Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از راشاتودی، مجله فرانسوی لوپوان با انتشار تصویری از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بر روی جلد خود و با عنوان «شاهزاده ای که می تواند همه چیز را تغییر دهد» به بررسی اصلاحات اخیر در عربستان پرداخت.

ایران آنلاین /این مجله در دو گزارش به بررسی تغییرات اخیر در عربستان از زمان ولیعهدی محمد بن سلمان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجله در یکی از گزارش‌های خود نوشت: سرزمین عربستان در شش ماه گذشته، یعنی از زمانی که محمد بن سلمان، ولیعهدی را در این کشور عهده‌دار شده، شاهد نوعی تغییرات بوده است.

---

 

این مجله در ادامه نوشت: به نظر می رسد این شاهزاده جوان که 32 سال دارد، به دنبال از بین بردن افکار افراط‌گرایانه در این کشور ثروتمند است و می خواهد تغییرات اجتماعی همه جانبه ای را به انجام برساند که این مسأله با تصمیم تاریخی در خصوص رانندگی زنان، افتتاح سینما پس از دهه ها بسته بودن و محروم بودن این کشور از هنر هفتم کلید خورد. همچنانکه طرح های اقتصادی شاهزاده جوان همانند طرح های اجتماعی این کشور به دنبال رهایی عربستان از وابستگی به نفت است.

این مجله فرانسوی در ادامه هشدار داده است عجله شاهزاده سعودی برای انجام تمامی این طرح ها به یکباره، می تواند تنش های گسترده ای را در کشوری که دهه ها زندگی سنتی را تجربه کرده، ایجاد کند.

این مجله در گزارش دیگر خود به بررسی کمپینی که ریاض به سرکردگی محمد بن سلمان برای مبارزه با فساد به راه انداخته و دامن شماری از مسئولان، شاهزاده ها و تاجران سرشناس را در عربستان گرفته، پرداخته است.

مجله لوپوان در این گزارش فاش کرده است که پس از کمپین مبارزه با فساد در ریاض، پاریس تحقیقات در خصوص شبکه های جدیدی را آغاز کرده که با شاهزاده های بازداشت شده در هتل ریتز کارلتون در ارتباط هستند.

این مجله به نقل از دیپلماتهای فرانسوی می نویسد: پاریس تحقیقات گسترده ای را در خصوص احتمال اینکه شماری از شاهزادگان، مسئولان و تجار بازداشت شده در ریترز کارلتون، شبکه های جدیدی در فرانسه برای قاچاق دارایی هایشان به آنجا درست کرده باشند، تشکیل داده است.

طبق اعلام مجله لوپوان، این تحقیقات رابطه میان رئیس اینستیتوی جهان عرب در پاریس و رئیس اجرایی آن و نیز نایب رئیس شرکت بین المللی هلدینگ سرمایه گذاری که دفاتری در عربستان و فرانسه دارد و نیز برخی شاهزاده های هتل ریلتز کارلتون را نشان می دهد.

گفتنی است اینستیتوی جهان عرب پس از حمله ای که شماری از خبرنگاران مجله شارلی ابدو را هدف قرار داد، 5 میلیون دلار از عربستان دریافت کرد تا چهره اسلام را در پاریس تلطیف کند. / باشگاه خبرنگاران

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • مسی، مسی است و هر کار بخواهد می‌کند!
  • ناکامی شمشیرباز اپه ایران در گرفتن سهمیه المپیک پاریس
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • حذف تلخ عربستان از صعود به المپیک پاریس
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله