Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رغم وعده 14 ماهه مسئولان در خصوص اعزام متخصص زنان به شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان اما تاکنون هیچ متخصص زنانی به این منطقه اعزام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، شهرستان دلگان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان با جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر جمعیت، پزشک زن و سونوگرافی وجود ندارد، و به علت عدم دسترسی مناسب به پزشک زنان، بانوان این شهرستان با بیشترین مشکلات در حوزه بهداشت و درمان مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود پزشک متخصص زنان در مراکز درمانی و خانه های بهداشت در شهرستان دلگان باعث افزایش بیماری های مربوط به حوزه زنان و نگرانی و گلایه زنان در این شهرستان محروم و دور افتاه در استان سیستان و بلوچستان شده است.

مهران امینی‌فرد معاون سابق درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و رئیس کنونی این دانشکده 13 مهرماه سال گذشته در گفتگو با تسنیم بیان کرده است که متاسفانه یکی از معضلات و مشکلات اساسی ما در بخش بهداشت و درمان شهرستان دلگان نبود یک پزشک متخصص زن در این شهرستان است.

این مسئول گفته بود این امر درمان زنان دلگان را به ویژه در بحث بیماری‌های خاص زنان با مشکل مواجه کردی و موجب نارضایتی مردم شهرستان شده است.

به گفته این مسئول در چند سال اخیر به دلیل بی‌توجهی به بیماری‌های زنان، مشکلات متعددی برای بانوان کشور و به ویژه زنان سیستان و بلوچستان به وجود آمده که نیازمند پیشگیری و درمان به موقع دارد و باید بیشتر به این امر توجه شود.

امینی فرد در آن مصاحبه بیان کرده بود که نبود پزشک متخصص زن و تکمیل نشدن بیمارستان در دلگان باعث بروز مشکلات جدی برای مردم شهرستان شده و در این راستا با پیگیری‌های انجام شده قرار است تا در دو هفته آینده این موضوع به سرانجام مطلوب برسد و یک پزشک متخصص زن به شهرستان اعزام شود.

اما با گذشت نزدیک به15 ماه از آن مصاحبه رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، نه تنها متخصص زنان و زایمان به شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان اعزام نشده است بلکه مرکز درمان بستر این منطقه که بر اساس وعده وزیر بهداشت در 19 آذرماه سال گذشته در جمع مردم دلگان باید این مرکز درمان بستر در خرداد ماه 96 افتتاح می شد، ولی هنوز راه اندازی نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه شهر دلگان در دیدار 20 آذر ماه سال 95 با وزیر بهداشت در شهرستان دلگان گفته بود نه تنها هیچ پزشک متخصصی در این منطقه محروم وجود ندارد بلکه پزشک زنان و زایمان هم نیست و زنان مجبور هستند به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

 امام جمعه شهر دلگان همچنین گفته است این خود موجب هزینه های زیادی برای بیماران زن و خانواده های آنان می شود.

امام جمعه شهر دلگان معتقد است برخی از این بیماران به دلیل فقر و تنگدستی توان پرداخت هزینه های سفر به این شهرها را ندارند و برخی از این افراد بخاطر بیماری جان خود را از دست می دهند.

هر چند موضوع سلامت و بهداشت زنان که به عنوان رکن اصلی خانواده هستند، باید در دستور کار مسئولان این حوزه قرار گیرد اما این موضوع در شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان شاید برای مسئولان وزارت بهداشت و درمان از اهمیت آنچنانی برخوردار نباشد و باید گفت که بهداشت و سلامت زنان در این استان حلقه مفقوده مسئولان امر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمد رضا علیمرادی گفت: در پی بارش‌های فرا نرمال در جنوب استان، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و همچنین سرریز شدن سد‌های جنوب استان شاهد جا‌بجایی گونه تمساح از مناطق زیست طبیعی به سایر نقاط هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در ادامه گشت و کنترل‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار و همچنین در پی دریافت گزارش‌های مردمی دوستداران محیط زیست مبنی بر وجود تمساح، مامورین اجرایی پاسگاه‌های محیط بانی نگور و درگس اقدام به جاجایی این گونه‌ها کردند.
محمدرضا علیمرادی تصریح کرد: در روز‌های اخیر این سومین گونه تمساح است که از زیستگاه‌های طبیعی خارج شده که پس از بیومتری و اطمینان از سلامتی در زیستگاه اصلی و امن منطقه حفاظت شده باهوکلات رهاسازی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درجنوب استان خواست: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر