Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی عابدزاده امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه حمل و نقل اظهار داشت: آزادسازی نرخ‌های خدمات حمل و نقل هوایی انجام و موجب افزایش خدمات و ارتقای کیفیت در این مدل حمل و نقلی شده است. 

وی ادامه داد: در سال قبل با وجود عدم افزایش صندلی ناوگان با رشد ۱۹ درصدی در جابجایی مسافران داخلی مواجه بودیم. 

رئیس سازمان هواپیمایی اضافه کرد: از نقاط قوت حمل و نقل هوایی، بازار داخلی است و از شرکت‌ها می‌خواهیم که سیستم‌های روز را آنالیز کرده و در دستورکار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عابدزاده ادامه داد: سرمایه‌گذاران واقعی در حال ورود به صنعت هوایی هستند. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تعیین تکلیف فاینانسرهای هواپیماهای هما اظهار داشت: تلاش‌هایی از بازارهای بین‌المللی انجام شد و ایران‌ایر مذاکراتی نیز انجام داد، همچنین با ۳ کمپانی سازنده ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر مذاکراتی انجام و مقرر شد این ۳ کمپانی هر کدام تعدادی از هواپیماها را فاینانس کنند. 

عابدزاده گفت: هم‌اکنون ایران‌ایر در حال مذاکره است تا از منابع فاینانس این شرکت‌ها طبق قرارداد استفاده کند. 

* فعالیت دو شرکت هواپیمایی جدید تا چهار ماه آینده

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر تأسیس شرکت دنا بابت پیگیری تأمین مالی گفت: شرکت دنا یک شرکت هواپیمایی است و از ما مجوز AOC و موافقت اصولی را گرفته است و تا چهار ماه آینده ۲ شرکت هواپیمایی که از ما مجوز گرفته‌اند، فعالیت خود را آغاز می‌کند. 

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی دنا هیچ ارتباطی با شرکت هواپیمایی معراج ندارد، اما این رایج است که شرکت‌ها از خدمات یکدیگر استفاده می‌کنند. 

* مذاکرات با بوئینگ ادامه دارد

رئیس سازمان هواپیمایی گفت:‌ از زمانی که ترامپ بر سر کار آمد، مدام در مورد قرارداد هواپیماها صحبت‌هایی داشته است، اما چیزی که بخواهد موجب نگرانی برای ما و هما باشد وجود ندارد و تجربه‌ای که داریم، چرخ‌های صنعت متوقف نمی‌شود. 

رئیس سازمان هواپیمایی درباره کفایت سرمایه ایرلاین‌ها بیان کرد: برخی شرکت‌ها به رقم کفایت سرمایه مورد تأکید سازمان هواپیمایی رسیده‌اند و برخی نیز هنوز نرسیده‌اند که ارزیابی اسناد آنها مثبت است، اما به تدریج به کفایت سرمایه نزدیک می‌شود. 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مهلت کفایت سرمایه برای ایرلاین‌ها منقضی شده است، گفت: این درست است اما نمی‌توانیم شرکتی را که ۲۰ سال فعالیت دارد و از نظر کفایت سرمایه در شرایط مناسبی قرار دارد، تعطیل کنیم. 

* فراموش کنید پرواز تأخیر نداشته باشد

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه تأخیر جزو حمل و نقل هوایی است، گفت: در همین کشور آمریکا که تکنولوژی، قطعه و فرودگاه با تجهیزات کامل را دراختیار دارند، در سال گذشته ۲۰ درصد پروازها تأخیر داشته است. 

وی تأکید کرد: فراموش کنید پرواز تأخیر نداشته باشد و تأخیرات پروازی به صفر نمی‌رسد. 

عابدزاده گفت: از سوی دیگر، متوسط عمر ناوگان ما ۲۳ سال است، اما در همین کشور آمریکا متوسط سن ناوگان ۵ تا ۶ سال است و با این وجود ۲۰ درصد پروازها دچار تأخیر در سال گذشته شده است. 

رئیس سازمان هواپیمایی همچنین در خصوص تهدیدات کنگره آمریکا در مورد قراردادهای بوئینگ گفت: قرارداد تجاری در خصوص خرید هواپیماها از ابتدای توافق محرمانه استف دو طرف اجازه افشای شرایط فروش را ندارند و قطعاً ما نیز این کار را انجام نمی‌دهیم و اگر آمریکا چنین کاری را انجام دهد، خلاف قانون عمل کرده است. 

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست