Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عادل آذر در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه دیوان محاسبات وظیفه پاسداری از بیت‌المال و سرمایه‌های انسانی را بر عهده دارد، گفت: تلاش می‌کنیم آموزش‌های لازم را به مدیران در خصوص حقوق مالیه، قوانین و مقرارت، خواندن قوانین و برداشت درست از قوانین ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آذربایجان شرقی بر اساس هماهنگی، انسجام و همدلی که بین مدیران استان وجود دارد، از این نظر در رده استان‌های خوب قرار گرفته است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تأکید بر نظارت دقیق مدیران دستگاه‌های اجرایی بر امور نهادهای تحت مدیریت خود، گفت: اگر مدیران به طور جدی موضوع کنترل و نظارت را قبل و حین عمل پیگیر باشند، دیگر نیازی به برخوردهای بعدی از سوی دیوان محاسبات نخواهد بود.

وی با اشاره به روند فعالیت‌ها و رسیدگی‌های دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: بعد از اینکه مدیران از هزینه‌کرد بودجه فارغ می‌شوند، دیوان محاسبات رسیدگی را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر کنترل‌های داخلی توسط مدیران دستگاه های اجرایی اضافه کرد: آنچه که موجب جرم و تخلف در دستگاه‌ها می‌شود، ضعف در کنترل های داخلی است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید نهادهای تصمیم‌گیری، نظارت و کنترل را از هم جدا کنند؛ گاهی اوقات اعتمادهای بیش از حد باعث می‌شود همه این نهادها دست یک نفر باشد که همین موضوع منفذی برای جرم است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اقتصاد مقاومتی دیوان محاسبات سلامت شورای اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر چهارشنبه در حاشیه اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌های عامل و برخی مدیران بنگاه‌های اقتصادی مربوطه افزود: مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی به صورت ویژه در حوزه صمت و غیره مورد بررسی دقیق و رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در همین خصوص تعداد ۹ مصوبه در حوزه صمت و غیره جهت مانع زدایی مشکلات آنان تعیین و سپس جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال خواهد شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر عنوان کرد: موضوعات دستورکارهای مطرح شده در این جلسه شامل طرح تولید آهک، پرورش میگو، محصولات سلولزی، پرورش ماهی در قفس بود که هریک با توجه به مسائل و موضوعات مربوطه به منظور فعال سازی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، دریافت سند رسمی و رفع اختلاف مالکیتی، ترهین وثایق، مشکل بدهی به شرکت گاز مصوبات لازم تعیین و سپس مقرر شد از طریق دستگاه‌هایی اجرایی نظیر بانک‌های عامل، شرکت گاز، منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهر سازی همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

وی اعلام کرد: در راستای تسریع در رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان، برنامه ریزی جهت افزایش جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی به صورت هفتگی و مستمر در دستور کار دبیرخانه کارگروه تسهیل است.

مدیر کل صمت استان تاکید داشت: در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین بانک‌های عامل استان انتظار می‌رود با تعامل و همکاری بیشتر با دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نسبت به تسریع در اجرای مصوبات کارگروه اقدام کنند.

کد خبر 6087851

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد