Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آلودگی هوا افزود: امروز در دولت این موضوع بحث شد و پیش از این ، این موضوع در اختیار معاون اجرایی رییس جمهوری بود که به سازمان محیط زیست واگذار شد و قرار شد در این زمینه رییس این سازمان بصورت روزانه این جلسات را برقرار کنند و اگر لازم بود، تصمیمات مقتضی کوتاه مدت را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در جلسه امروز هیات دولت درباره ورود کامیون ها در شب به تهران و دیگر وسایل دودزا اظهار داشت: ورود این کامیون ها به تهران ممنوع خواهد شد.
رحمانی فضلی همچنین درباره سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص نیازنداشتن برخی شخصیت ها به محافظان شخصی اظهار داشت: مسئول حفاظت از شخصیت ها، کارگروهی است در زیر مجموعه شورای امنیت کشور که وزارت کشور مسئول این کارگروه است و از دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی در آن عضو هستند و بنا به گزارشاتی که آنها می دهند، سطح حفاظت و نوع حفاظت مشخص می شود.
وی ادامه داد: در برخی از گزارشاتی که داشتیم درباره حفاظت از شخصیت ها و برخی از رده های حفاظتی، تصمیماتی در این کارگروه گرفته شده است که این تصمیمات به دستگاه های مرتبط از جمله نیروی انتظامی و سپاه ابلاغ کردیم که این سطوح حفاظتی تغییر داده شود.
وزیر کشور همچنین درباره گشت های شبانه سپاه نیز گفت: در این موارد اضافه مباحث مطرح می شود، برای این کارها مقررات و قوانین داریم و آنچه که مسلم است، مسئول امنیت و انتظامات شهر و روستا برعهده نیروی انتظامی است و با توجه به شرایط خاص و مواردی که پیش می آید قرارگاهی تاسیس می کنیم و تمامی مسئولیت آن نیز با نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی بنا به نیازی که دارد از سایر دستگاه های انتظامی و امنیتی استفاده می کند.
وی گفت: بطور مثال باید در 22 بهمن درجه حفاظت افزایش یابد و نیروی انتظامی لازم است که از بسیج ، سپاه و وزارت اطلاعات درخواست نیرو با فرماندهی انیروی انتظامی می کند و اگر در موارد مانند در ایام 15 خرداد که ممکن است شرایطی رخ دهد و ما باید درجه حفاظت را بالا ببریم، مسئولیت با نیروی انتظامی است.
رحمانی فضلی ادامه داد: بیان این مسئله که یک نیرویی بخواهد با نیروی انتظامی تداخل در وظایف داشته باشد اصلا مطرح نیست و همه این موارد در شرایط خاص است و این شرایط خاص را شورای امنیت کشور و در استان ها شورای تامین های استان ها تعیین می کنند.
وی درباره کوله بری و ممنوعیت آن نیز گفت: ما نگفته ایم کوله بری ممنوع است، گفته ایم که ساماندهی می شود. ما طرحی را در دولت مصوب کرده ایم که بتوانیم با اعمال برخی سیاست ها و حمایت ها و نظام مند کردن این افراد به گونه ای کار انجام دهیم که مشاغل این افراد دچار مشکل نشود و قوانین و مقررات بطور کامل اجرا شود.
رحمانی فضلی ادامه داد: بنابراین مقرر شد از مرزهای غربی تا محدوده 30 کیلومتری و شرق تا محدوده 50 کیلومتری، کسانیکه حداقل 3 سال در جوار مرزها زندگی می کنند کارت های پیله وری دریافت کنند و با تخفیف های ویژه ای با سود بازرگانی گمرکی برای آنها قائل می شویم، حداقل درآمدی برای خانواده داشته باشند و البته نوع کالاها را وزارت صنعت مشخص می کند که می توانند چه نوع کالاهایی را وارد کنند.
وی گفت: بنابراین در این طرح به کرامات انسان ها توجه شده و درگیری هایی که در مرزها ایجاد می شد که باعث زخمی شدن و برخی موارد کشته شدن کوله بران می شود، جلوگیری می شود و از همه می خواهم به این موضوع برای ساماندهی کمک کنند.
وزیر کشور گفت: جلسات متعددی در کارگوه ویژه مرز تشکیل شده و مصوباتی نیز داشته که امیدواریم با اجرایی شدن آن کوله بران واقعی و آن افرادی که نیازمند هستند از این منافع استفاده کند زیرا در این شرایط دقیقا می دانیم که قاچاقی پشت سر این کوله بران هستند که این افراد حداقل سهم را می برند.
وی گفت: این موضوع از طرف دولت ابلاغ شده و درحال اجرای مقدمات آن هستیم زیرا باید 13 بازارچه مرزی رسمی را در این طرح ایجاد کنیم و تعدادی از مراکز دیگری که بصورت غیرقانونی از آنها کالا وارد می شود، بسته خواهد شد و طراحی به گونه ای شده که همه افرادی که در 30 کیلومتری مرزهای غربی و 50 کیلومتری شرقی هستند بتوانند از آن استفاده کنند.
رحمانی فضلی با رد هرگونه تقلب و یا جعل کارت پیله وری تصریح کرد: این کارت قبلا وجود داشت اما ماهانه بود و امروز نیز آنرا سه ماهه کرده ایم و این کارت قابل واگذاری نیست.
وی درباره سخنان دادستان کل کشور درباره قاچاق کالا توسط برخی از مقامات و فرزندان آنها گفت: نظر دادستان در موضع یک رسانه مطرح شده است. وی چون دادستان و مدعی العموم است، توقع این است که واقعا در هر سطحی و هر قوه ای و دستگاهی اگر مقامی ویا فرزندان آنها کار قاچاق و یا مشارکت در قاچاق می کنند، مسئول است و باید با آنها برخورد کند.
وزیر کشور تصریح کرد: ما به عنوان وزارت کشور تمامی امکانات خود را درباره این کار در اختیار وی قرار می دهیم تا بتوانند قاطعانه با این موضوع برخورد کنند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است

سرهنگ خوشناموند فرمانده انتظامی هندیجان گفت: امنیت یک پدیده اجتماعی که با همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها با نیروی انتظامی به دست می‌آید و در سایه این امنیت مردم می‌توانند با آرامش زندگی کنند.

حجت السلام والمسلمین حسینی امام جمعه هندیجان گفت: مردم ایران اسلامی به همت شما سربازان خدوم این سرزمین در سایه امنیت و آرامش زندگی می‌کنند. 

او می‌گوید: امنیت یک نعمت مجهول است و محبوبیت و اعتماد به نیروی انتظامی در شهرستان مثال زدنی است و ما قدر دان زحمات شما هستیم و از اجرای طرح عفاف و حجاب توسط نیروی انتظامی قدر دانی و حمایت میکنیم.

حجت السلام حسینی درپایان گفت: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها با نیروی انتظامی در طرح عفاف و حجاب ضروری است و با وجودی که نیروی انتظامی مسئول تامین و حفظ امنیت اجتماعی در کشور است، اما این مهم در گرو همکاری همه نهاد‌ها و ارگان‌ها با این نیرو است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: پیدا شدن دختر ایران زمین را تبریک می‌گویم
  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح نور
  • تجمع در مشهد در حمایت از گشت حجاب نیروی انتظامی
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • حمایت بانوان قزوینی از طرح نور
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است