Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:08:01 GMT

تحقق امنیت و آرامش در سایه رعایت عفاف و حجاب

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۹۰۹۹

تحقق امنیت و آرامش در سایه رعایت عفاف و حجاب

قزوین- در بازار کنونی مد و لباس غربی که در خیابان های شهرهای کشور از جمله استان قزوین جولان می دهد، پوشش لباس به سبک ایرانی اسلامی و رعایت عفاف و حجاب باید به طور جدی مد نظر قرارگیرد.

خبرگزاری مهر- گروه استانها، رقیه کشاورز: عفاف وحجاب از مهم ترین موضوعاتی است که از گذشته تاریخ همواره با ذات و درون انسان همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش و اهمیت عفاف و حجاب را در جایی می توان به خوبی احساس کرد که آیات و روایات بسیاری درباره رعایت این اصل، نسل به نسل به انسان منتقل شده که البته با جایگیری الگوهای نادرست در جامعه، اصل و اساس این موضوع رو به فراموشی است.

عفاف و حجاب و پوشش هر فرد در جامعه نشان‌ دهنده سطح فرهنگ آن شخص است و می‌توان گفت حجاب بطور ذاتی یک امر فرهنگی بوده و به مسئله حجاب در تمام ادیان دینی قبل از اسلام توجه ویژه‌ای شده و در رابطه با اهمیت آن سخنان زیادی بیان شده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل رعایت حجاب و عفاف، ایجاد امنیت روانی و حفظ سلامت اخلاقی برای بانوان جامعه است و بانویی که در جامعه دارای حجاب باشد معمولا مورد طمع قرار نمی‌گیرد.

می‌توان گفت پوشیدگی زنان در اجتماع سد محکمی در برابر زیاده خواهی ها و وسوسه‌های شیطانی است؛ مقایسه آمار جنایات جنسی نشان می‌دهد که زنان محجبه نقش مؤثری در کاهش مفاسد و جنایات جنسی در جامعه دارند و همچنین بزرگان دین و شهدا وصایای متعددی در رابطه با رعایت حجاب و عفاف توسط بانوان در جامعه داشته‌اند و بانوان را به رعایت حجاب در جامعه دعوت کرده‌اند.

رعایت عفاف و حجاب، برگرفته از ذات انسان

شهیدان با سفارش در وصیت نامه های خود نیز به خوبی ارزش و اهمیت عفاف و حجاب را برای انسان به یادگار گذاشته اند و اگر گذری به وصیت های این بزرگان داشته باشیم برخی از شهیدان، حفظ حجاب در برابر نامحرمان و زیاده خواهان را کوبنده تر از خون خود یاد می کنند.

با این اوصاف بیان شده، امروزه عده‌ای از افراد و بانوان از حجاب فراری‌اند و متأسفانه این تغییر نگرش در بین بانوان و افراد موجب بروز مشکلات متعدد در جامعه شده است و در بیشتر مواقع افرادی که به پوشش نامناسب بانوان و حتی برخی از آقایان واکنش نشان می‌دهند با جملاتی از جمله «نوع پوشش و حجاب من به کسی ربطی ندارد» یا «اگر ما نخواهیم حجاب را رعایت کنیم باید چه کسی را ببینیم؟» و امثال آن روبرو می‌شوند.

دور ماندن انسان ازاصل رعایت عفاف و حجاب در دنیای امروز ریشه درعوامل مختلفی دارد که شاید یکی از این عوامل، کوتاهی در معرفی ابعاد شخصیتی اهل بیت (ع) از جمله حضرت زهرا(س) و آموزه های دینی است.

تحقق امنیت و آرامش در سایه رعایت عفاف و حجاب

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در این باره ضمن اشاره به ارزش و اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت:عفاف و حجاب برای تمام اقشار جامعه دارای اهمیت ویژه بوده و برای بانوان به دلیل جاذبه بیشتر آنها نسبت به مردان، تأکید بیشتری شده است.

حجت الاسلام علی عباسی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب برای بانوان و مردان از نظر اسلام مشترک و لازم است، بیان کرد: رعایت حجاب، به منظور ایجاد امنیت فکری، روحی، روانی و امنیت اجتماعی صورت می گیرد زیرا در جایی که حجاب توسط بانویی رعایت شود، آن زن از آسیب ها در امان مانده و می تواند در اجتماع موفق تر باشد.
 
وی گفت: انسان با امنیت مناسب می تواند فعالیت های خود را در جامعه انجام دهد و نعمت امنیت، از نعمت های بزرگی بوده که خداوند به انسان عطا کرده است.

حجت الاسلام عباسی ضمن بررسی علت ترویج بدحجابی در استان قزوین خاطرنشان کرد: از عوامل تأثیرگذار در ترویج بدحجابی می توان به استفاده از فضای مجازی، سفرهای خارجی و ورود گردشگران خارجی به کشور اشاره کرد زیرا ارتباط با این فضاها دستاوردهای نامطلوبی از جمله بدحجابی را به همراه داشته است.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: دسترسی به فضای مجازی آسان است چرا که به راحتی و با دسترسی به تلفن همراه می توان با دنیا ارتباط برقرار و از آن الگوبرداری کرد.

وی پوشیدن لباس های پاره در سطح خیابان ها را از جمله نمونه های بارز بدحجابی عنوان کرد و یادآورشد: چنین پوشش هایی به دور از فرهنگ ایرانی و اسلامی و برگرفته از الگوهای غربی است.

عباسی ضمن ارائه راهکارهایی برای ترویج عفاف و حجاب گفت: تشویق به احیای امر به معروف و نهی از منکر، استفاده از سایت های معتبر در فضای مجازی و ارتباط با متخصصان در این خصوص و رعایت عفاف و حجاب در ادارات از جمله این راهکارهاست.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: وضعیت این استان در حوزه عفاف و حجاب مناسب و مطلوب نیست و این وضعیت را نمی توان با گذشته مقایسه کرد.

به گزارش مهر، ارزش و اهمیت عفاف و حجاب به اندازه ای بوده که بنیادهای مختلفی از جمله بنیاد عفاف و حجاب در این زمینه تشکیل شده است.

دبیر بنیاد عفاف وحجاب استان قزوین هم در گفتگو با خبرنگار مهر گزارشی از وضعیت عفاف و حجاب این استان ارائه کرد و اظهار داشت: براساس شواهد، معضل کاهش پوشش عفیفانه در استان قزوین رو به افزایش است و در برخی از حوزه ها به دلیل نبود فعالیت های فرهنگی و اولویت ندادن به موضوع فرهنگ نسبت به سایر موضوعات، دچار رخنه فرهنگی هستیم.

فاطمه محمدبیگی گفت: تبیین ارزش های دینی، انسانی و احکام دینی در برابر ارزش ها و اهداف دشمن که هدف آن استفاده از جنگ نرم است در کشور با سرعت کمتری پیش می رود؛ در حوزه عفاف و حجاب باید به صورت اورژانسی اقدام کنیم و تدابیری را در پیش بگیریم.

وی افزود: سطح پوشش افراد، نموداری از تفکر و عقاید انسان محسوب می شود و در سطح کشور و استان قزوین افراد با سلیقه های مختلفی وجود دارند که به برخی از آنها احکام، قوانین دین اسلام از جمله مزایای پوشش عفیفانه آموزش داده شده و به برخی هم آموزش داده نشده است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین تصریح کرد:برای ترویج فرهنگ عفاف وحجاب و آموزشهای مربوط به آن می توان از ظرفیت بسترهای آموزشی از جمله مدارس، مؤسسات و فضاهای فرهنگی استفاده کرد.

محمدبیگی یادآورشد: در حوزه عفاف و حجاب نیازمند یک نوع مهندسی فرهنگی و عملی و برنامه های راهبردی هستیم که این برنامه ها می تواند آموزش های مختلفی را در حوزه عفاف و حجاب در بر گیرد.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت سایر نهادها از جمله ارگان هایی که محصولات فرهنگی را تولید می کنند نیز برای ترویج عفاف و حجاب استفاده کرد.

حجاب حصار امنی برای دختران است

بانوی جوان ۲۴ ساله قزوینی ضمن همراهی خبرنگار مهر در این گزارش برای گفت وگو بیان کرد: از زمانی که به رعایت حجاب و عفاف روی آورده ام، یک آرامش واقعی را در وجودم احساس می کنم و این آرامش به خوبی در تمام مراحل زندگیم قابل لمس است.

محدثه بابایی تصریح کرد: در گذشته که چادر سر نمی کردم در مسیر بازگشت مدرسه به منزل، مورد مزاحمت پسرانی که در مسیر بودند قرار می گرفتم؛ در آن زمان و بعد از گذشت یک ماه که حجاب گرفتم دیگر خبری از مزاحمت ها نیست.

وی افزود: حجاب یک نوع محدودیت است اما نه آن محدودیتی که نسبت به آن تعبیر اشتباهی می شود؛ رعایت حجاب محدودیتی برای نامحرمان و جلوگیری از ورود آنها به حریم امن بانوان است.

بانوی جوان قزوینی بیان کرد: زمانی که حجابم را رعایت می کنم در امنیت و آرامش هستم و با بی حجابی و با نداشتن پوشش و حجاب، معنای آزادی برایم بی معنی می شود.

باید پذیرفت، حجاب همچون صدفی است که وجود انسان را ارزشمند می کند، فراموش نکنیم رعایت عفاف و حجاب تنها برای بانوان نیست و مردان نیز باید زندگی عفیفانه را با الگوگیری از زندگی ائمه اطهار سرلوحه خود قرار دهند تا جامعه سالم شود.

رعایت نکردن حجاب و عفاف در جامعه امروز به مانند یک کشتی در دریاست که اگر گوشه ای از آن شکافته شود، تمام سرنشینان آن در آب غرق خواهند شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم حضور یافت و با اهدای گل به کارکنان این فرماندهی حمایت و قدردانی خود را از اقدام پلیس در اجرای طرح نور عفاف و حجاب اعلام کرد.

وی در این مراسم با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کارکنان فرماندهی انتظامی استان، لباس پلیس را لباس امنیت و آرامش دانست و گفت: حفظ امنیت در ابعاد مختلف در صدر وظایف و مسئولیت‌های نظامی اسلامی است و پلیس یکی از بازوان تأمین این هدف است.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم ورود پلیس به موضوع عفاف و حجاب را در راستای حفظ امنیت مردم به ویژه بانوان ارزیابی کرد و گفت: فراجا با توجه به مأموریت ذاتی خود طرح نور عفاف و حجاب را اجرایی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی عفاف و حجاب را مسئولیتی همگانی دانست و با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به مبانی اعتقادی مردم از طریق ترویج بی حجابی گفت: یکی از وظایف مهم فرماندهی انتظامی این است که جریان‌های انحرافی و خطرناک این حوزه را با کار هوشمندانه اطلاعاتی و امنیتی، شناسایی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است