Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:59:32 GMT

‌کاهش سن اعتیاد در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۱۳۱۸

‌کاهش سن اعتیاد در آذربایجان غربی

‌معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: سن اعتیاد در استان کاهش یافته است.

‌به گزارش ایسنا، علی مصطفوی در همایش بزرگ سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در سالن اداره برق برگزار شد افزود: متوسط سن اعتیاد در استان ۲۳ سال و یک ماه است که یک ماه نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

مصطفوی با تاکید به اینکه معضل اعتیاد یک آسیب همگانی و جهانی است، تصریح کرد: قبل و بعد از انقلاب اقدامات اساسی برای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته و جمهوری اسلامی ایران پیشگام مبارزه با مواد مخدر در دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار آذربایجان غربی بابیان اینکه از دهه ۷۰ تاکنون مبارزه با گسترش مواد مخدر، پیشگیری و درمان در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی کشور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هم مرزی کشور با افغانستان که تولید کننده اصلی تریاک جهان است، همچنین وجود گروهک‌های و اشرار مسلح در ترکیه، حاشیه نشینی در داخل کشور و بیکاری مانع از این شده که اقدامات پیشگیرانه به چشم بیاید.

وی گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی استان در راه حفظ و صیانت از کشور و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده اند.

مصطفوی با تاکید بر اینکه وضعیت مواد مخدر در آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن نگران کننده است، اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری ۴۰ درصد از زندانیان استان معتادان به مواد مخدر هستند که یک هشدار و زنگ خطر جدی برای جامعه است.

وی ادامه داد: براساس آمار ۷۶ درصد از کشفیات مواد مخدر دنیا مربوط به ایران است ولی متأسفانه نهادهای بین المللی با وجود شعار مبارزه با مواد مخدر تاکنون نه تنها از ایران حمایت نکرده اند بلکه با تحریم های بی رحمانه جلوی مبارزات ایران را نیز گرفته اند.

مصطفوی ادامه داد: حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، آموزش در مدارس و کارهای فرهنگی می‌تواند از گسترش اعتیاد در جامعه جلوگیری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سن اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان