Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@01:14:08 GMT

11 روستاي خوي از آب آشاميدني سالم برخوردار شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۷۲۴

11 روستاي خوي از آب آشاميدني سالم برخوردار شد

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - مدير آب و فاضلاب روستايي خوي گفت: 11 روستاي اين شهرستان طي هفت طرح آبرساني با 56 ميليارد و 271 ميليون ريال هزينه از آب آشاميدني برخوردار شد.

يدالله سلطاني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين 11 روستا داراي سه هزار خانوار با 11 هزار و 882 نفر جمعيت است.
وي اضافه کرد: شوربلاغ، ملاجنود، حصارقره تپه، قره تپه، قوروق، سيدتاج الدين، سيه باز، آلمالو، آل قويروق، آغبلاغ عليا و آغبلاغ سفلي روستاهاي اين طرح ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظافه کرد: 40 کيلومتر خط انتقال آب، 39 کيلومتر شبکه توزيع، تهيه و نصب 19 دستگاه تابلو برق و نصب 18 دستگاه الکتروپمپ از ديگر اقدامات در اين حوزه بوده است.
وي اضافه کرد: آبفاي روستايي در روستاهاي شهرستان خدمات درخوري عرضه کرده و از نظر بهداشت، کُلر زني و نوسازي شبکه گام هاي مطلوبي برداشته است.
وي با تبيين جايگاه و اهميت آب در زندگي انسان ها گفت: در سال هاي گذشته از آب به عنوان يک کالاي اقتصادي ياد مي شد اما با توجه به افزايش تقاضا و بحران کم آبي در جهان هم اينک آب به عنوان کالاي استراتژيک مطرح است.
به گزارش ايرنا، اعتبارات مصوب بخش آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي از ابتداي فعاليت دولت يازدهم چهار برابر و اعتبارات تخصيص يافته نيز سه برابر رشد داشته است؛ در شهرستان خوي 222 روستا وجود دارد که از اين تعداد 119 روستاي تحت پوشش آب آشاميدني سالم و پنج روستاي بالاي 20 خانوار غيربرخوردار وجود دارد.
8135/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امرالله نوذری به خبرنگار ما گفت: روستای تنگ بابا احمد یکی از مناطق پرجمعیت شهرستان اندیکا است و حدود ۱۰ روستا در این منطقه وجود دارد.


وی افزود: علاوه بر اینکه روستائیان از جاده تنگ بابا احمد تردد می‌کنند، عشایر نیز برای عبور از این مسیر استفاده می‌کنند.


نوذری ادامه داد: با توجه به اینکه اهالی شهرستان لالی و اندیکا از این جاده استفاده می‌کنند، بهسازی و آسفالت مسیر در دستور کار قرار گرفت و طرح مورد نظر به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان اجرایی شد.


فرماندار اندیکا اضافه کرد: باهدف رونق گردشگری در این منطقه، معابر روستای بابا احمد نیز آسفالت شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم