Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@06:31:56 GMT

توصیه مهم برای رانندگی در برف

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۵۹۴۹۴

توصیه مهم برای رانندگی در برف

برای رانندگی در جاده برفی ۱۶ توصیه را جدی بگیرید.

به گزارش مشرق، در این روزهای زمستان برفی که رحمت الهی و بارش برف بر کشور سرازیر شده است لازم می باشد نکاتی را در رابطه با موارد ضروری برای رانندگی در این شرایط بدانیم تا دچار مشکل نشویم:

برای رانندگی در جاده برفی توصیه های زیر را جدی بگیرید:

1- پیش از حرکت، بازدید کلی از وضعیت خودرویتان داشته باشید و آن را به تجهیزات زمستانی مجهز کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
2- آرام برانید. در فصل زمستان به دلیل بارش برف و باران و یا یخبندان در جاده‌ها باید با سرعت کمتری رانندگی کرد. 
3-  قبل از حرکت شیشه‌های خودرو، چراغ‌ها، راهنماها، بخاری و سیستم تهویه را بازدید کنید. 
4-در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه‌شکن مجهز کنید.  

در همین رابطه بخوانید:

عکس/ گرفتار شدن مردم در اتوبان تهران کرج


5- در صورت بخارکردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده کنید و یا شیشه سمت راننده را کمی پایین آورید تا شیشه‌ها بخار نکند و دید کافی داشته باشید. 
6- در هوای برفی از زنجیر چرخ و یا لاستیک یخ‌شکن استفاده کنید.  
7-  قبل از سفر باد لاستیک‌ها را بازدید کنید. چرخی که بادش تنظیم باشد بهترین و مناسب‌ترین چسبندگی را با سطح جاده خواهد داشت و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود. هر چرخ به ازای 10 درصد باد ناکافی، 10 درصد از عمر مفیدش را از دست می‌دهد. 
8-  چنانچه خودروی شما در برف متوقف شد، با دست برف زیر لاستیک‌ها را خالی کنید و اگر آسفالت یخ‌زده بود از نمک و گونی استفاده کنید. گونی را زیر چرخ‌ها قرار دهید و به آرامی با دنده 2 حرکت کنید.  
9-  در صورت تراکم مه، خودرو را در جای مناسبی متوقف کرده و تا زمانی که فاصله ایمن از جلو قابل رویت نباشد حرکت نکنید. 
10- در هوای برفی و بارانی از گردش و انحراف ناگهانی خودداری کنید و بی‌موقع ترمز نکنید.  
11-  از فشاردادن ناگهانی پا بر روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن، خودداری کنید.  
12-  در یک سطح لغزنده، هنگامی که سرعت دارید از تغییر ناگهانی به دنده سنگین خودداری کنید. 
13-  چنانچه به هر دلیلی خودروی شما دچار سرخوردگی شد، اعتماد به نفس داشته باشید و به خودتان مسلط باشید زیرا در غیر این صورت نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید. در هنگام سرخوردن ماشین از ترمز کردن بپرهیزید، ضربه زدن به ترمز بر روی یخ، چرخ‌ها را قفل می‌کند و باعث سرخوردن بیشتر می‌شود. 
14-  موقع سرخوردن خودرو، فرمان خودرو را محکم مهار کرده و به سمتی که عقب خودرو به آن سمت چرخیده، فرمان را بچرخانید. 
15-  بهتر است خودرو را در هنگام لیز خوردن در حالت دنده‌سنگین نگه دارید و از خلاص کردن آن بپرهیزید زیرا ماندن در این حالت به کم شدن سرعت کمک می‌کند و حداکثر کنترل را به رانندگی می‌دهد. 
16-  از رانندگی با سرعت بالا و سبقت‌گرفتن در جاده برفی شدیدا بپرهیزید.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری عاملان شکستن شیشه واحدهای صنفی و خودرو خبر داد و گفت: متهمان در عملیات ضربتی دستگیر و ۳ تیر و کمان دست‌ساز به همراه مقادیری تیله شیشه‌ای از مخفیگاه آن ها کشف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، سردار کیومرث عزیزی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری عامل شکستن شیشه واحدهای صنفی اظهار داشت: در پی بروز شایعاتی مبنی بر تیراندازی با سلاح شکاری از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو به‌سوی مغازه‌ها و واحدهای صنفی و تخریب شیشه سکوریت برخی مغازه و خودروهای ساکن در شهرستان‌های شهریار و ملارد، بررسی موضوع به‌صورت ویژه و شناسایی عاملان تخریب شیشه‌ها در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در آغاز بررسی‌های مأموران انتظامی از موارد اعلامی در محل وقوع حوادث، هیچ سرنخی مبنی بر تیراندازی از سوی افراد ناشناس و شنیدن صدای تیراندازی به دست نیامد و مشخص شد که شیشه‌های مغازه‌ها و خودروها با استفاده از گوی شیشه‌ای (تیله) به طرز ماهرانه‌ای شکسته که تحقیقات پلیس برای شناسایی عاملان این حادثه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی پس از اقدامات اطلاعاتی، 4 نفر از عاملان تخریب شیشه‌ها مغازه‌ها و خودروها در ملارد شناسایی و در یک عملیاتی ضربتی در آرایشگاهی در شهر ملارد دستگیر کردند.

عزیزی با بیان اینکه یک دستگاه خودروی 405 متعلق به متهمین توقیف و 3 عدد تیر و کمان دست‌ساز به همراه مقادیری تیله شیشه‌ای کشف شد گفت: عاملان تخریب شیشه مغازه‌ها و خودروها، قبل از دستگیری قصد عملیات جدیدی داشتند.

دستگیری شرور قمه به دست خیابان انقلاب + جزئیات

وی در ادامه بیان کرد: متهمان دستگیر شده جهت تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان این اتفاق در اختیار پلیس امنیت عمومی قرار گرفتند و در بازجوئی‌های پلیس اعتراف کردند از 6 ماه قبل، تخریب شیشه مغازه‌ها و خودروها در استان‌های البرز، تهران و شمال کشور و اخیراً نیز در شهرستان‌های غرب استان تهران انجام می‌دادند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهروندانی که شیشه مغازه و خودروهای آن‌ها بدین شیوه مورد آسیب قرار گرفته می‌توانند جهت پیگیری قضایی و تشکیل پرونده به پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران در شهر اندیشه فاز 4 بلوار توحید شمالی یا پلیس امنیت عمومی در شهرستان ملارد- بلوار رسول اکرم (ص) بالاتر از دادگستری جنب نمایندگی بهمن موتور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو