Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در ابتدای این نشست که در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، دکتر "حجت الله ابراهیمیان" معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، انتخاب روز 25 آذر ماه به عنوان روز پژوهش از سوی شورای فرهنگی عمومی را  اقدامی فرخنده و مبارک بر شمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش نیاز حرکت ما در معاونت پژوهشی خطوط ترسیم شده نظام، بیانات مقام معظم رهبری، رهنمودهای ریاست دانشگاه،  قانون اساسی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..است، گزارشی از فعالیتهای مختلف این معاونت پژوهشی ارائه کرد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین دکتر "محمد حسین مختاری" رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ضمن قدردانی از فعالیتهای تقریبی شخصیتهایی چون آیت الله تسخیری رئیس شورای عالی مجمع تقریب، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب، حجت السلام و المسلمین دکتر بی آزار شیرازی، مولوی نذیر احمد سلامی و ... گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی این ظرفیت را دارد که در تحول علوم انسانی و بومی سازی آن که از مطالبات مقام معظم رهبری است، گامهای مهمی بردارد.

وی ادامه داد: می توان از اندیشه های ارزشمند اساتید و روشنفکران این دانشگاه در تولید ایده ها و افکار نوین در بخش آکادمیک بهره برد.

دکتر مختاری افزود: امروز بر خلاف گذشته، در دنیا و حتی در جهان غرب به دنبال تقارب علم و دین هستند و به این سمت و سو پیش می روند، دانشگاه مذاهب هم این ظریفت را دارد تا در این زمینه به سمت رشته ها، موضوعات و ایده ای جدید پیش برود و نقش مهمی در تنویر افکار جامعه داشته باشد و همچنین پاسخگوی بخشی از نیازهای آن باشد.

در این مراسم ضمن تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه مذاهب اسلامی از چهار اثر پژوهشی دانشگاه از جمله کتابهای "الجامع لشرحي التجرید" اثر حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه و "ما استدل به الحنفية من آثار صهر ختم البرية" اثر مولوی محمد اسحاق مدنی استاد دانشگاه مذاهب اسلامی رونمایی شد.

در نشست هفته پژوهش همچنین  از دو کتاب حجت‌الاسلام و المسلمین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با عنوان «درآمدی بر مبانی وحدت اسلامی؛ فرصت ها و چالش ها و «درآمدی بر سبک زندگی از منظر اسلام» و نیز منشور اخلاق پژوهش دانشگاه و وبسایت جدید آن رونمایی شد.

تجلیل از اعضای هیأت علمی، استادان مدعو و دانشجویان نمونه پژوهشگر، رونمایی از محصولات پژوهشی و معرفی کارمندان پژوهشگر برگزیده از دیگر بخش های این برنامه  بود.

تهیه و تنظیم خبر: زهرا غلامی

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به‌مناسبت روز معلم ویژه‌برنامه استاد فلسفه و غرب‌شناس برجسته، دکتر کریم مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود.

در این مراسم از کتابخانه تخصصی فلسفه و غرب‌شناسی به همراه ۲۰ جلد از آثار انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی به‌عمل می‌آید.

همچنین طبق برنامه در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

این همایش دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۲ در تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089680 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی