Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: برنامه‌ های روز بزرگداشت شهدا (22 اسفند) در اسفندماه باید پررنگ ‌تر از سال های گذشته برگزار ‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه بنیادشهید، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در جلسه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از ارائه گزارش دبیرخانه ستاد روز بزرگداشت شهدا در سال گذشته و برنامه ‌های پیش بینی شده برای سال جاری، با تأکید بر اهمیت نقش فرهنگ ایثار و شهادت در حفظ امنیت ملی و دفاع از کیان اسلام در مقابله با دشمنان خارجی گفت: از جنبه داخلی نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسیار مؤثری در ارتقاء سلامت اجتماعی و بهبود شرایط زندگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا افزود: ایشان اخیرا در دیدار با دست‌ اندرکاران کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی مجددا بر این مسئله تاکید کردند و فرمودند؛ «نباید اجازه داد در اثر برخی جلوه‌های کاذب و عظمت‌های دروغین، یاد شهیدان فراموش و کهنه شود».

** تبیین فرهنگ ایثار اجتماعی نیازمند فعالیت‌های پژوهشی و مشارکت اهل قلم
وی با بیان اینکه امروزه علاوه بر حوادث طبیعی نظیر زلزله و سیل، با آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف جامعه روبرو هستیم گفت: این آسیب‌ها از کانون خانواده تا قشرهای گوناگون را تهدید می‌کند و بخشی از این مشکلات و آسیب‌ها با ترویج فرهنگ ایثار، نوع‌دوستی و تعاون اجتماعی قابل پیشگیری و حل‌وفصل هستند و البته برای تبیین فرهنگ ایثار اجتماعی نیازمند فعالیت‌های پژوهشی و مشارکت اهل قلم و به ویژه دانشگاهیان در رشته‌های علوم انسانی و هنری هستیم.
معاون رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه در سال جاری برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در 22 اسفندماه پررنگ‌تر از قبل برگزار خواهد شد افزود: یکی از مسائلی که در این مراسم مورد توجه قرار دارد، موضوع ایثار اجتماعی است و بر همین اساس باید ایثارگران اجتماعی و مروجین فرهنگ ایثار در موضوعات مختلف از جمله کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه و فعالیت‌های مشابه به عنوان نمادهایی از عمل به ایثار اجتماعی مورد توجه و تقدیر قرار گیرند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت مردمی بودن برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهدا در سراسر کشور گفت: در این مسیر می‌توان از ظرفیت مساجد، بسیج و تشکل‌های مردمی به ویژه تشکل‌های ایثارگری استفاده کرد. همچنین لازم است مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی برای این مراسم افزایش یابد، چراکه مقوله ایثار و شهادت به همه مردم، دستگاه های اجرایی و مسئولین ارتباط دارد و همه در برابر حفظ یاد و نام شهدا مسئول هستیم.
هرساله روز 22 اسفند به مناسبت روز شهید برنامه های مختلف فرهنگی در سراسر کشور برگزار می شود.
ایران اسلامی بیش از 230 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.
اجتمام ** 7268
تنظیم: مهناز بیرانوند
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید در برنامه‌ریزی‌هایی که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان صورت می‌گیرد استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن آرزوی توفیق برای ایشان در مسئولیت جدید عنوان کرد: باید برنامه مشخص کاری خود را به صورت خلاصه و مکتوب ارائه نمایید تا بتوان پس از گفت‌وگو و تبادل نظر آن را مبنای کار قرار داد که در این صورت عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قابلیت ارزیابی هم خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: باید در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود چرا که در برخی سیستم‌ها مشاهده می‌کنیم که وقتی فردی مسئولیت دستگاه را بر عهده می‌گیرد در ابتدای کار عنوان می‌کند که یک خرابه را تحویل گرفته و تلاش‌های گذشتگان را نادیده می‌گیرد که چنین چیزی از لحاظ اخلاقی، عُرفی و سیاست کاری صحیح نیست و البته کار را هم بی ریشه نشان می‌دهد در صورتی که اگر کار خود را در استمرار تلاش‌های مسئولان گذشته بداند هم رعایت اخلاق داشته و هم کار خود را ریشه دار نشان داده‌ است.

آیت‌الله محامی با تاکید بر جنبه کیفی و تاثیرگذاری فعالیت‌ها بیان کرد: اثربخشی فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای اهمیت است و باید ارزیابی صورت گیرد که چه مقدار در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است.

وی ادامه داد: برخی امورات روزمره باید به طور مستمر انجام پذیرد اما باید توجه داشته باشید که این‌ تنها کارهای اولیه است و باید به مراتب فراتر از این تلاش صورت گیرد و در همین راستا امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر عنوان می‌کنند:« انجام کارهای کوچک نباید شما را از کارهای بزرگ بازدارد و انجام کارهای بزرگ نباید مانعی برای انجام کارهای کوچک باشد».

همچنین در ابتدای این دیدار مجتبی میرحسینی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز به ارائه بخشی از اهداف و برنامه‌های طراحی شده در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم