحد صنایع‌دستی و بیمه 130 نفر در آن خبر‌داد و افزود: به صورت میانگین یک ‌تور گردشگری از استان‌های دیگر به شهرستان سوادکوه وارد می‌شوند و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سوادکوه برای سال 1394مبلغ 200 میلیون تومان، برای سال 1395 مبلغ 400 میلیون‌تومان و برای امسال هم مبلغ نزدیک به یک میلیارد‌تومان برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر گرفته‌شد و انتظار داریم که مناطق گردشگری شهرستان سوادکوه به صورت ویژه نگاه‌ شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کیت‌های استخراج DNA، درباره طراحی این کیت‌ها توضیح داد: این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوانزا قابل استفاده است.

وی ادامه داد: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، درباره ضرورت ساخت چنین کیت‌هایی، گفت: تا قبل از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم.

وی ادامه داد: این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا پنج هزار واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته نانوشیمی اضافه کرد: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تجلیل از ۱۶ معلم ماندگار در استان یزد
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند