Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@01:39:07 GMT

فوت سالیانه ۳۵۰ تهرانی به خاطر موتورسواری

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۶۶۳۰

فوت سالیانه ۳۵۰ تهرانی به خاطر موتورسواری

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین امضای یادداشت همکاری بین شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی صبح امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، امیر چوبیه رئیس شرکت شهر سالم شهرداری تهران و ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۷ مقابله با افسردگی را یک هدف برای خود قرار داد، گفت: علی رغم تصورات ما مبنی بر اینکه بیشترین حجم نخبگان و گردش سرمایه در شهر تهران است؛ پایتخت از استان‌های کشور بسیار عقب‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران با بیان اینکه نقش ذرات معلق در سلامت مردم تهران قابل تأمل است، تصریح کرد: سال گذشته با تعویض سوخت و معاینه فنی خودروها موفق به کاهش ۲۰ درصدی ذرات معلق شدیم، اما همین مقدار هم ۳ برابر استاندارد جهانی است.

او با بیان اینکه ۱۹.۳ تهرانی‌ها و به ویژه ۱.۷ بانوان چاق هستند، افزود: به عقیده من دوچرخه مد اصلی حمل و نقل نیست، اما پیامی برای تغییر در شیوه زندگی است.

حناچی تصریح کرد: شاید در بلند مدت بتوانیم حمل و نقل عمومی را رتبه دهیم، اما در کوتاه مدت دوچرخه اثرگذار است.

شهردار تهران با بیان اینکه ۴۰ درصد از آلودگی هوای تهران به خودرو‌های شخصی برمی‌گردد، گفت: به طور عمومی از موضوع درمان در شهر تهران حمایت می‌کنیم.

او با اشاره به توسعه بیمارستان سینا و پردیس شماره ۲ بیمارستان شریعتی در منطقه ۲۲ افزود: این‌ها مواردی هستند که تاکنون با موفقیت دنبال شده‌اند.

بیشتر بخوانید: غول ترافیک از چه زمانی مهمان پایتخت نشینان شد؟

حناچی خاطرنشان کرد: ‌۹۰ درصد حمل و نقل ما مربوط به جاده‌ها می‌شود، در حالی که در دنیا بیشترین حمل و نقل عمومی بر روی ریل است.

شهردار تهران با بیان اینکه طبق آمار کشته‌های جاده‌ای بیشتر مربوط به مبادی ورودی شهر‌ها می‌شود، گفت: در تهران ۳۵۰ نفر به خاطر موتورسواری جان خود را از دست می‌دهند و باید با اطلاع رسانی در این زمینه، نگاه موجود مبنی بر اینکه موتور وسلیه‌ای برای دور زدن است را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایسنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

تهران از ابتدای سال، ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول داشته است و در هیچ روزی از سال جدید کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • (ویدئو) تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ جوانان تهران به خاطر ضرب و شتم داور
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!