Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، چهارشنبه ، ۲۲خرداد ۱۳۹۸ به شرح زیر است: موفقیت آبه بستگی به هنر دیپلماسی او دارد/ برای جلب اعتماد ایران، آمریکا باید به برجام بازگردد/ خروج کامل تهران از معاهده هسته‌ای برای واشنگتن ترسناک است/ ژاپن امیدوار است با کاهش تنش‌ها، واردات نفت را از سر بگیرد

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ریتاکو با تاکید بر اهمیت سفر شینزوآبه به تهران، بازگشت آمریکا به برجام را عامل مهم برای راضی کردن ایران به مذاکره دانست و گفت: موفقیت دیدار آبه و سران ایران بستگی به هنر دیپلماسی آبه و میزان موفقیت او در بیان پیشنهادهای طرف آمریکایی دارد و باید به نحوی اعتماد از دست رفته سران ایران به آمریکا را احیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی‌نیکو: استفاده از تلفن همراه و ماهواره مُسکن موقتی است/ مطهری: شورای امنیت تصمیمات خودش را بگیرد و آن را خدمت رهبری ببرد

دو نماینده تهران در واکنش به انتشار خبر رفع پاره‌ای از محدودیت‌های ارتباطی برای محصوران گفتند: اینکه تلفن همراه و ماهواره در اختیار محصوران قرار گیرد مسکن موقتی است و داروی اصلی نیست . از سوی دیگر شورای امنیت باید تصمیمات خودش را بگیرد و آن را خدمت رهبری ببرد.

ایرانی‌ها بعد از تحریم‌ها بیشتر به ما احترام می‌گذارند

رییس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی تاثیر تحریم‌ها بر ایجاد مشکلات معیشتی در ایران شد.

یکی از راه‌های اصلی نجات برجام، «راه‌اندازی اینستکس» است

سرگئی ریابکوف در تازه‌ترین اظهارات خود اجرایی شدن اینستکس را راه نجات برجام دانست.

می‌خواهیم نقش مفیدی برای ایجاد ثبات در خاورمیانه داشته باشیم

نخست وزیر ژاپن قبل از ترک توکیو بر تلاش ژاپن برای ایجاد ثبات در منطقه تاکید کرد.

ژاپن برای واردات نفت و گاز از ایران به اجازه واشنگتن نیاز دارد/ بی‌اعتمادی تهران به ترامپ طبیعی است/ عدم موفقیت آبه، شکستی برای دیپلماسی آمریکاست

خبرنگار شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: ثبات در منطقه و و مراوده میان ایران و آمریکا برای ژاپن بسیار مهم است؛ چراکه ژاپن برای واردات نفت و گاز از ایران به اجازه واشنگتن نیاز دارد و از سوی دیگر هم برای تامین انرژی خود به نفت ایران نیاز دارد. بنابراین برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا تلاش می‌کند.

فروش سلاح به عربستان، پیامی به ایران است

دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور نظامی- سیاسی فروش سلاح به عربستان را یک پیام برای ایران دانست.

ایران در حال نقض برجام است/ نگرانیم

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی نقض برجام توسط ایران شد.

انتقاد وزیر امورخارجه سوئد به خروج آمریکا از برجام

وزیر امورخارجه سوئد از خروج آمریکا از برجام انتقاد کرد.

در صورت پیروزی، آمریکا را به برجام برمی‌گردانم

نامزد حزب دموکرات آمریکا با دفاع از توافق هسته‌ای، برجام را توافقی در راستای منافع آمریکا دانست.

بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب در دستور کار شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از بررسی لایحه اصلاح مواد ۱ و ۲ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دستور کار این هفته شورای نگهبان خبر داد.

با موکلم و همسرش هیچ تماسی صورت نگرفته است/ چطور با مواردی که برای خودتان ابهام داشته کیفرخواست صادر کردید؟

هشتمین  جلسه رسیدگی به اتهامات سیدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر بانک سرمایه دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام برگزار شد.

حل اختلاف‌ ایران و تاجیکستان در حوزه انرژی وابسته به پرداخت بدهی‌های ما است/ عربستان برای عضویت در سیکا، درخواستی نداده است

سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران گفت: درب سیکا برای همه کشورها باز است و هر کشور عضو قاره آسیا، می‌تواند با حقوق کامل وارد آن شوند ولی تا آنجا که می‌دانم عربستان برای عضویت در آن، درخواستی نداده است.

حکم پرونده پتروشیمی تا قبل از مرداد ماه صادر می‌شود/ استرداد متهم متواری پرونده بانک سرمایه زمان‌بر است

قاضی پرونده بانک سرمایه گفت: فکر می‌کنم موضوع استرداد متهم متواری این پرونده زمان‌بر باشد و فکر نمی‌کنم این روند از یک یا دو ماه کمتر باشد. اقدامات آن را پلیس بین‌الملل انجام می‌دهد اما زمان خاصی باید صرف شود.

معاون فدریکا موگرینی به ایران می‌آید

اتحادیه اروپا از سفر معاون فدریکا موگرینی به ایران خبر داد.

رونمایی از کارنامه ادعایی فشار حداکثری بر ایران + تصویر

وزارت خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر مدعی رونمایی از کارنامه فشار حداکثری آمریکا بر ایران شد.

ادعای واهی وزیر خارجه بحرین در مورد نقش ایران در حمله به فرودگاه عربستان

وزیر خارجه بحریم خواستار مقابله جهانی با انصارالله و حمایت ایران از این نیروها شد.

هواپیمای نخست وزیر هند به جای پاکستان، از آسمان ایران عبور می‌کند

وزارت خارجه هندوستان اعلام کرد که نخست وزیر این کشور برای سفر به بیشکک از آسمان ایران عبور می‌کند.

مسافر سرزمین آفتاب در تهران

نخست‌وزیر ژاپن دقایقی پیش در راس هیاتی بلندپایه وارد تهران شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد که ایرادات احتمالی شورای نگهبان به جداول لایحه بودجه سال جاری بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنمامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟