Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير امورخارجه کشورمان گفت : ايران ، جمهوري آذربايجان و ترکيه مسائل مربوط به حوزه هاي مختلف شامل مشورت هاي سياسي ، مقابله با تروريسم و همکاري هاي اقتصادي را بصورت سه جانبه دنبال مي کنند.
به گزارش پايگاه اطلاع راني دولت ،محمد جواد ظريف ، که براي شرکت درنشست سه جانبه وزيران امور خارجه ايران ، جمهوري آذربايجان و ترکيه به جمهوري آذربايجان سفر کرده است، سه شنبه شب در جريان بازديد از ساختمان بازسازي شده سفارت کشورمان در باکو در جمع خبرنگاران ، اظهار داشت : اين پنجمين نشست از سلسله نشست هاي وزراي خارجي سه کشور همسايه است ، نشست چهارم در ايران و نشست سوم نيز در ترکيه برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: برگزاري اين نشست هاي يک ابتکار خيلي خوبي است ، چرا که زمينه هاي بسيار زيادي براي همکاري بين سه کشور در حوزهاي صنعتي ، بانکي تجاري وجود دارد.
وي در مورد محور مذاکرات وزيران خارجه سه کشور ايران ، جمهوري آذربايجان و ترکيه در نشست روز چهارشنبه گفت : مشورت هاي سياسي و همکاري تجاري، اقتصادي و بانکي بين سه کشور در دستور کار نشست سه جانبه فردا است .
ظريف درادامه افزود: از فرصت حضور در باکو استفاده کرديم و به ديدار رئيس جمهوري آذربايجان رفتم و با آقاي علي اف ديدار خوبي داشتيم و آخرين تحولات روابط دو جانبه را بررسي کرديم .
وي با يادآوري اينکه در يک ماه اخير اين دومين سفر من به جمهوري آذربايجان است ،افزود: در اين فاصله رئيسان جمهوري دو کشور در استانبول و در حاشيه کنفرانس سران کشورهاي اسلامي با يکديگر ديدار کردند .
ظريف با اشاره به اينکه در طول رياست جمهوري آقاي روحاني ، روساي جمهوري دو کشور 10 بار با يکديگر ديدار کرده اند که نشان دهنده گسترش بي سابقه روابط بين ايران و کشور همسايه ، برادر و هم کيش ما جمهوري آذربايجان است .
وزير امور خارجه کشورمان گفت : دو کشور زمينه هاي خوبي براي همکاري دارند که کريدور شمال - جنوب و اتصال ريلي دو کشور يکي از آنها است که درنشست آتي کميسيون مشترک اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان آخرين تصميمات در بخش راه آهن دو کشور از نظر تامين مالي گرفته خواهد شد .
ظريف گفت : ايران در حوزه هاي مختلف ديگر مانند حوزه درياي خزر با جمهوري آذربايجان همکاري نزديکي داريم و امشب بحث خوبي آقاي علي اف داشتيم که اميدواريم در آينده نزديک بتوانيم همه اين بحث ها را نهايي کنيم.
جواد جهانگيرزاده ، سفير جمهوري اسلامي ايران در باکو ، وزير امور خارجه کشورمان را در ديدار با رئيس جمهوري آذربايجان همراهمي مي کرد.
نشست سه جانبه فردا چهارشنبه با حضور وزير امورخارجه کشورمان و «المار محمدياراف» وزيرخارجه جمهوري آذربايجان و « مولود چاوش اوغلو» وزير خارجه ترکيه برگزار مي شود
وزيرامورخارجه کشورمان امشب با حضور در ساختمان سفارت جمهوري اسلامي ايران در جمهوري آذربايجان از بخش هاي مختلف ساختمان بازسازي شده اين ساختمان بازديد کرد.
اين ساختمان که قدمت آن به بيش از 100 سال مي رسد و از بناهاي قديمي شهر باکو به شمار مي رود و در بخش مرکزي اين شهر واقع شده است ، طي هفت ماه به گونه اي بازسازي شده که ضمن حفظ قدمت و نمادهاي تاريخي ، کارکردهاي يک ساختمان اداري امروزي نيز داشته باشد .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها



به گزارش خبرگزاری صداوسیما عباس علی‌آبادی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

رویداد‌های مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملاً به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند