Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرشاسبی روند حل شدن موضوع باشگاه پرسپولیس با ریزه اسپور را شرح داد.

طرفداری- حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست باشگاه پرسپولیس معتقد است اگر رسانه‌ها نباشد، ورزشی نیز نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا گرشاسبی در پایان نشست امروز هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:

اعتقاد داریم اگر رسانه‌ها نباشند، ورزشی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اخبار، هشدارها و تذکرات به ما مدیران از سوی شما نباشد، قطعاً به بیراهه می‌رویم. من اعتراف می‌کنم بعضی مواقع عمداً پاسخ خبرنگاران را نمی‌دادم، از این جهت که ما پاسخی ویژه برای سؤالات اخیر داشتیم و باید به نتیجه مطلوب می‌رسیدیم تا پاسخگوی خبرنگاران باشیم. نمی‌توانستیم وقتی چیزی قطعی نشده در مورد آن صحبت کنیم.

وی افزود:

در اینجا قبل از هر چیز لازم می‌دانم تشکر ویژه‌ای از اعضای هیئت مدیره که همیشه همراه تیم بوده‌اند، داشته باشم. مطمئناً اگر حمایت آنها نبود باشگاه هیچ وقت موفق نمی‌شد. طبیعی است اگر تضاد و فاصله‌ای بین اعضای هیئت مدیره باشد هیچ وقت تسلی خاطری پیدا نمی‌شد و مدیریت باشگاه نمی‌توانست برنامه‌هایش را پیش ببرد. خیلی مواقع در تیم‌های دیگر می‌بینیم عدم هماهنگی و تضادی که در هیئت مدیره‌هایشان وجود دارد باعث می‌شود شیرازه تیم‌شان از هم بپاشد و در راه نابودی و حتی انحلال قدم برمی‌دارند. در کنار اعضای هیئت مدیره یک دوست عزیز و باتجربه به نام عرب به جمع ما اضافه شده است. او در بخش معاونت مالی و پشتیبانی باشگاه کمک زیادی به ما می‌کند تا کارها سریع‌تر پیش برود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد:

ما در اولین گام سعی کردیم برای باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیریم و خوشحالیم که این اتفاق رخ داد. جا دارد تشکری داشته باشیم از افرادی که در این زمینه به ما کمک زیادی کردند، از وزارت ورزش و شخص وزیر گرفته تا فدراسیون فوتبال و مهدی تاج که تعامل خیلی خوبی بین ما ایجاد شد تا اولین تیمی باشیم که مجوز حرفه‌ای می‌گیریم. البته بدهی‌های زیادی داریم که ما متعهد به پرداخت آن شدیم و من در ادامه رقم‌های آن را تشریح می‌کنم. 

گرشاسبی با اشاره به میزان بدهی‌های این باشگاه گفت:

ما یکسری مطالبات و بدهی‌ها داشتیم که در خصوص موارد مختلف بود و مبلغ آن حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان است. تقریباً 90 درصد از این بدهی را پرداخت کرده‌ایم. یکسری بدهی هم مربوط به کمیته استیناف است که مبلغ آن 3.5 میلیارد تومان است، دیگر بدهی ما مربوط به پرونده‌های تجدیدنظر است که مبلغ آن به چهار میلیارد و 600 میلیون تومان می‌رسد. تمام این بدهی‌ها مربوط به کسانی هست که در باشگاه پرسپولیس یک سال، دو سال، پنج سال و 10 سال و 20 سال زحمت کشیده‌اند و به‌عنوان بازیکن و مربی پرسپولیس از باشگاه طلب دارند. یکسری مربوط به مربیانی است که اوایل انقلاب در پرسپولیس حضور داشتند که باید بدهی تمام آنها پرداخت شود. یکسری بدهی ما هم مربوط به پرونده‌های خارجی است که مبلغ آن به هفت میلیارد می‌رسد که این بدهی‌ را هم باید به نوعی با زمان‌بندی پرداخت کنیم. 

وی افزود:

خوشبختانه ما برای دریافت مجوز حرفه‌ای از این مرحله عبور کردیم و مشکل خاصی وجود ندارد، بحث اصلی باشگاه بحث مهدی طارمی و باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه بود که هم ما و هم طرف ترکیه‌ای در این خصوص شکایت کرده بودیم، طبق مستنداتی که داشتیم حق صددرصد با ما بود، چون مهدی طارمی 26 فروردین با باشگاه پرسپولیس تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده بود، او سپس به ترکیه رفت و دو جلسه تمرینی با ریزه اسپور داشت و دوباره به ایران برگشت و قرارداد اصلی‌اش را هم با ما امضا کرد. کارت ITC او برای پرسپولیس صادر شد، در لیگ برای ما بازی کرد و حتی کارت او در لیگ قهرمانان آسیا نیز تأیید شد و برای ما به میدان رفت. با وجود تمام این مدارک و مستندات ما محکوم شدیم، اما طرف ترکیه‌ای می‌گوید که مستندات ما مصاحبه‌هایی که بود در رسانه‌های داخلی خودتان منتشر شد و آنها ما را با این مدارک محکوم کردند. این مسئله هم گذشت و ما دوباره شکایتی کردیم که در حال پیگیری بودیم، اما برنده باشگاه ریزه اسپور اعلام شده بود و با توجه به اینکه نتیجه نهایی به این شکل اعلام شد ما دیدیم بهترین روش برای کم‌کردن تبعات این رأی تعامل و رفاقت با ریزه اسپوری‌هاست که از این در وارد شدیم.

گرشاسبی در خصوص چگونگی تعامل با مسئولان باشگاه ریزه اسپور گفت:

در سفری که آقای اردوغان نخست وزیر ترکیه به ایران داشت، آقای سلطانی‌فر که باید تشکر ویژه‌ای از او داشته باشم در زمان ناهار این موضوع را با آقای اردوغان مطرح کرده بود و او همان‌جا تلفن خود را برداشته بود و تماسی در این خصوص حاصل کرده و دستور داده بود که نهایت همکاری با پرسپولیس انجام شود. همین مسئله باعث شد که ما به جلسه با مسئولان باشگاه ریزه‌اسپور برویم که مسئول حقوقی و بین‌المللی باشگاه همراه من بود. ما به استانبول ترکیه رفتیم. روزی که رسیدیم جلسه‌ای پنج ساعته با آنها برگزار کردیم و در شروع مباحث آنها از ما خواستند 795 هزار و 500 یورو جریمه را به حساب‌شان واریز کنیم تا شکایت خود را پس بگیرند، صحبت‌ها ادامه داشت و در همان تاریخ آقای روحانی به ترکیه آمد که بنده با آقایان واعظی و حسینی مسئول تشریفات نهاد ریاست جمهوری و همچنین آقای ظریف که در آنجا حضور داشتند و برای جلسه کشورهای اسلامی به ترکیه آمده بودند، صحبت کردند. مسائل و مشکلات را مطرح کردیم و قرار شد آقای ظریف لابه‌لای جلساتی که برگزار می‌شود این موضوع را بار دیگر مطرح کند و به همین دلیل ما 2 روز پرواز‌مان را به تاخیر انداختیم. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد:

ما دوباره با مسئولان باشگاه ریزه اسپور وارد جلسه شدیم و آنها پیشنهاد دادیم ما به جای پرداخت جریمه مهدی طارمی یا علی علیپور را به آنها بدهیم، ما با این موضوع مخالفت کردیم و گفتیم شما کاری کرده‌اید که ما از نقل و انتقالات محروم هستیم و اگر این بازیکنان خودمان را هم بدهیم دیگر حسابی به مشکل می‌خوریم. خوشبختانه در نهایت با خیر و خوشی توافق انجام شد و دیگر قرار نیست جریمه‌ای هم بدهیم و تفاهمنامه‌ای با یکدیگر امضا کردیم که امضای مسئولان حقوقی دو باشگاه در این تفاهمنامه وجود دارد. 

وی با نشان دادن تفاهمنامه به خبرنگاران گفت:

در بندهای این رضایتنامه طرفین بندی را اضافه کردند که شکایت‌ها را از یکدیگر پس بگیرند و متعاقبا نه ما و نه ریزه‌اسپور دیگر شکایتی از یکدیگر نداریم. تنها پیگیری ما موضوع بسته شدن پنجره نقل و انتقالات است و ضمن اینکه علاوه بر اینها ما رضایتی هم در خصوص مهدی طارمی گرفتیم و مسئولان باشگاه ریزه اسپور گفتند ما دیگر در خصوص موضوع طارمی شکایت و پیگیری نداریم. 

گرشاسبی تصریح کرد:

موضوع ریزه‌اسپور اولین خاکریز بود که جلو رفتیم، اما خاکریز اصلی ما فیفاست. برای پیگیری شکایت‌مان در فیفا هم یک وکیل سوئیسی گرفته‌ایم و امیدواریم که پنجره‌های نقل‌وانتقالات باز شود تا بتوانیم مشکلات‌مان در این زمینه را هم برطرف کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در این باره اضافه کرد:

روزی که ما تفاهمنامه را با باشگاه ریزه اسپور امضا کردیم، فردای آن روز آخرین مهلت بود که باشگاه ریزه‌اسپور دفاعیه خود را به فیفا ارسال کند، از این رو قرار شد آنها این کار را انجام ندهند تا محکومیتی برای ما اتفاق نیفتد. در واقع وقتی آنها جوابی به نامه فیفا ندهند یعنی اینکه هیچ اعتراضی ندارند. قرار شد آنها به فیفا نامه بزنند که ما با باشگاه پرسپولیس توافق کرده‌ایم و مشکلی بین ما وجود ندارد. در این قرارداد امضا شده بین طرفین قید شده که باشگاه ریزه اسپور اعلام می‌کند علاوه اینکه شکایت خود را از باشگاه پرسپولیس پس گرفته کمک می‌کند تا محرومیت این باشگاه لغو شود و تاکید می‌کند رضایت کامل از این توافقی که با باشگاه ما انجام داده را دارد، ضمن اینکه در این قرارداد ذکر شده این توافق براساس توافق طرفین بوده است از این رو پرسپولیس می‌تواند توافقنامه را به دادگاه CAS و فیفا بفرستد، ما نیز (باشگاه ریزه اسپور) هیچ ادعایی نداریم و در سایر موارد با باشگاه پرسپولیس توافق کرده‌ایم.

وی در ادامه یادآور شد:

در توافق‌نامه‌ای که به امضا طرفین رسیده است، وکیل اصلی باشگاه ریزه اسپور و علی زکی، قائم مقام این باشگاه آن را امضا کرده‌اند، من و مسئول حقوقی باشگاه نیز از طرف پرسپولیس نامه را امضا کردیم. ما از طرف فیفا پیگیر ماجرا هستیم و به آنها اعلام کرده‌ایم که همه چیز بین ما و باشگاه ترکیه‌ای حل شده است و امیدواریم که فیفا کاسه داغ‌تر از آش نشود و با لغو محرومیت‌مان بتوانیم برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا تیم خود را تقویت کنیم. ضمن اینکه ما در قبال جریمه‌ای که شده‌ایم با این توافق‌نامه هیچ پولی پرداخت نخواهیم کرد.

گرشاسبی درباره برنامه‌هایش در باشگاه پرسپولیس نیز عنوان کرد:

ما امروز فردا تکلیف اسپانسر باشگاه را روشن خواهیم کرد، جلسات زیادی در این مورد برگزار شده و امروز در نشست هیئت مدیره مصوب شد که طی امروز و یا فردا تکلیف نهایی اسپانسر باشگاه را مشخص کنیم. امیدواریم که این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد تا مشکلی برای پرداختی به بازیکنان و اعضای کادرفنی نداشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد دیگر اعتراضی از کسی نخواهیم شنید. این حق باشگاه است که شرایط مالی‌اش مناسب باشد و بتواند به تعهداتش در قبال بازیکنان و مربیان عمل کند. بازیکنان هم حق دارند که دنبال حق و حقوق خود باشند، به‌هرحال آنها موفقیت‌های خوبی را برای تیم رقم زده‌اند و وظیفه ماست تا شرایط خوبی را برای آنها فراهم کنیم. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره تمدید قرارداد برانکو نیز اضافه کرد:

توافقات لازم با برانکو انجام شده است و فقط یکسری بدهی‌های گذشته او و دستیاران خارجی‌اش مانده است که آنها را به زودی پرداخت می‌کنیم. انشاالله پس فردا قرارداد برانکو را نهایی خواهیم کرد. 

وی در مورد اینکه بحث موضوع لیست خرید برانکو مطرح شده است، گفت:

بله، در این مورد صحبت شده و لیست برانکو آماده است، اما باید اول منتظر نهایی شدن پرونده محرومیت‌مان باشیم. من قرار است سفری دو روزه به ترکیه داشته باشم، اما شش روز درگیر این پرونده بودم. دوست نداشتم دست خالی برگردم و واقعاً خیلی تلاش کردیم که این توافق انجام شود. خوب نیست که من این حرف را بگویم، اما واقعاً کار بسیار سختی بود. تأکید می‌کنم که نقش ورزش در سیاست بین کشورها خیلی مهم است. بعضی وقت‌ها یک بازی رفت و برگشت ورزشی می‌تواند جنگ بین دو کشور را تمام کند. ما در اینجا جا دارد از هیئت دولت، وزیر ورزش، دکتر ظریف و دکتر واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور که ما را در این مسیر کمک کردند، تشکر کنم. آنها نشان دادند که ورزش چقدر برای دولت اهمیت ویژه‌ای دارد، برای آنها خوشحال کردن 40 میلیون هواداران خیلی اهمیت داشت. 

ادامه دارد ...

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور

استاندار کردستان از مدیران استانی خواست که به برگزاری اردوهای راهیان نور کمک و همراهی لازم داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کنسولگری دمشق، اظهار داشت: امروز رژیم جعلی صهیونیستی 40 هزار نفر انسان مظلوم را به خاک و خون کشانده‌اند و بی‌آبرویی بزرگی ایجاد کرده‌اند.

وی انجام عملیات وعده صادق را مایه خوشحالی و نقطه عطفی دانست و گفت: آثار این اقدام‌ مبارک بعدها مشخص می‌شود. نظم جهانی در حال یک تحول دیگر است، این نظم با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها شکل نمی‌گیرد بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم خاکریزهای ما نه تنها در شهرهای مرزی بانه، مریوان و شلمچه بلکه در دل آمریکا ایجاد و دنیا با جبهه حق آشنا شود، اینها معجزات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دشمنان انقلاب در همه حوزه‌ها از اقتصادی گرفته تا رسانه‌ای ما را تحریم کرده‌اند، در فضای مجازی یک عکس از شهید سلیمانی را بارگذاری و بازنشر دهید، صفحه مجازی بسته خواهد شد که این اوج بی‌آبرویی نظامی که شعار آزادی بیان را مطرح می‌کند، نشان می‌دهد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اهمیت راهیان نور، بر لزوم حمایت و کمک دستگاه‌ها به برگزاری اردوهای راهیان نور تاکید کرد و بیان داشت: دشمنان از تحریم اقتصادی ناامید شده‌اند اما همچنان دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند تا با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم و اگر اردوهای راهیان نور نبود، خیلی عقب‌تر بودیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه برای برخی از برنامه‌ها هزینه‌هایی می‌شود که هیچ خروجی هم نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: تامین یک اتوبوس و یا تقبل کرایه آن برای دستگاه‌ها پول زیاد نمی‌شود که برخی‌ها کم‌کاری می‌کنند.

زارعی‌کوشا با ابراز خرسندی از وجود سردار گشتاسبی در سپاه استان که همه جا ذکر خیرش بر سر زبان‌ها است، یادآور شد: امیدواریم امسال بتوانیم اردوهای راهیان نور را به صورت باشکوه برگزار کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • همه ۵ بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم
  • توقف پرسپولیس برابر سپاهان؛ تیم اوسمار به دومی راضی است!
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • بدقولی دوباره پرسپولیس به گل‌محمدی
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • حذف پرسپولیس را این بازیکن شروع و تمام کرد!
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران