Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@02:06:02 GMT

قوی ترین نرم کننده موی سر با میوه نارنج

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۷۵۵۱

قوی ترین نرم کننده موی سر با میوه نارنج

رکنا: قوی ترین نرم کننده موی سر را می توانید با میوه نارنج در خانه تهیه کنید و برای رفع خارش های پوستی نیز مفید است.

طبیعت میوه نارنج از دیدگاه طب ایرانی، سرد و خشک است ولی مزاج پوست زرد و شکوفه آن گرم و خشک است, طبق اصول طب ایرانی تمامی ترش مزه‌ها به اعصاب ضرر می‌رسانند اما از بین ترش‌مزه‌ها نارنج کمترین ضرر را برای اعصاب دارد زیرا در آب نارنج ماده‌ای صمغی و لعابی وجود دارد که آن را در بین مرکبات ممتاز کرده و به علت همین مواد است که ترشی آن برای عصب‌ها ضرر کمتری دارد و برای سرفه و درد سینه مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نارنج، نارنج میوه‌ای از خانواده مرکبات و با نام علمی Citrus aurantium است, میوه نارنج از میوه‌های پرکاربرد و با محصولات جانبی متعدد در فصل سرما است که اسم فارسی آن نارنگ است.

طبیعت میوه نارنج از دیدگاه طب ایرانی، سرد و خشک است ولی مزاج پوست زرد و شکوفه آن گرم و خشک است, طبق اصول طب ایرانی تمامی ترش مزه‌ها به اعصاب ضرر می‌رسانند اما از بین ترش‌مزه‌ها نارنج کمترین ضرر را برای اعصاب دارد زیرا در آب نارنج ماده‌ای صمغی و لعابی وجود دارد که آن را در بین مرکبات ممتاز کرده و به علت همین مواد است که ترشی آن برای عصب‌ها ضرر کمتری دارد و برای سرفه و درد سینه مفید است.

اگر آب نارنج را با عسل مخلوط و مصرف شود, از زیان آن خواهد کاست, اگر مبتلا به درد سینه و سرفه گرم هستید یک عدد نارنج را از میان دو قسمت کرده کمی نبات کوبیده و کمی نشاسته روی آن بپاشید و بعد آن را روی آتش بگذارید تا یکی دو جوش بزند و سپس آن را به‌صورت مکیدنی میل کنید.

پوست این میوه هم سرشار از خاصیت و طبیعت و مزاج آن گرم و خشک است, از خلال پوست نارنج می‌توان مانند خلال پوست پرتقال مربا تهیه کرد و هم با خیساندن آن در سرکه ترشی ساخت.

مربا و ترشی پوست نارنج تقویت‌کننده معده است, مصرف حدود 4گرم از پوست خشک نارنج برطرف کننده حالت تهوع و استفراغ است و باعث خارج شدن انگل‌های دستگاه گوارش می‌شود.

اگر نارنج را به‌صورت کامل و با حرارت کم و به همراه کمی آب پخته تا اجزایش از هم جدا شود و سپس آن را بر روی پوست و مو خود بمالید متوجه خواهید شد که یک نرم‌کننده بسیار مفید برای پوست و مویتان پیدا کرده‌اید همچنین این مخلوط در رفع خارش‌های پوستی نیز مؤثر است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اطلاعات سپاه " دکتر " میلیاردر را دستگیر کرد + عکس شکنجه مرگبار حدیثه دختر مشهدی در خانه مرد غریبه / راز سیخ داغ لو رفت ! + عکس بازرس برق راز خانه شیطان در میدان ونک را لو داد / قرار بود برق آن خانه قطع شود ! ماجرای تصویر سلطان سکه در حرم امام رضا(ع) چه بود؟ زمان واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان اعلام شد +جزییات ماجرای اقدام شیطانی چند بسیجی با دختر بهایی کُرد قصاب مشهدی سگ ها را سلاخی می کرد! / گوشت سگ با قیمت 36 هزارتومان + عکس وحشتناک نقشه زن شیطان برای میوه فروش تهرانی/ این زن 25 ساله او را برای ماساژ به خانه برد ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا عکس جسد سلاخی شده یک مرد وسط پیاده رو / در آبسرد رخ داد سقوط هولناک شیشه پنجره طبقه ۱۶ هتل بر سر یک زن عابر + عکس جسد در پیاده رو زن 14 ساله مشهدی : همسرم در تاریکی شب مچم را با 2 پسر جوان گرفت این مرد آبروی ایرانی ها را در ژاپن برد شیلا با حرف های تحریک آمیزش مرا وسوسه کار شیطانی کرد+ عکس فرید متهم اعدامی وقتی مرد غریبه را در کنار همسرش دید در خانه را روی آنها قفل کرد و ...

منبع: رکنا

کلیدواژه: طب خانواده سرما مواد ایرانی ساعت عکس مرد زن مشهد یک زن زن جوان سگ ساختمان غیرمجاز تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه َشادی بخش را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️موز حاوی سروتونین است، اما نمی‌تواند از سد خونی-مغزی عبور کند (سد خونی-مغزی دیواری است که آنچه را که می‌تواند یا نمی‌تواند وارد جریان خون شود و به مغز راه یابد را فیلتر می‌کند). اما به روش غیرمستقیم نقش مهمی در تنظیم خلق و خو ایفا می‌کند.

موز سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است که پس از یک سری فرآیند‌های بیوشیمیایی در بدن ما به سروتونین معروف به هورمون شادی تبدیل می‌شود و علاوه بر بهبود خلق و خو، حافظه، توجه و خواب را نیز بهبود می‌بخشد.
موز به دلیل سطح بالای تریپتوفان که رد بدن به سروتونین تبدیل می‌شود، می‌تواند برای غلبه بر افسردگی مفید باشد.
ویتامین B ۶ موجود در موز نیز به خواب راحت و منیزیم آن به آرامش عضلات کمک می‌کند.
علاوه بر این، تریپتوفان موجود در موز به دلیل خواص خواب‌آور آن شناخته شده است.
موز همچنین به علت فراوانی پتاسیم برای سلامت قلب مفید است. سطوح بالای پتاسیم و سدیم پایین به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می‌کند.
همچنین موز سرشار از فیبر است که می‌تواند به هضم منظم کمک کند.
مطالعات نشان می‌دهد که نشاسته مقاوم موجود در موز سلامت روده را حفظ و قند خون را کنترل می‌کند.
این میوه به حفظ استخوان‌های قوی کمک می‌کند و توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می‌دهد.
تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که ۴ تا ۶ موز در هفته می‌خورند، می‌توانند خطر ابتلا به سرطان کلیه را به نصف کاهش دهند.

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • شکوفه‌های بهار نارنج در مازندران
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم