Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: 882 هزار و963 بازدید از آثار تاریخی استان در ایام نوروز انجام شده است.

علیرضا جلالزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین 23 هزار و 260 بازدید نوروزی از موزه های استان صورت گرفته است.
وی گفت: 18 نفر بازدید کننده خارجی نیز از موزه های سیستان و بلوچستان دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود:در نوروز امسال یک میلیون و 115 هزار و 268 نفر وارد استان شدند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 19 درصدی مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان بودیم و این آمار نشان می دهد که استان تنها یک مسیر برای عبور مسافران نیست بلکه به مقصد گردشگری تبدیل شده است.
وی بیان کرد: فروردین امسال و 3 ماه آخر سال 97 شاهد حضور چشمگیر مسافران در استان بویژه در شهرستان چابهار بودیم به طوری که از دی ماه سال 97 ظرفیت چابهار تکمیل شده بود.
جلالزایی گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز حجم بیشتری از مسافر به سیستان و بلوچستان سفر کردند مجوزهای موقت برای خانه های بوم گردی صادر شد تا مسافران با کمبود اقامتگاه مواجه نشوند و شاهد تجمع آنها در برخی نقاط نباشیم.
دبیر ستاد خدمات سفر استان یادآور شد: امسال طرح توزیع نوروز کارت در بین مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرها برای تخفیف10 تا 40 درصدی از فروشگاه های استان اجرا شد که رضایت مسافران را به دنبال داشت.
وی افزود: ضریب اشغال هتل‌ های مرکز استان در ایام نوروز 65 درصد بود که به نسبت سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: 45 تور داخلی در طول مدت نوروز 98 با برنامه سفر و 3 تور ورودی از کشورهای استرالیا، ایتالیا و اسپانیا وارد استان شدند.
9923 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي گردشگري بازديد از موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود

 محمد کرمی  در نشست بررسی مشکلات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اظهار کرد: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحد های تولیدی افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید نشست اختصاصی برای کشت پنبه در سیستان و بلوچستان تشکیل شود زیرا باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره‌گیری کرد.
  در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود