Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع فلسطینی احتمال دادند که در نشست عصر امروز رهبران فلسطین علاوه بر اتخاذ تصمیماتی برای تقویت پایداری ساکنان قدس در برابر اشغالگری، درباره عدم پایبندی به توافقنامه‌های پیشین با اسرائیل از جمله توافقنامه اسلو تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، یکی از رهبران برجسته فلسطین در سازمان آزادی بخش فلسطین که چهره‌ای نزدیک به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز هست، اظهار داشت: عباس در نشست عصر امروز(دوشنبه) خواسته‌ها و اقداماتی که در سخنرانی‌اش در کنفرانس فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول مطرح کرد را به تصمیمات تبدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس در سخنرانی‌اش در چهارشنبه گذشته با تاکید بر اینکه باید موضعگیری‌ها و اقدامات سیاسی و اقتصادی در برابر اسرائیل در پیش گرفته شود، از کشورهای جهان خواست در به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمانی که بر نقض اصول و قوانین بین المللی تاکید دارد، تجدیدنظر کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، برای باطل کردن تصمیمات آمریکا در مورد قدس، پیشنویس قطعنامه‌هایی را به شورای امنیت و تمامی نهادهای سازمان ملل و نهادهای دولتی ارائه خواهد کرد.

مسئول فلسطینی که در نشست عصر امروز رهبران فلسطین شرکت خواهد کرد، نیز گفت: عباس در اجرای تمامی اقداماتی که اعلام کرده، جدی است و او هرگز از آنها دست نخواهد کشید حال هزینه این اقدامات هر چقدر هم زیاد باشد.

وی افزود: تاریخ برگزاری نشست شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین که شورای قانون‌گذاری کوچکی و حلقه وصلی میان شورای ملی و کمیته اجرایی سازمان محسوب می‌شود، تعیین خواهد شد.

این رهبر فلسطینی با اشاره به دعوت عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح از حماس و جهاد اسلامی برای شرکت در نشست شورای مرکزی اظهار داشت: نشانه‌های مثبتی از جنبش حماس برای مشارکت با هیاتی سیاسی در این نشست که احتمالا در نیمه اول ماه آتی میلادی برگزار خواهد شد، وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه شرایط نوار غزه پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف نسل‌کشی در این منطقه تغییری نکرده، اعمال تحریم‌هایی بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

آلبانیز اظهار کرد: اسرائیل هنوز با ورود من به اراضی اشغالی جهت انجام وظیفه‌ام مخالفت می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در ادامه گفت: به صدها زخمی و کودک اجازه داده شد بدون داشتن همراه در مصر تحت درمان قرار بگیرند، شرایط بیمارانی که به مصر منتقل شدند، بسیار وحشتناک است.

او افزود: انتقال تجهیزات پزشکی و تخت به غزه به بهانه استفاده حماس از آنها ممنوع است.

این مسوول سازمان ملل در ادامه گفت: هراسی که مردم غزه تجربه می‌کنند، قابل توصیف نیست و شرایط در کرانه باختری نیز روبه وخامت است.

آلبانیز تاکید کرد: سازمان ملل باید مسوولیت‌های انسانی خود را بر عهده گرفته و امنیت را برای آوارگان تامین کند.

او با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی بر اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین